סתיו שפיר: אם יהיו פריימריז, אתמודד; טל רוסו מוותר על השריון במקום השני

(עדכון) - גם חיים ילין הודיע כי הוא מוותר על השריון במקום העשירי ועל המועמדות במפלגת העבודה

ח"כ סתיו שפיר / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ח"כ סתיו שפיר / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חבר הכנסת טל רוסו, שהובא על-ידי יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי בשריון למקום השני, הודיע לחברי סיעת המפלגה כי החליט לוותר על השריון שהעניק לו גבאי, וכי הוא שוקל להתמודד על ראשות המפלגה.

רוסו כתב לחבריו: "חברות וחברים יקרים, אני מבקש להודיע בזאת כי החלטתי לוותר על השריון שקיבלתי מיו"ר המפלגה, אבי גבאי, בבחירות לכנסת ה-21. מפלגת העבודה היא מפלגה אידאולוגית חשובה וערכית מעל לכל שיקול אישי. באתי למפלגה ולפוליטיקה בתקווה לשנות ולהשפיע, ולא להיצמד לכיסא פוליטי. עקב פיזור הכנסת ויציאה לבחירות חוזרות, אני מוותר כאמור על מקומי כמספר 2 במפלגה, ואשקול להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה".

הנהלת סיעת העבודה אמורה להתכנס מחר (ג') ולדון בסוגיה העיקרית של מועדי ההתמודדות, על רקע דרישתו של ח"כ עמיר פרץ לקיים בחירות-בזק לראשות המפלגה.

רוסו, שהיה לצידו של גבאי במגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על צירוף לקואליציה, לא פסל בשלב הראשון את ההצטרפות הזו, שבה יועד לו תפקיד בכיר. עם זאת, לרוסו אין עדיין גייסות ותומכים במפלגה, ולא ברורים סיכוייו לנצח בבחירות פנימיות. על רקע הצהרתו זו, אם רוסו לא ינצח או יחליט שלא להתמודד, הוא ככל הנראה יעזוב את הפוליטיקה.

בתוך כך, מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, דורש להשאיר את ההחלטה בידי הוועידה ולא לחסום את התהליכים הדמוקרטיים במפלגה באמצעות החלטה של הנהלת המפלגה. 

בהמשך, גם חיים ילין הודיע כי הוא מוותר על השריון במקום העשירי ועל המועמדות בעבודה. ילין הודיע כי הוא נוסע לילדיו באוסטרליה למשך חודשיים. 

כמו כן, סתיו שפיר מסרה כי "אם יהיו פריימריז פתוחים לראשות המפלגה, אני מתכוונת להתמודד".