פעם נוספת: ח"כ עמיר פרץ מתמודד על ראשות מפלגת העבודה

זו תהיה הפעם הרביעית שח"כ פרץ מתמודד על ראשות מפלגת העבודה • פר, כיהן כיו"ר המפלגה בין השנים 2006-2007, ובהובלתו זכתה המפלגה ל-19 מנדטים

עמיר פרץ / צילום: איל יצהר
עמיר פרץ / צילום: איל יצהר

ח"כ עמיר פרץ, מי שהיה יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון מטעם המפלגה, הודיע היום (א') כי יתמודד על ראשות המפלגה לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-22.

פרץ, כיהן כיו"ר המפלגה בין השנים 2006-2007, ובהובלתו זכתה המפלגה ל-19 מנדטים. פרץ הציג במהלך השנים את התקופה ההיא כפריחה של המפלגה בקרב בוחרים מן הפריפריה, מסורתיים ונוטים ימינה. לטענתו, הדבר הבריח במידה מסוימת בוחרים מן המרכז והשמאל, אך החזיר את המפלגה למקומות שבהן היא לא צלחה בעבר.

הודעתו של פרץ על התמודדות תהיה בין אם הבחירות לראשות המפלגה יערכו בקרב כלל המתפקדים בפורום מצומצם יותר של ועידת המפלגה. ההצעה לקיים את הבחירות בוועידה היא של פרץ עצמו והועלתה מיד אחרי מערכת הבחירות לאור הכשלון הקשה של המפלגה ומתוך מחשבה שאין להוציא כסף רב על פריימריז יקרים. כאשר פרץ הציע זאת, לא ידעו עדיין שההחלפה תהיה ליו"ר מפלגה שגם יתמודד בראשות המפלגה בבחירות לכנסת הבאה.

פרץ תקף את ח"כ אבי גבאי בימים האחרונים על רקע המו"מ בן 24 השעות שניהל גבאי בהזמנת נתניהו, מתוך מחשבה להיכנס לממשלה וזאת כדי "להציל את הדמוקרטיה" כפי שכינה זאת גבאי.

גם שאר בכירי המפלגה תקפו את גבאי בחריפות ביממה האחרונה.

ח"כ איציק שמולי שוקל גם הוא להתמודד על הראשות, אך טרם החליט.

זו תהיה הפעם הרביעית שח"כ פרץ מתמודד על ראשות מפלגת העבודה.

אחרי שהתמודד וניצח בפעם הראשונה בשנת ב-2006, עזב את תפקיד שר הביטחון בשנת 2007 בחודשים של אחרי מלחמת לבנון השניה והוחלף על ידי אהוד ברק כראש המפלגה.

ב-2011 התמודד פרץ אל מול ח"כ יחימוביץ' והפסיד לה בסיבוב השני. כשנה לאחר מכן, ולאור מערכת יחסים עכורה עם יו"ר המפלגה דאז, יחימוביץ' עזב את המפלגה וחבר לתנועה של לבני לקראת הכנסת ה-19.

בשנת 2013 חזר פרץ למפלגת העבודה. ב-2017 התמודד פרץ על ראשות המפלגה פעם נוספת והגיע לסיבוב השני, אך הפסיד לאבי גבאי.