חברים במרצ מבקשים לשנות את התקנון המחייב בחירות פנימיות

קבוצת חברים במרצ פנתה לוועדת החוקה של המפלגה בהצעה לשנות את התקנון המחייב בחירות פנימיות לפני כל מערכת בחירות כלליות, ולהותיר את רשימת התנועה שרצה בבחירות באפריל, לרבות העומדת בראשה תמר זנדברג, גם לבחירות הקרובות

יו"רית מרצ, תמר זנדברג / צילום: שלומי יוסף
יו"רית מרצ, תמר זנדברג / צילום: שלומי יוסף

קבוצת חברים במרצ פנתה לוועדת החוקה של המפלגה בהצעה לשנות את התקנון המחייב בחירות פנימיות לפני כל מערכת בחירות כלליות, ולהותיר את רשימת התנועה שרצה בבחירות באפריל, לרבות העומדת בראשה תמר זנדברג, גם לבחירות הקרובות. בפנייה נאמר כי לבחירות מקדמיות אין כעת תקציב, ואין טעם לקיים בחירות כאלה בהפרש זמן כה מועט מהבחירות שקדמו להן.

הוועדה, שאמורה לדון היום בהצעות שהונחו בפניה, תגיש את המלצותיה לוועידת המפלגה האמורה להתכנס ב-16 ביוני ולהחליט אם יתקיימו בחירות פנימיות לראשות המפלגה ולרשימה.

הפנייה לא נעשתה באופן ישיר מטעמה של זנדברג, אך ברור כי מדובר בעמדתה של היו"רית, המתנגדת לשינויים ברשימה. זנדברג חטפה ביקורת במפלגה בעקבות התוצאות החלשות בבחירות והסכנה שהייתה קרובה לא לעבור את אחוז החסימה.

גורמים במפלגה אומרים כי אם זנדברג לא תצליח למנוע את הבחירות הפנימיות, היא תפעל לקיימן בוועידת מרצ ולא בפריימריז בקרב מתפקדי המפלגה. לעמדה זו יש תמיכה רחבה יותר, בעיקר בשל היקף ההוצאות הנדרש לפריימריז, אם אכן יתקיימו בחירות.

במרצ חוששים כי אם יוחלט על קיום בחירות פנימיות, הדבר ישתק את המפלגה לשבועות ארוכים, שבהם לא יתקיים קמפיין בחירות בקרב הציבור, ולא יוכלו לקבל החלטות משמעותיות גודמת התחברות עם מפלגות אחרות. זנדברג כזכור קראה למפלגת העבודה לרוץ ברשימה משותפת בבחירות הקרבות, כדי להבטיח שאף אחת משתי המפלגות לא תיפול אל מתחת לאחוז החסימה.