נעילה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עלה בכ-1%; ביונדמיט זינקה ב-23%

אופטימיות בשווקים לאחר ביטול המכסים על מקסיקו • מניית ביונדמיט לא עוצרת - השלימה מהלך עליות של יותר מ-500% מההנפקה • בורסות אירופה ננעלו בעליות • בסין פורסמו נתוני סחר מפתיעים, והבורסות באסיה ננעלו בעליות נאות • היואן הסיני בשפל שנתי ברקע לניסיון של הממשל הסיני לספוג את מדיניות המכסים של הממשל האמריקאי

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות; כך, הנאסד"ק עלה בלמעלה מ-1%, הדאו עלה ב-0.4%, ה-S%P 500 עלה ב-0.5%.

מניית ביונדמיט עלתה ב-23%.

מנייתה של חברת התרופות אינסיס תרפיוטיקס (Insys Therapeutics) התרסקה ב-50%, וזאת לאחר שהחברה מילאה בקשה לפשיטת רגל (צ'פטר 11). המהלך של החברה מגיע שבוע לאחר שהחברה הסכימה לשלם 225 מיליון דולר ליישוב פרשת שוחד, במסגרתה החברה שילמה לרופאים על מנת שימליצו על תרופות חזקות לשיכוך כאבים.

21:10

מתמתנות העליות בוול סטריט; הנאסד"ק  עולה ב-1.3%. הדאו-ג'ונס  עולה ב-0.4%, ה-S&P 500  עולה ב-0.6%.

מניית ביונדמיט עדיין רושמת עליות, בשעה זו של 23%.

19:10

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה חיובית. 

המסחר בוול סטריט ממשיך להתנהל בעליות חדות. הנאסד"ק  עולה ב-1.8%. מניית ביונדמיט מזנקת בשעה זו בכ-23.5%.

18:10

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות חדות ברקע להסרת המכסים על מקסיקו, וצפי כי הפד יאלץ להוריד את הריבית בהמשך, על רקע דוח התעסוקה החלש שפורסם בשישי האחרון. מדד הנאסד"ק מזנק ב-1.7%, והדאו ג'ונס מפס ב-0.7%.

הנשיא טראמפ אמר היום לרשת "CNBC" כי אם הנשיא הסיני לא יגיע לפסגת G20 סין תספוג מכסים נוספים באופן מיידי.

מניית ביונדמיט (סימול: BYND) מזנקת ב-20% ובכך משלימה זינוק של יותר מ-500% מאז שלב התמחור בהנפקה. מנייתה החברה עלתה בשיעור דו ספרתי בסוף השבוע האחרון לאחר פרסום הדוחות שכללו תחזית אופטימית. ביונדמיט צופה כי הכנסותיה יסתכמו ב-210 מיליון דולר בשנה הנוכחית, מה שיהווה צמיחה של 140% לעומת ההכנסות אשתקד. החברה נסחרת כעת לפי שווי של יותר מ-10 מיליארד דולר.

מנייתה של חברת התרופות אינסיס תרפיוטיקס (Insys Therapeutics) מתרסקת ב-40% בפתיחת המסחר בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה מילאה בקשה לפשיטת רגל (צ'פטר 11).

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות בהמשך לעליות שנרשמו בימי המסחר האחרונים ולאחר ביטול המכסים על מקסיקו. מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.9% בפתיחה, הדאו ג'ונס עולה ב-0.65% ומדד S&P 500 עולה ב-0.7%.

15:40

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים לפני פתיחת המסחר בעד 0.6%, וזאת לאחר התקררות החזית מול מקסיקו לאחר ביטול המכסים מצד טראפ. בתוך כך, הפסו המקסיקני קופץ בכ-2% מול הדולר.

13:25

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על פתיחה חיובית של שבוע המסחר, וזאת לאחר הורדת המכסים על מקסיקו, ונתון התעסוקה החלש שתורם לציפיות להורדת ריבית הפד. 

באירופה המדדים נסחרים בעליות, ובבריטניה פורסם נתון צמיחה מאכזב לחודש אפריל, שהצביע על התכווצות של 0.4% בפעילות הכלכלית. 

באירופה, מניותיהן של יצרניות הרכב פיאט קרייזלר ורנו עולות ביותר מ-2% כ"א, וזאת על רקע הניסיונות להחיות את המיזוג בין החברות, לאחר שפיאט משכה את הצעתה בשבוע שעבר.

11:45

המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות נאות, ברקע לסנטימנט החיובי שנרשם עם ביטול המכסים מצד ארה"ב על מוצרים ממקסיקו. מדד הניקיי היפני ניתר ב-1.2%, הונג קונג זינקה ב-2.3%, הבורסה בשנחאי קפצה 0.86% על רקע נתוני סחר מפתיעים.

בתוך כך, היואן הסיני ירד לרמה הנמוכה ביותר ב-2019. נזכיר כי יואן חלש מאיר את הייצוא הסיני באור תחרותי יותר, וברקע הממשל הסיני משתמש בפיחות היואן כדי לספוג את מדיניות המכסים של ארה"ב.

בתוך כך, נתוני הסחר של סין שפורסמו הבוקר חושפים נפילה של 16% בייצוא מתכות נדירות. נזכיר כי סין איימה בהטלת מגבלות על ייצוא מתכות נדירות כצעד נגד במסגרת האיום של ארה"ב בהטלת מכסים.

הייצוא הסיני עלה ב-1.1% בחודש מאי השנה, וזאת בניגוד לתחזיות הכלכלנים של 'רויטרס' שצפו ירידה של 3.8% בייצוא במאי. הייבוא נפל מעבר לצפוי ב-8.5%, לעומת התחזיות לירידה של 3.8% גם כן.

בבריטניה פורסמו נתוני התמ"ג לפיהם הממלכה הבריטית רשמה ירידה של 0.4% בתוצר בחודש מאי האחרון. מדובר בנתון מדאיג מהתחזיות שצפו התכווצות בשיעור של 0.1% בלבד. התפוקה התעשייתית בבריטניה בחודש אפריל ירדה ב-3.9% - מעבר לצפי לירידה של 1.1% בלבד. 

 

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות, ברקע לסנטימנט החיובי שנרשם בשווקים לאחר ביטול המכסים על מקסיקו. הקאק והפוטסי עולים ב-0.5%. בגרמניה לא מתקיים היום מסחר. 

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים בשעה זו בכ-0.3% בהמשך לעליות שנרשמו ביום המסחר האחרון. ביום שישי פורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש מאי שהצביע על התקררות שוק העבודה. המשק האמריקאי רשם תוספת של 75 אלף משרות בלבד בחודש מאי, והנתון המתייחס לחודשיים הקודמים לו תוקן מטה ב-40 משרות, בכל אחד מהחודשים.

בלאומי שוקי הון כותבים בהקשר זה, כי "העלייה המאכזבת מהווה סימן נוסף לכך שהצמיחה הכלכלית מאטה. החולשה בחודש מאי הייתה רחבה למדי, עם שירותים עסקיים, חינוך, תיירות ועוד. נתוני שוק העבודה נגררו על ידי ירידה של 15 אלף בתעסוקה ממשלתית, אבל גם אם נשקלל את זה, המשמעות היא שהתעסוקה בסקטור הפרטי עלתה רק ב-90 אלף בחודש שעבר. אנו עדיין חושבים שראשי הפד ירצו לראות עוד ראיות של חולשה מתמשכת לפני הפחתת ריבית".

 

06:25

המסחר בשוקי אסיה מתנהל בעליות שערים חדות בשעה זו, ההנג סנג  בהונג קונג מזנק מעל 2%, הניקיי  היפני עולה 1.1%, ומדד שנחאי  מוסיף 0.8% לערכו.

הכלכלה הסינית עקפה את התחזיות לחודש מאי, וסחר בינלאומי הותיר את המעצמה הבינלאומית עם יתרת סחר של 41.65 מיליארד דולר לחודש האחרון.

עוד בגזרת הנתונים, מידע שפורסם ביפן הראה צמיחה כלכלית של 2.2% בין החודשים ינואר למרץ 2019, זאת מעל לציפיות האנליסטים של 2.1%.

מניית טויוטה  ביפן עולה 1.1% בשעה זו, ניסאן  מוסיפה לערכה 0.8%.

ביום שישי, יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט, המסחר ננעל בעליות שערים על רקע הציפייה שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית בארה"ב בחודש יוני.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ניסה לשדר בשבת שהכול תקין בחזית הסחר עם מקסיקו, וצייץ כי במסגרת המשא-ומתן מול השכנה מדרום נעשים מאמצים כדי למנוע את הטלת המכס.