מניית אטרניטי מזנקת בלונדון על רקע חוזה עם יצרנית ציוד תקשורת סינית

ספקית הפתרון להאצת ביצועים ברשתות תקשורת דיווחה על חוזה עם יצרנית ציוד תקשורת סינית • מנכ"ל אטרניטי, דוד לוי: "עם התוכנה המוצלחת של FiberHome והרכיב של אטרניטי, המוצר יהפוך אטרקטיבי במיוחד לספקיות התקשורת הסיניות"

דוד לוי  / צילום: אתר החברה
דוד לוי / צילום: אתר החברה

אחרי חודשים של דשדוש במניית אטרניטי  נטוורקס, ביומיים האחרונים נרשמים זינוקים במניית החברה הישראלית שנסחרת בלונדון. ספקית הפתרון הטכנולוגי שמאפשר האצת ביצועים ברשתות תקשורת באמצעות חומרה שניתנת לתכנות, הונפקה לראשונה לפני שנתיים בבורסת המשנה (AIM) בלונדון. אתמול מנייתה זינקה ב-74.6% והיום בשעות הבוקר היא נסחרה בעלייה של 25%, וזאת בעקבות הודעה שפרסמה על חוזה עם FiberHome, יצרנית ציוד תקשורת סינית.

החברה הסינית תשתמש ב- SmartNIC - רכיב ה-FPGA) Field-Programmable Gate Array, רכיב הניתן לתכנות) במוצר שלה לרשתות. לפי הודעת אטרניטי, השימוש ברכיב שלה יסייע בהפחתת האנרגיות והעלויות של המעבד ויתמוך בעשרות אלפי מנויים.

"אנחנו עובדים יחד עם אטרניטי במשך חודשים לפתח פתרון שכולל ביצועים ומאפיינים שעונים על הצרכים שלנו", מסר וונג י ה, מנהל קו מוצרים בחברה הסינית, שהגדיר את הפתרון של אטרניטי כאידיאלי עבורם . המוצר הסופי, שיכלול את הרכיב של אטרניטי בתוכו, ישווק על-ידי FiberHome ללקוחותיה, ספקיות תקשורת סיניות, שביניהן נמצאות China Unicom, China Telecom ואחרות.

"אנחנו נלהבים מכך ש-FiberHome בחרה בפתרון SmartNIC של אטרניטי להאיץ את המוצר שלה", מסר מנכ"ל אטרניטי, דוד לוי. " עם התוכנה המוצלחת של FiberHome והרכיב של אטרניטי, המוצר יספק ביצועים גבוהים ועלויות מופחתות תוך האצת החומרה, ויהפוך לאטרקטיבי במיוחד לספקיות התקשורת הסיניות".

אחרי העליות החדות במניה, נכון להבוקר מחיר מניית אטרניטי הוא 60 פני , ומשקף לחברה שווי שוק של כ-15.5 מיליון ליש"ט (כ-70 מיליון שקל). בכך המניה עלתה ביותר מפי 3 מאז השפל שאליו צנחה בנובמבר 2018, אם כי היא רחוקה ממחירה בהנפקה לפני שנתיים, 140 פני, ומהשיא אליו הגיעה זמן ק צר לאחר ההנפקה, 191 פני.

אטרניטי, שפועלת מלוד, הוקמה ב-2003 על-ידי המנכ"ל לוי וסגן הנשיא למחקר ופיתוח, שביט ברוך. בשנת 2018 הכנסות החברה הסתכמו ב-1.1 מיליון דולר, ירידה מ-1.5 מיליון דולר ב-2017, והיא עברה להפסד של 2.5 מיליון דולר לעומת רווח של 159 אלף דולר ב-2017. עם פרסום הדוחות לפני כשבוע, מסרו בחברה כי ההתמקדות כיום היא בפיתוח ואספקת פתרונות SmartNIC עבור פרויקטי פיתוח משותפים עם חברות גדולות, ואלה יתניעו את הצמיחה של החברה מ-2020 והלאה.