לאחר התייעצות עם המוסדיים: בשיכון ובינוי ינסו לאשר שכר מופחת ליו"ר כהן והמנכ"ל היוצא לחמני

כעת מבקשים בשיכון ובינוי לאשר ללחמני חבילת שכר ופיצויים בעלות של כ-10 מיליון שקל, הפחתה של כ-2 מיליון שקל • חבילת התגמולים של כהן קוצצה מעלות מוערכת של כ-25 מיליון שקל לכ-15 מיליון שקל בלבד

תמיר כהן / צילום: אבי שאולי
תמיר כהן / צילום: אבי שאולי

לאחר מגעים שערכה חברת שיכון ובינוי  עם חברות הייעוץ ומשקיעים מוסדיים, בנוגע לחבילת השכר והפיצויים ליושב ראש החברה תמיר כהן ולמנכ"ל היוצא משה לחמני, פרסמה החברה זימון מחודש לאסיפת מניות שתתכנס ב-16 ביוני.

כעת מבקשים בשיכון ובינוי לאשר ללחמני חבילת שכר ופיצויים בעלות של כ-10 מיליון שקל, הפחתה של כ-2 מיליון שקל לעומת חבילת התגמולים הקודמת שביקשו בחברה לאשר לו.

חבילת התגמולים של כהן קוצצה מעלות מוערכת של כ-25 מיליון שקל לכ-15 מיליון שקל בלבד (עבור 85% משרה), כששווי חבילת האופציות המוערכת שלו (התגמול ההוני) קוצץ בקרוב לחצי מכ-20 מיליון שקל לכ-10.7 מיליון שקל.

כזכור, אסיפת בעלי המניות האחרונה של החברה אישרה לפני כשבוע וחצי ברוב גדול את חבילת התגמולים העצומה למנכ"ל החברה אייל לפידות, שנכנס לתפקידו בתחילת השבוע.

את ההצבעה בנוגע לחבילת התגמולים המבוקשת של יו"ר החברה, תמיר כהן, והפיצויים למנכ"ל היוצא משה לחמני, הורידו בחברה מסדר יומה של האסיפה, לאחר שלא נמצא להם רוב בקרב בעלי מניות המיעוט. זאת, לאחר שחברת הייעוץ אנטרופי המליצה ללקוחותיה המוסדיים להתנגד לתנאי ההעסקה של השניים (לצד חוות דעת התומכת בתנאי התגמול של לפידות).

חבילת התגמול ללפידות כוללת שכר בעלות שנתית של 4 מיליון שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, מענק שנתי של עד 4 מיליון שקל וחבילת אופציות ענקית בשווי כולל של 65 מיליון שקל, שמחיר המימוש שלהן נמצא עמוק בתוך הכסף והן ניתנות למימוש לכ-5% ממניות שו"ב. בסך הכול, אנטרופי העריכה את עלות התגמול של לפידות בכ-21 מיליון שקל לשנה, ללא מענק החתימה.