שוק הקנאביס האמריקאי הקפיץ ב-30% את מניית רוטס של בועז וכטל

חברת האגרוטק הישראלית שנסחרת באוסטרליה דיווחה על מכירה חדשה בארה"ב של המערכת שלה, לחימום וקירור שורשי גידולים

שרון דביר ובועז וכטל / צילום: יונתן בלום
שרון דביר ובועז וכטל / צילום: יונתן בלום

שוק הקנאביס האמריקאי מקפיץ את מניית רוטס, חברת האגרוטק הישראלית שנסחרת באוסטרליה. ביום שישי זינקה מניית רוטס ב-30% במחזור מסחר גדול, לאחר שדיווחה על מכירה חדשה של המערכת שלה עבור תחום הקנאביס בארה"ב.

המערכת של רוטס מאפשרת לחמם ולקרר שורשי גידולים תוך שימוש באנרגיה מועטה, והמכירה החדשה, בהיקף של 30 אלף דולר, היא הרביעית של רוטס בצפון אמריקה בחודשים האחרונים, דבר שלדברי החברה משקף את הצלחת האסטרטגיה שלה להתמקד באזור זה. המערכת שנמכרה תשמש בחווה אורגנית בת למעלה מ-1,200 דונם בסנטה ברברה שבדרום קליפורניה.

לדברי מנכ"ל רוטס, ד"ר שרון דביר, הלקוח ישתמש בתחילה במערכת של רוטס לצורך קירור הגידולים במהלך הקיץ, ובכך יפחית את השפעות תנאי מזג האוויר החיצוני וירידת הטמפרטורה בלילה, דבר שיגדיל את האיכות והכמות של היבול. בסתיו ובחורף, לדבריו, מערכות החימום ישמשו לייצב את הגידולים על הטמפרטורה האופטימלית. "התשלום הראשון הוא לצורך הדגמה מסחרית ויש לו פוטנציאל להוביל להטמעה נרחבת בהרבה בעתיד", מסר דביר.

רוטס נוסדה בשנת 2012 על-ידי דביר ושותפו, בועז וכטל, שבעבר הוביל את מפלגת "עלה ירוק", ולאחרונה נודע שיקבל כ-5 מיליון דולר במסגרת עסקת מכירה במניות של חברת קנאביס שאותה הקים ונסחרת גם היא באוסטרליה - Creso Pharma שנמכרת ל-PharmaCielo הקנדית.

לאחר העלייה במניית רוטס ביום שישי, היא נסחרת במחיר של 6.5 סנטים אוסטרליים שמשקף לחברה שווי שוק של כ-5 מיליון דולר אוסטרלי (כ-12.5 מיליון שקל). המניה נסחרת במחיר נמוך יותר ממחירה בהנפקה הראשונית בסוף 2017, שהיה 20 סנט, וממחיר השיא אליו הגיעה כחודש אחרי ההנפקה, 60 סנט.