ליגת הכדורגל הספרדית "לה ליגה" האזינה למשתמשי האפליקציה שלה

הליגה נקנסה ע"י הרשות הספרדית להגנה על דאטה ברבע מיליון אירו • ב"לה ליגה" עשו שימוש בטלפונים עליהם הותקנה האפליקציה - מעל 4 מיליון מכשירים, כדי לזהות ברים ששידרו משחקים באופן פיראטי

חבייאר טבאס, נשיא מינהלת הליגה של הכדורגל הספרדי / צלם: רויטרס
חבייאר טבאס, נשיא מינהלת הליגה של הכדורגל הספרדי / צלם: רויטרס

חוששים שהטלפון שלכם מאזין לכם? אם אתם אוהדי כדורגל ספרדי, ייתכן שזה נכון. ליגת הכדורגל הספרדית הבכירה "לה ליגה" השתמשה באפליקציה הרשמית שלה כדי להאזין לסביבת המשתמשים, ונקנסה ע"י הרשות הספרדית להגנה על דאטה ברבע מיליון אירו. ב"לה ליגה" עשו שימוש בטלפונים עליהם הותקנה האפליקציה - מעל 4 מיליון מכשירים, כדי לזהות ברים ששידרו משחקים באופן פיראטי. האפליקציה הקליטה קטעי קול באמצעות המיקרופון בטלפון, אותם פיענחה באמצעות טכנולוגיה דומה לשל אפליקציית "שאזם" המזהה שירים, כדי להבין באיזה משחק מדובר.

בנוסף, האפליקציה עשתה שימוש ב-GPS של הטלפונים עליהם הותקנה על מנת לאתר את מיקום הברים ששידרו את המשחקים באופן לא חוקי, לפי דיווח באתר הספרדי El País.

הרשות הספרדית להגנה על דאטה קבעה כי מדובר בהפרה של חוקי הפרטיות האירופאיים, ובנוסף לקנס הורתה להפסיק את פעולת האפליקציה עד סוף החודש.

ב"לה ליגה" מתכוונים לערער על הקנס והסנקציה שהוטלה עליהם וטוענים כי האפליקציה ביקשה מהמשתמשים הרשאות גישה למיקום ולמיקרופון, ושבדאטה שנאסף נעשה שימוש רק כדי לאתר משדרים לא חוקיים, דבר שהוצהר בתנאי השימוש באפליקציה. עוד הדגישו כי לא ניתן להשתמש בטכנולוגיה של האפליקציה כדי להבין תוכן של שיחות של המשתמשים או לזהות את האנשים המשתתפים בשיחה.

"אנחנו לא מסכימים עם החלטת הרשות כלל, מאמינים שהקנס לא הוגן, ושהרשות לא נקטה מספיק מאמצים כדי להבין איך הטכנולוגיה הזו עובדת. לכן, נערער על ההחלטה ונראה כי תמיד התנהגנו באופן חוקי ואחראי", נכתב בהצהרה ש"לה ליגה" פרסמה.