חבר הכנסת לשעבר ניצן הורוביץ יתמודד על ראשות מרצ

הורוביץ: "החלטתי לרוץ כי ישראל החופשית והדמוקרטית שלנו נמצאת בסכנה, ואני אלחם למען החופש הזה. קיבלנו מועד ב' לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות ולעשות שמאל חזק, ואסור לנו להחמיץ את ההזדמנות"

ניצן הורוביץ. יתמודד בפריימריז במרצ / צילום: אביב חופי
ניצן הורוביץ. יתמודד בפריימריז במרצ / צילום: אביב חופי

הבחירות לכנסת ה-22 יצרו הזדמנות לשחקנים ותיקים לחזור למגרש. חבר הכנסת לשעבר ניצן הורוביץ הודיע הבוקר (ב') כי הוא יפנה לוועידת מרצ (גוף המונה כ-1,000 איש) וידרוש הצבעה בוועידה על זהות יו"ר המפלגה הבא. ח"כ תמר זנדברג, המכהנת כיו"ר מרצ מאז מרץ 2018, הבינה מראש שאין דרך לחסום זאת, ולא התנגדה למהלך, וזאת על אף לוח הזמנים הלחוץ וההתפזרות המוזרה של הכנסת ה-21.

ועידת מרצ תתכנס ב-16 ביוני כדי לקבל החלטות על הליך ההצבעה. ההנחה היא שההתמודדות לא תועבר להכרעת 30 אלף המתפקדים, אלא תישאר בידי ועידת המפלגה, אך ייתכנו שינויים בנוגע לכך.

"אני מתמודד לראשות מרצ", כתב הבוקר הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו.

בהודעה שפרסם, כתב הורוביץ: "החלטתי לרוץ כי ישראל החופשית והדמוקרטית שלנו נמצאת בסכנה, ואני אלחם למען החופש הזה. קיבלנו מועד ב' לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות ולעשות שמאל חזק, ואסור לנו להחמיץ את ההזדמנות הזו".

בהודעה ששלח למתפקדי מרצ, כתב הורוביץ: "במרצ יש פרלמנטרים מעולים ופעילים מסורים בכל רחבי הארץ, וצריך שנהיה יותר: יותר יהודים ויותר ערבים והרבה יותר צעירים וחיילים וסטודנטים. המפלגה צריכה ויכולה לחזור לשיאים שלה, לצרף כוחות נוספים ולהיות הציר המרכזי של השמאל בישראל". 

הורוביץ, 54, יליד ראשון-לציון, מתגורר עם בן זוגו בתל-אביב, מכהן כיו"ר תנועת "ישראל חופשית" ושימש כחבר כנסת בשתי קדנציות. בכנסת הוא התמקד במאבקים נגד כפייה דתית, קידם חוקים חברתיים וזכה לאות הפרלמנטר המצטיין.

בשנים האחרונות הורוביץ משמש כפרשן, עיתונאי ומומחה לתחום החברתי-סביבתי והן לחדשות חוץ. על עבודתו העיתונאית והסביבתית זכה בפרס "פראט". הורוביץ הוא עורך דין בהכשרתו.