מענק של 25 אלף שקל ופיטורי עובדים: נחתם הסכם העבודה במקורות

הלילה הושגו הסכמות עם ההסתדרות, שיאפשרו פרישה של 140 עובדים בפריסה של חמש שנים • זהו הסכם העבודה הראשון במקורות מזה 40 שנה

מנכ"ל מקורות, אלי כהן / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל מקורות, אלי כהן / צילום: סיון פרג'

הרפורמה בחברת המים מקורות, עליה החליטה הממשלה, יוצאת לדרך אחרי שהלילה הושגו הסכמות עם ההסתדרות, שיאפשרו את פרישת העובדים הנדרשת ברפורמה. זהו הסכם העבודה הראשון במקורות מזה 40 שנה.

ההסכם שנחתם כולל הסכמה של ההסתדרות והעובדים לרפורמה בחברות מקורות ושח"מ, על פיה המדינה תזרים כספים לחברות לצורך פיתוח תשתיות והשקעות, והחברות בתמורה ייעלו את פעילותן. הצורך בהסכם עלה נוכח השנים הדלות בגשמים שעברו על המדינה וגרמו להידלדלות הקשה של מאגרי המים הטבעיים, באופן שמחייב ביצוע השקעות משמעותיות בתשתיות וייעול משק המים תוך שינוי מבני בקבוצת מקורות.

השינוי המבני יכלול גם אפשרות לשח"מ מקורות ביצוע לבצע עבודות תשתית עבור המגזר הפרטי, כמקור הכנסה נוסף לחברה. במקביל, חברת מקורות ייזום הכושלת תימכר.

כחלק מההסכם, שיהיה בתוקף עד לסוף שנת 2025, יצומצמו 140 תקנים בחברה בפריסה של חמש שנים, כאשר לעובדים הפורשים יינתנו תנאי פרישה מועדפים. הסכמות נוספות בין הצדדים קובעות כי כלל העובדים יקבלו כעת תוספת שקלית למשכורתם בסך 500 שקל וכן מענק חד פעמי בגובה 25 אלף שקל בשתי פעימות. כ-100 הנדסאים וטכנאים יזכו לתוספת נוספת של 9% לשכרם, עובדים ותיקים יזכו לתוספת ל"דרגת שהייה" וכלל העובדים יקבלו זכאות לחברות בעמותות מקצועיות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר: "הלילה חתמנו על הסכם היסטורי שיאפשר את קידומו וייעולו של משק המים בישראל, במקביל לשמירה על מעמד עובדי מקורות. ההסתדרות הייתה ותמשיך להיות שותפה מלאה לכל רפורמה גדולה וחשובה".

אילן הללי, ארנון בר-דוד, אלי כהן, גיל בר-טל בחתימה על ההסכם / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
 אילן הללי, ארנון בר-דוד, אלי כהן, גיל בר-טל בחתימה על ההסכם / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות