האלוף במיל' גיורא רום: השתמשו בי כפיון, כחול לבן כנראה לא רצו שאבחר

הפרטים על כישלון האופוזיציה בהליך הבחירה למבקר המדינה ביום שני האחרון נחשפו הבוקר בראיון שנתן גיורא רום בגל"צ • "אנגלמן ואני שימשנו פיונים במשחק פוליטי בו אף אחד לא מתעניין בדעות ובעמדות של המועמד; כשסיכמתי לעצמי את הקמפיין, עלתה בעיני רוחי היחידה הצבאית ב'גבעת חלפון'"

האלוף במיל' גיורא רום / צילום: ענבל מרמרי
האלוף במיל' גיורא רום / צילום: ענבל מרמרי

הפרטים באשר לכישלון האופוזיציה בהליך הבחירה לתפקיד מבקר המדינה ביום שני האחרון נחשפו הבוקר (ד') בראיון שנתן האלוף במיל' גיורא רום לרזי ברקאי בגלי צה"ל. לא רק שהאופוזיציה איבדה שני קולות, אשר תמכו במועמד הקואליציה מתניהו אנגלמן, אלא שגיורא רום מתאר תהליך רופס, אדיש, על גבול הרשלני, שהובילו חברי הכנסת של כחול לבן. דבריו מעוררים את השאלה, שגם הוא העלה בשידור, האם כחול לבן היו בכלל מעוניינים במינוי מבקר המדינה שאינו מטעם הקואליציה.

"עד לרגע זה ובכל שלבי המיון, ח"כ יאיר לפיד לא שוחח עמי פעם אחת", סיפר רום והוסיף כי גם אחרי ההפסד בהצבעה, לא טרחו בכחול לבן להרים אליו טלפון ולדבר עמו. עוד ציין רום כי הוא לא היה המועמד המועדף על כחול לבן, והם חיפשו שופט בדימוס או בפועל בנרות, ומשלא מצאו, רום החליט שלא להיעלב ולהציע את עצמו במלוא הכוונה למלא את התפקיד.

רום ציין כי הוא ואף אנגלמן "בסך-הכול שימשו פיונים במשחק פוליטי בו אף אחד לא מתעניין בדעות ובעמדות של המועמד ביחס לביקורת המדינה. היחידה שהרימה לי טלפון והתעניינה בתוכניות שלי הייתה השרה גילה גמליאל". 

"כשסיכמתי לעצמי את הקמפיין", אמר רום, "עלתה בעיני רוחי היחידה הצבאית ב'גבעת חלפון', לפחות דרג המפקדים. במשך שבועיים לא השתתפתי בשום פגישה להגדרת המשימה והטקטיקה. עד יומיים לפני ההצבעה לא היה לי ברור אם יש מישהו שמטפל בזה, ואם יש - מי הוא. פניתי לכל חברי כנסת של כחול לבן, וכל אחד אמר שהוא יחזור אליי. אף אחד לא חזר". 

עוד סיפר רום על ההתנגדות של חברי הכנסת הערבים למינוי שלו בשל עובדת היות טייס חיל האוויר ומפקד בכיר. לדבריו, ביום ההצבעה הוא שוחח עם חברי הכנסת של חד"ש ותע"ל, ויצא מהמפגש מזועזע. "ח"כ עאידה תומא-סלימאן נכנס לדמות של חנין זועבי" סיפר רום. "היא הובילה סוג של חקירה, שם ודרגה. בניגוד למה שחשבתי - שטסתי עבור כל אזרחי ישראל, מסתבר שלפיה בעצם טסתי רק עבור היהודים".