מי עומד מאחורי קמפיין "מקדונלד'ס מחרימה את השטחים"?

(עדכון) - שר הכלכלה אלי כהן הודיע אמש כי ימנע ממקדונלד'ס לגשת למכרז בנתב"ג, וזאת לאור סירוב הרשת לפתוח סניפים מעבר לקו הירוק • הבוקר הוצבו בכניסה לסניפי מקדונלד'ס בת"א שלטים המתריעים על כניסה ל"שטח M" • פורום נכי צה"ל: "מנכ"ל מקדונלד'ס ישראל עמרי פדן חייב להבין שלאידאולוגיה שלו יש מחיר"

מחאת השלטים בסניפי מקדונלד'ס בתל-אביב
מחאת השלטים בסניפי מקדונלד'ס בתל-אביב

פעילי ימין וראשי מועצות בשומרון השיקו קמפיין נגד מקדונלד'ס במטרה למנוע מהרשת לפעול בנתב"ג, וזאת ברקע להיעדרותה במתכוון של החברה מעבר לקו הירוק. 

שר הכלכלה אלי כהן הצטרף למחאה ואמר אתמול (ב') כי ידרוש לעצור בדחיפות את "האבסורד" לפיו החברה - שלדבריו מחרימה באופן פומבי חלק מהמדינה - מתמודדת במכרז הקשור למדינה. כהן כתב בפוסט בפייסבוק כי ימנע ממקדונלד'ס את ההשתתפות במכרז להפעלה בנתב"ג.

קודם לכן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן שלח אתמול מכתב בהול לשרי האוצר והתחבורה, משה כחלון וישראל כ"ץ, בדרישה להסיר את מקדונלד'ס מההתמודדות במכרז בנמל התעופה, וזאת בשל סירובה של רשת ההמבורגרים האמריקאית לפתוח סניף בגדה המערבית. 

הבוקר (ג') הוצבו בכניסה לסניפי מקדונלד'ס ברחבי תל-אביב שלטי ענק המתריעים בפני העוברים והשבים על כניסה למה שכינו "שטח M" - "שטח בשליטת חברה המחרימה חלקים ממדינת ישראל, הכניסה אליו מהווה תמיכה בחרם זה", לשון השלטים. 

מחאת השלטים בסניפי מקדונלדס, תל אביב
 מחאת השלטים בסניפי מקדונלדס, תל אביב

פורום נכי צה"ל: "עמרי פדן חייב להבין שלאידאולוגיה שלו יש מחיר"

לאחר שבשעות האחרונות ניסו רבים להבין מי עומד מאחורי הקמפיין, בפורום "נכי צה"ל למען ביטחון ישראל" הודיעו הבוקר כי הם אלה אשר ביצעו את הפעולה כמחאה נגד השתתפותה של מקדונלד'ס במכרז רשות שדות התעופה. הזעם של הפורום עלה בעקבות המכתב שהוציא אתמול כאמור יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, לשרי האוצר והתחבורה.

הפורום פרסם היום הודעה רשמית בעמוד הפייסבוק שלו, בה כתב: "פורום נכי צה"ל מורכב ממאות לוחמים אשר נפצעו במסגרת פעילות המבצעית, בזמן שהם מגינים על כל חלקי מדינת ישראל. מדינת ישראל היא הבית שלנו, היא יקרה לנו, ובדיוק בגלל זה אנחנו לא יכולים להמשיך ולשתוק שיש מי שמנסים לפגוע בנו. ההחלטה של מקדונלד'ס לא לפתוח סניפים מעבר לקו הירוק היא בזויה, אבל אם עמרי פדן, שעומד בראש החברה והיה ממקימי שלום עכשיו, רוצה לעשות כך - זאת זכותו. אבל במדינת ישראל יש חוק - חוק החרם.

"אז החגיגה הזאת מסתיימת היום. המחשבה שחברה שמחרימה חלקים ממדינת ישראל תתמודד במכרז ממשלתי ותעמוד גאה בשער היציאה של מדינת ישראל, היא לא נסבלת. עמרי פדן חייב להבין שלאידאולוגיה שלו יש מחיר - והיום אנחנו מגישים לו את החשבון. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לדרישה לממשלת ישראל - תמנעו ממקדונלד'ס להשתתף במכרז נתב"ג, תעצרו את הטירוף". 

יו"ר פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל, לירן ברוך, שאיבד את עינו במסגרת שירותו הצבאי, הסביר: "כשהקמנו את הפורום, התחייבנו לעסוק בדיוק בתופעות מהסוג הזה. עמרי פדן - שהיה חלק ממקימי ארגון שלום עכשיו והצהיר בגלוי כי לא יפתח סניף של מקדונלד'ס באריאל - מחרים אזרחים של המדינה. חברת מקדונלד'ס ישראל נמנעת לחלוטין מלהעניק את שירותיה לתושבי יהודה ושומרון והסביבה, וכעת עשויה לזכות במכרז להפעלת סניף בנתב"ג. לא ניתן שיהפכו את תושבי יהודה ושומרון המוחרמים על-ידי החברה לקהל שבוי בידיה. חשוב לנו שהציבור ידע זאת, ומן הראוי שהמדינה תגנה התנהלות זו ולא תאפשר התמודדות של החברה במכרז", לשון הודעת הפורום.