"צעצוע של סיפור 4" ממשיך את סיפור ההצלחה של דיסני

הפרק האחרון בזיכיון הצעצועים המדברים הכניס 118 מיליון דולר בארה"ב ובקנדה; עם זאת, לא מדובר בשיפור משמעותי לעומת הסרט הקודם בסדרה • סרט האימה "משחק ילדים" רשם ביצועים פושרים בסוף השבוע הראשון להקרנתו

"צעצוע של סיפור 4" / צילום: Shutterstock
"צעצוע של סיפור 4" / צילום: Shutterstock

וולט דיסני עשתה שוב משהו שאולפני סרטים הוליוודיים אחרים לא הצליחו לעשות בקיץ הנוכחי, ורשמה פרק נוסף של הכנסות מרשימות בקופות הכרטיסים. "צעצוע של סיפור 4" של דיסני - הפרק האחרון במותג הצעצועים המדברים של האולפן - נפתח עם הכנסות נאות של 118 מיליון דולר בארה"ב ובקנדה. ההכנסות הבינלאומיות הוסיפו כ-129 מיליון דולר לסך ההכנסות בסוף השבוע הראשון. כך, סוף השבוע החולף המשיך את סיפור ההצלחה של דיסני ב-2019, שעד כה כלל את "קפטן מארוול", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"אלאדין".

למרות שמדובר בהתחלה נאה, הסכום נמוך במקצת מסכום-העתק שצפו אנליסטים שמתמחים בתעשיית הסרטים, ואינו מהווה שיפור משמעותי ל-110 מיליון הדולר שהכניס "צעצוע של סיפור 3" בסוף השבוע הראשון שלו ב-2010. עם זאת, הפרק השלישי רשם ביצועים נאים בשבועות שלאחר הפתיחה והניב סך של 415 מיליון דולר בקופות הכרטיסים בשוק הבית.

ההצלחה של הפרק הרביעי של "צעצוע של סיפור" בסוף השבוע החולף ניצבת בסתירה לביצועיהם הכושלים של סרטי המשך ששוחררו בעונה הנוכחית, כגון "גברים בשחור: אינטרנשיונל", "גודזילה: מלך המפלצות" ו"הפניקס האפלה". הכנסות סוף השבוע הראשון של "צעצוע של סיפור 4" היו גבוהות בכ-8 מיליון דולר מהכנסות סוף השבוע הראשון של כל שלושת הסרטים הללו ביחד.

"צעצוע של סיפור 4" מאחד את הפסקול בהובלת טום הנקס וטים אלן, שמאז הסרט המקורי ב-1995 העניקו את קולותיהם לצעצועים שמתעוררים לחיים ברגע שהילדים עוזבים את החדר.

לאחר שדיסני רכשה את הנכס במסגרת עסקת רכישת פיקסאר אנימיישן ב-2006, הפך "צעצוע של סיפור" לאחד המותגים המזוהים עם דיסני, והדמויות בסרטים שימשו כבסיס למוצרי צריכה, תוכניות טלוויזיה ואטרקציות בפארקי שעשועים. "יש כוח משיכה מתמיד שממריץ קהלים לבוא לראות את הדמויות האלה", אמרה קתלין טאף, מנהלת ההפצה בדיסני.

בסין, שוק אולמות הקולנוע השני בגודלו בעולם, ניצב "צעצוע של סיפור 4" במקום השני לאחר מתחרה לא צפוי: "המסע המופלא" של הייאו מיאזאקי - סרט הנפשה קלאסי מ-2001 שהגיע רק עתה לבתי הקולנוע בסין.

אחד הסרטים הבולטים האחרים במבול הסרטים החדשים ששוחררו לאקרנים בסוף השבוע החולף היה סרט שנועד ספציפית, באופן יוצא דופן, לשמש כניגוד ל"צעצוע של סיפור 4". הסרט "משחק ילדים", שסיווג הצפייה שלו מגביל את גיל הצופים ל-15 שנים ומעלה, הוא גרסה מחודשת של סרט האימה משנות ה-80, וגם הוא עוסק בבובה שמתעוררת לחיים, אך לבובה הזאת יש כוונות רצח. "משחק ילדים" רשם ביצועים פושרים בדמות הכנסות של 14 מיליון דולר. זה לא סכום שיא לסרט שנועד להחיות זיכיון מהעבר, אך תקציבו הצנוע בסך 10 מיליון דולר מרכך חלק מההפסדים של אולפן הסרטים מטרו-גולדווין-מאייר.

סרט שלישי - סרט פעולה של לוק בסון בשם "אנה" - הכניס סכום זעום של 3.5 מיליון דולר - כישלון חרוץ לאולפן הסרטים ליונס גייט אנטרטיינמנט קורפ בסוף השבוע הראשון של ההקרנה.