הנהלת מפלגת העבודה אישרה: קיום פריימריז במפלגה לראשות הרשימה

בכך דחתה הנהלת המפלגה את השאיפה של ח"כ עמיר פרץ לקיים הצבעה על זהות היו"ר הבא בתוך המסגרת של גוף מצומצם • ח"כ סתיו שפיר: נלחמים עד הסוף

ישיבת מפלגת העבודה / צילום: דוברות עמיר פרץ
ישיבת מפלגת העבודה / צילום: דוברות עמיר פרץ

הנהלת מפלגת העבודה אישרה היום בישיבתה עריכת פריימריז על ראשות המפלגה. זאת בניגוד להחלטת ועדת החוקה מלפני יומיים, בה הוחלט שוועידת המפלגה תוכל לקיים דיון ולהצביע בעד או נגד בחירת יו"ר המפלגה בתוך הועידה (גוף המונה אלפי חברים) ולא בקרב כלל המתפקדים.

בכך דחתה הנהלת המפלגה את השאיפה של ח"כ עמיר פרץ, לקיים הצבעה על זהות היו"ר הבא בתוך המסגרת של גוף מצומצם.

ח"כ איציק שמולי, שדיבר הבוקר ברשת ב' בנושא הזה, אמר שהוא מעריך שאהוד ברק משך מאחורי הקלעים כדי להביא לכך שניתן יהיה להצביע בעד או נגד עריכת הפריימריז רק בתוך הועידה.

כאמור, גם פרץ תמך בצמצום ההצבעה לוועידה.

ח"כ סתיו שפיר, אשר רמזה לפני כמה ימים שתתמודד על ראשות המפלגה, רק במקרה של פריימריז פתוחים (כלומר, המצביעים הם לא רק מתפקדים, אלא כל מי שמעוניין להשפיע) צייצה לפני כשעה:

ועידת מפלגת העבודה תתכנס בשבוע הבא כדי לאשר את ההחלטה לצאת לפריימריז בקרב כל המתפקדים, אלא אם עתירות של גורמים במפלגה יאפשרו לקיים דיון והצבעה גם בנושא של סגירת ההצבעה לחברי ועידה בלבד.

ח״כ איציק שמולי מסר: ״אני שמח שהתקבלה ההחלטה ההגונה, הצודקת והדמוקרטית ביותר שתאפשר לכמה שיותר מתמודדים ראויים להתמודד ולחברי המפלגה לממש את זכותם היסודית ביותר- לבחור את ההנהגה שתוביל אותם. אני מודה לחברי ועדת החוקה וחברי ההנהלה שערכו דיון אמיתי ויסודי ולבסוף קיבלו את ההחלטה הנכונה״.