פייסבוק | בלעדי

ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק מרקו מיקיאלי פורש

מרקו מיקיאלי, שהיה ממקימי הנציגות של פייסבוק בישראל, עוזב את התפקיד לאחר 6 שנים מתוך תחושת מיצוי

מרקו מיקיאלי / צילום: פייסבוק
מרקו מיקיאלי / צילום: פייסבוק

אחד מהמנהלים הבכירים ביותר בפייסבוק ישראל פורש מתפקידו: ל"גלובס" נודע כי מרקו מיקיאלי, המכהן כראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק ישראל ומי שנמנה עם מקימי הנציגות בארץ, עוזב את התפקיד לאחר 6 שנים. מיקיאלי נחשב לאהוד ומוערך במידה רבה בקרב משרדי הפרסום. 

מיקיאלי החליט לעזוב את התפקיד מתוך תחושת מיצוי כבר בחודש דצמבר אולם עם הקדמת הבחירות לכנסת התבקש על ידי מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר-תאני להשהות את העזיבה ולהישאר בצוות משימה ייעודי לטיפול בבחירות.

את מיקיאלי תחליף ניצן אלמוג-עברון שהצטרפה לחברה לפני שנה. לניצן ניסיון של למעלה מעשור בענף הפרסום והשיווק. היא צמחה בתפקידי דיגיטל במשרדי הפרסום המובילים בארץ, ביניהם באומן בר ריבנאי וגיתם BBDO. לאחר מכן עברה לסוכנות הקריאייטיב-דיגיטל Hooligans שבה שימשה כסמנכ"ל לקוחות. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת טכנולוגיות וחווית צרכן באגף השיווק של קוקה-קולה ישראל. הצטרפה לפייסבוק לפני למעלה משנה.

נזכיר כי מערכת הבחירות האחרונה הייתה מאתגרת מאוד מבחינת פייסבוק. הפלטפורמה הפכה להיות הזירה המרכזית שבה התרחשו הקמפיינים של המפלגות. החברה נאלצה להתמודד עם מורכבת בהגנה על המשתמש בכל הנוגע למידע שהוא מקבל והסיבות שהוא מקבל אותו. בשל הבחירות, פייסבוק השיקה מערכת שמספקת מידע רב על הקמפיינים הפוליטיים. מיקיאלי היה האיש המקשר עם הקמפיינרים במשרדי הפרסום האסטרטגיה והמדיה והוא עמד בקשר עם המפלגות בעת השקת הכלים הייעודיים להגברת השקיפות. 

היום, כשהדיגיטל מהווה כבר כ-35% מעוגת הפרסום, קשה לדמיין את השוק הישראלי ללא פייסבוק אך החברה הקימה נציגות בישראל רק לפני 6 שנים ומיקיאלי היה חבר בצוות ההקמה. עוד קודם לכן הוא נמנה על "רביעיית המייסדים" של הפעילות הישראלית יחד עם אלעד ברינדט-שביט, ענת אלחנני ונמרוד הלוי שפעלו מהמטה בדבלין. במסגרת תפקידו הקים וניהל את כלל האסטרטגיה והפעילות של פייסבוק מול תעשיית הפרסום המקומית - ממשרדי הפרסום המסורתיים ועד לסוכנויות הדיגיטל, האד-טק והמדיה-טק הפועלות בשוק. מיקיאלי נחשב למנהל שמוביל חדשנות ואימוץ של טכנולוגיה לצרכים פרסומיים ועם השנים הוא הפך לקול מוביל ודומיננטי בעיצוב פעילותה הקהילתית של פייסבוק באמצעות יוזמות חברתיות.

מיקיאלי החל את דרכו המקצועית ב-2001 כיזם השותף במשרד פרסום הפועל מדרום הארץ. במסגרת עבודתו היה מנהל השיווק והפרסום של חברות מקומיות אשר מינפו ערוצים דיגיטליים ליצירת מכירות בתחום התיירות. בשנת 2010 עבר לתל-אביב כמנהל הקריאייטיב-טכנולוגיה במשרד פרסום מקבוצת BBDO ישראל, שם הוביל במשך 3 שנים את תקציבי הפרסום הדיגיטליים של קבוצת בזק, אסם וש.שסטוביץ עד הצטרפותו לפייסבוק ב-2013.

מיקיאלי הודה לסופר-תאני על ההזדמנות והדרך המשותפת: "להצטרף לפייסבוק לפני שש שנים היה הימור ענק, רילוקיישן ועבודה בתאגיד אמריקאי נשמע לי מטורף בזמנו. וללא ספק זכיתי בכל הקופה ונהניתי כל כך לאורך כל הדרך". לדבריו, צ"אחרי 6 שנים ולמרות כל הפחדים והחששות הטבעיים, אני מרגיש שצריך ללכת עם הלב, להתחלות חדשות שישובו וירגשו אותי ויוציאו ממני את המיטב. לכן אני אקח את השבועות הקרובים על מנת לגלות מחדש תחומי עניין, משפחה והזדמנויות עסקיות".

סופר-תאני מסרה בתגובה: "קשה לדמיין את פייסבוק ישראל בלי מרקו שבמשך 6 שנים הביא איתו כה הרבה תבונה יצירתיות ותשוקה. כחלק מדור המייסדים מרקו הקים אתנו את המשרד בישראל והצליח לעזור לנו להמציא אותו מחדש בכל רגע נתון. אני רוצה להודות לו על תקופה מעוררת השראה שנגעה בכה הרבה תחומים- מקריאטיב ופרסום ועד בחירות ועבודה עם קהילות".