אושר: הבאת 1,000 עובדים פיליפינים לבתי המלון בישראל

משרד החוץ הודיע כי אושר הסכם בין ישראל לפיליפינים בתחום הסיעוד והמלונאות • ההסכם יעגן את זכויות העובדים הפיליפינים החיים בארץ ואת דרך גיוסם לעבודה • סמנכ"ל אגף אסיה במשרד החוץ: "הישג חשוב מאד לשתי המדינות"

רה"מ בנימין נתניהו ונשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה / צילום: רויטרס
רה"מ בנימין נתניהו ונשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה / צילום: רויטרס

משרד החוץ מודיע היום (ה'): אושר הסכם בין ישראל לפיליפינים בתחום הסיעוד והמלונאות. ההסכם נחתם אחרי משא-ומתן בעקבות ביקורו של נשיא הפיליפינים דוטרטה בישראל בספטמבר 2018.

ההסכם חל גם בתחום הסיעוד ויעגן את זכויות העובדים הפיליפינים החיים בארץ ואת דרך גיוסם לעבודה. בתחום המלונאות, ההסכם יאפשר הבאת כ-1,000 עובדים לבתי המלון בארץ בטווח הזמן הקצר.

"בשנה האחרונה ניהלו משרד החוץ, על שלוחותיו - האגף המדיני, האגף הקונסולרי והאגף המשפטי - יחד עם השגרירות במנילה, מאמץ מרוכז כדי להגיע לחתימה ולאשרור שני ההסכמים", נמסר מדוברות משרד החוץ. ישראל אשררה את ההסכמים לפני מספר שבועות.

סמנכ"ל אגף אסיה במשרד החוץ, גלעד כהן, מסר היום: "אשרור ההסכמים הוא הישג חשוב מאד לשתי המדינות. הסכם הסיעוד יסייע לעגן את זכויותיהם של העובדים הפיליפינים המסורים למען אוכלוסיית הקשישים והנכים בישראל. הסכם עובדי המלונאות הוא חיוני ביותר לבתי המלון בישראל, המשוועים לידיים עובדות. זוהי תוספת חמצן חיונית להמשך השגשוג בענף".