דרעי מציע להתקין מצלמות בכל הקלפיות במהלך הבחירות

היום התקיים הדיון הראשון של מליאת ועדת הבחירות המרכזית לקראת הבחירות לכנסת ה-22 • שר הפנים ציין כי המטרה של התקנת המצלמות היא לתת תחושת ביטחון ולמנוע תלונות על טוהר הליכי ההצבעה • דרעי מציע להתקין מצלמות בחדר הקלפי, ולא בקלפיות עצמן

אריה דרעי צילום: רפי קוץ
אריה דרעי צילום: רפי קוץ

שר הפנים אריה דרעי מציע להתקין מצלמות בכל הקלפיות במהלך הבחירות, כדי לייעל את עבודתן ולהביא לשקיפות מלאה. בדיון הראשון של מליאת ועדת הבחירות המרכזית לקראת הבחירות לכנסת ה-22 אמר דרעי כי המטרה היא לתת תחושת ביטחון טובה לכל משתתפי הבחירות בהשקעה קטנה יחסית, ולמנוע את שורת התלונות הקבועות על טוהר הליכי ההצבעה והספירה. הוא הדגיש כי מדובר בחדר הקלפי, ולא בקלפיות עצמן כמובן כדי לשמור על חשאיות הבחירה.

בבחירות האחרונות ניסו מאות פעילי ליכוד, שהיו חברי קלפיות במגזר הערבי, לצלם בחשאי את הליך הבחירות. רבים מהם נתפסו, חלקם גורשו מהקלפיות, והפוליטיקאים הערבים טענו כי מדובר בניסיון הפחדה של המצביעים הערבים.

דרעי אמר עוד כי: "אלו בחירות מיותרות ובזבוז כספי ציבור, לצערי הרב. יש לישראל אתגרים רבים ובמקום לפתור את הבעיות ולפעול למען האזרחים, אנחנו נכנסים לעוד תקופת בחירות". הוא ניצל את ההזדמנות למתוח ביקורת על אביגדור ליברמן באומרו כי "אותו אדם שהביא לבחירות עוד מתריע על גובה הגירעון".

לדבריו, "המדינה עבדה ב'ניוטרל' במהלך מערכת הבחירות וגם בתקופה שאחריה במהלך המשא ומתן הכל עמד, חבל מאוד, אלה בחירות מיותרות שהמחוקק לא צפה להן, ועל ועדת הבחירות ליזום תיקוני חקיקה המטפלים במצבים דומים אם יקרו בעתיד". הוא דרש מהוועדה לקצר את מספר הימים הנדרש להכנות לבחירות, ואת ההשקעה הנדרשת לקיומן. הוא נדרש גם לסוגיית יום השבתון, וקרא לבדוק מחדש את כל הסוגיה, האם בכלל נדרש יום כזה, האם להחילו על כלל האוכלוסייה כמו למשל מי שאינם זכאים לבחור עובדים זרים, ואחרים.

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר אמר כי הוא מקווה שיהיה די בבחירות האלה ולא יהיה צורך במועד ג'.

מלצר קרא לראשי המפלגות ולנציגיהן בוועדת הבחירות למתן את המתיחות הפוליטית וההתבטאויות במערכת הבחירות הקרבה. הוא הוסיף כי ימשיך במגמה של הניסיונות למנוע התערבויות זרות בבחירות, והגדיר את הפעילות בעניין הזה בבחירות שעברו כהצלחה. הוא אמר כי ההצעה להציב מצלמות בכל הקלפיות תיבחן בנשיאות הוועדה.