הערכות: מקאן יזכה הערב במדליות גרנד פרי וזהב בתחרות הפרסום בקאן

המדליות - עבור העבודה לאיקאה • בענף מהמרים על 10 מדליות לעבודה עד תום התחרות • היקף עבודות חסר תקדים לישראל - עלייה של כ-20% במספר ההגשות

יריית הפתיחה של תחרות הפרסום הבינלאומית בקאן רק זה עתה נורתה, אך על-פי ההערכות היא צפויה להביא עימה הישג חסר תקדים לענף הפרסום הישראלי, ובראש וראשונה למשרד הפרסום מקאן תל-אביב. על-פי ההערכות, כבר הערב (ב') צפויה מקאן לזכות לכל הפחות בשלושה פרסים, מתוכם לפחות אחד הוא גרנד פרי - הפרס הגבוה ביותר בו ניתן לזכות בתחרות זו.

בענף מעריכים כי אין זה סוף פסוק מבחינת מקאן, וכי המשרד צפוי לזכות בהישג פנומנלי של 10 "אריות זהב" - כולם יוענקו כנראה לעבודה יוצאת דופן ומיוחדת: קמפיין הפרסום לאיקאה.

הקמפיין לאיקאה שקידם את Thisabel הוא פרויקט משותף לאיקאה, עמותת מילב"ת, עמותת נגישות ישראל ומקאן תל-אביב. במסגרת המהלך פותחו פתרונות מיוחדים לאוכלוסיות מוגבלות בעלות צרכים מיוחדים. הקמפיין משלב פתרונות טכנולוגיים והציג קו חדש של מוצרים חכמים המייצרים נגישות מקסימלית. לצורך הפרויקט הוקם אתר ייעודי, בו הוצעו מוצרים שאת חלקם ניתן להדפיס באופן עצמאי במדפסת תלת-ממד על-פי דגמים שהוצגו ובאתר.

נזכיר כי זאת השנה הראשונה שבה עבר הזיכיון של התחרות מקבוצת שוקן לאיגוד חברות הפרסום, ובכל הנוגע למספר הגשות של עבודות מישראל, נראה כי המהלך מוכיח את עצמו. השנה נרשמה, על-פי הערכות, עלייה של כ-20% במספר ההגשות מכ-130 לכ-165.

טקס הענקת הפרסים הראשון צפוי להתקיים הערב. מקאן כאמור, עשויים לזכות לפחות בשלוש מדליות של גרנד פרי וזהב, ואולי יתווספו אליהם גם מדליות כסף וארד. גם לאדלר-חומסקי & ורבשבסקי וגיתם BBDO יש עבודות שהגיעו לגמר, כך שלא מן הנמנע שגם הן יזכו.