אחרי הדוחות החלשים: קסטרו מבצעת שורת מינויים בהנהלה

רון רוטר מונה למשנה למנכ"ל הקבוצה, אודי פיין מונה לסמנכ"ל לוגיסטיקה ושלומי גרינפלד לסמנכ"ל מערכות מידע • בסוף השבוע שעבר פרסמה קסטרו את דוחות הרבעון הראשון ל-2019, שהעמיקו את המגמה השלילית שהציגה חברת האופנה בסיכומה של 2018, עם הפסד של כ-49 מיליון שקל

אתי וגבי רוטר, בעלי השליטה בקסטרו / צילום: תמר מצפי
אתי וגבי רוטר, בעלי השליטה בקסטרו / צילום: תמר מצפי

שנה למיזוג של קבוצת האופנה קסטרו-הודיס, וענף האופנה לא נעשה פשוט יותר. על רקע דוחות הרבעון החלשים, קסטרו מדווחת היום (ב') על סבב מינויים נוסף בניסיון לחזק את שדרת ההנהלה ולהוכיח שהיא בתהליך של שינוי בכיוון חיובי. בחברה מגדירים את המהלך כ"אסטרטגי במטרה לצמוח, להתחדש ולהוביל את ענף האופנה והלייף סטייל בישראל". המינויים האלה מצטרפים לסבב מינויים מוקדם יותר שביצעה הקבוצה רק לפני חצי שנה, שהתמקד במינויים בתחום פעילות האונליין והשיווק.

רון רוטר, ששימש עד כה סמנכ"ל הכספים של קסטרו, מונה למשנה למנכ"ל קבוצת קסטרו . במסגרת תפקידו יהיה אחראי על "הובלת תהליך המיזוג ומימוש הסינרגיות הקבוצתיות".

אודי פיין מונה לסמנכ"ל לוגיסטיקה של הקבוצה ויהיה אחראי על הובלת הסינרגיות הלוגיסטיות של קבוצת קסטרו-הודיס. פיין שימש עד כה בתפקיד מנהל שרשרת אספקה של קסטרו במשך כ-7 שנים. לפני כן עבד במשך כ-15 שנים בקבוצת שטראוס במגוון תפקידי ניהול בתחום המכירות, ההפצה והלוגיסטיקה.

שלומי גרינפלד ימונה לסמנכ"ל מערכות מידע של הקבוצה ויהיה אחראי על הובלת האינטגרציה של מערכות המידע בקבוצה. גרינפלד שימש עד כה בתפקיד מנהל מערכות המידע בקסטרו.

דוחות הרבעון הראשון ל-2019 שפרסמה לקראת סוף השבוע שעבר חברת האופנה קסטרו, העמיקו את המגמה השלילית שהציגה חברת האופנה בסיכומה של 2018, עם הפסד כבד של כ-49 מיליון שקל, המצטרף להפסד שנתי של כ-59 מיליון שקל בשנת 2018 כולה.

בסיכום רבעוני איחוד פעילות קבוצת האופנה הודיס אותה רכשה ב-2018, ואשר גררה אותה בשנה שעברה להפסדים הכבדים, המשיכו להכביד על התוצאות. איחוד פעילות הודיס הגדילה את הכנסותיה הרבעוניות של קסטרו ב-50% לכ-370 מיליון שקל, אולם עלייה ניכרת נרשמה גם בעלות הפעילות, ששחקה את שיעור הרווח הגולמי מהמכירות.

החברה שבשליטת משפחות רוטר, קסטרו ובעלי הודיס, יוסי גביזון ושותפיו, מחלקת את פעילותה לשני מגזרים - פעילות הלבשה, שהפסדיה התפעוליים הצטברו ל-31 מיליון שקל, אחרי רווח תפעולי של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל; ופעילות אביזרים, שנוספה בעקבות רכישת הודיס ואשר הפסדיה התפעוליים הגיעו לכ-16 מיליון שקל.

על רקע עיתוי חג הפסח והחורף הארוך, קסטרו הציגה שחיקה במכירות החנויות הזהות שלה בסיכום רבעוני. במגזר ההלבשה רשמה קסטרו ירידה חדה של כ- 19% במכירות חנויות זהות, זאת בעוד כשכלל השוק רשם ירידה של 13.4% במכירות חנויות זהות לפי נתוני חברת ריס.

מכירות מגזר האביזרים, ובראשם מותג משקפי השמש קרולינה למקה שמכירותיו מושפעות באופן ישיר ממזג-האוויר, ספגו פגיעה גם הן על רקע התמשכות החורף. כך, במגזר אביזרי האופנה רשמה קסטרו ירידות של 10% במכירות בחנויות זהות ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הוצאות ההנהלה והכלליות הסתכמו בכ-24 מיליון שקל לעומת כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל. קסטרו מפרטת כי הגידול בהוצאות הנהלה וכלליות נובע מ"עיבוי כוח-האדם במערך הדיגיטל של הקבוצה" ו"הקמת הפעילות של קרולינה למקה בארה"ב".