חברת BrightWay Vision גייסה 25 מיליון דולר כדי לאפשר לרכבים לראות היטב בתנאי ערפל

החברה שהוקמה על ידי יוצאי אלביט גייסה את הסכום מחברת פנסי הרכב KOITO ומקרן מג'נטה • חיישני החברה כבר מותקנים ברכבי מרצדס קלאס איי

חברת  BrightWay Vision  / צילום: חיים מגיורה ,
חברת BrightWay Vision / צילום: חיים מגיורה ,

חברת BrightWay Vision הודיעה היום (ג') על הצטרפות משקיע אסטרטגי ופיננסי והשלמת סבב גיוס בסבב B בסך 25 מיליון דולר. את הגיוס הובילו יצרן פנסי הרכב KOITO מיפן וקרן ההון סיכון הישראלית מג'נטה ונצ'ר פרטנרס. הגיוס ישמש להרחבת הפיתוח הטכנולוגי והעסקי. בחברה מועסקים 16 עובדים, מרביתם אנשי פיתוח, והגיוס נועד להביא להכפלת מצבת כוח האדם של החברה, הממוקמת בחיפה, בתוך שישה חודשים.

בסבב הסיד של החברה, שהוקמה ב-2011, השקיעו זרוע ההשקעות של אלביט, שבה עבדו מייסדי החברה - ד"ר עופר דוד ואייל לוי - בטרם יצאו לעצמאות, כמו גם יבואן הרכב לובינסקי. בסבב איי השקיע בחברה מפיץ המערכות שלה בסין - "לג'נד", המשמש גם כמפיץ של חברת טקסס אינסטרומנטס, קרן סינרג'טיקס ומשקיע פרטי נוסף.

המערכת שפיתחה החברה מאפשרת ראייה בתנאי ראות לקויים כמו בעת החשיכה, גשם, שלג וערפל. המערכת כוללת חיישן ומקור אור המותקנים ברכב, ומאפשרים לקבל תמונה ברורה המכסה את כל הטווח עד כ-250 מטר, לעומת 50 מטר בפנס רגיל. הפתרון של החברה מבוסס על חיישן אופטי הפורס את האזור שלפניו למספר מקטעים ומאפשר "ראייה" של כל מקטע בנפרד. החברה מייצרת את החיישנים במפעלי יצרנית השבבים הישראלית טאוור שבמגדל העמק. החיישנים של ברייטווי ויז'ן משולבים באזור המצלמות הממוקם מאחורי המראה שבשמשת הרכב בחלק המכונה 'חוות החיישנים', בתור פתרון משלים לעניין ראיית לילה ומזג האוויר הקשה".

"היום ההסתברות למוות בתאונת דרכים בלילה היא פי ארבע לעומת שעות היום", אמר דוד בשיחה עם "גלובס", "קיימות בשוק המון מערכות שטובות ליום, אך עד כה החברות הזניחו את תחום ראיית הלילה. לאחרונה הן החלו להקדיש לכך יותר תשומת לב, ולכן קרננו כחברה עולה בעיניהן". על הגיוס אמר דוד כי הוא "מביא לקוח ופרויקט בקצה המנהרה יחד עם המשקיעה - יצרנית הפנסים קואיטו ועם יצרן רכב שאיננו יכולים לנקוב בשמו, אליו הגענו דרך קואיטו". לדבריו, "המוצר של החברה כבר משולב ברכבי קלאס איי של מרצדס, המהווה לקוח בשלב מו"פ". בנוסף לחברה פרויקט עם חברת דיימלר.

חיישני חברת BrightWay Vision  / צילום:  BrightWay Vision ,
 חיישני חברת BrightWay Vision / צילום: BrightWay Vision ,

ברייטוויי ויז'ן פועלת באחד התחומים החמים ביותר בסצנת הסטארטאפים המקומית ובעולם - פיתוח טכנולוגיות לרכב האוטונומי בכלל ופיתוח מעבדים וחיישנים בפרט. חברת מובילאיי הישראלית שנרכשה על ידי אינטל היא המוכרת שבהן אבל לצידה פועלים סטארטאפים קטנים וחדשים כמו למשל TriEye שבה השקיעה אינטל, ואשר השיקה לאחרונה שבב ראשון המאפשר גם הוא להרחיב את טווח הראייה של הרכב האוטונומי באמצעות חיישן בעל רגישות לטווח האור הבלתי נראה לעין אנושית.

"פיתוח אמצעי ראיית לילה לרכב הוא לא אתגר רגיל, משום שמול שנוסף לתנאי תת תאורה, מול הרכב יש גם תאורה שמסנוורת אותו" מסביר דוד, "הפיתרון שלנו הוא לא לנתח את כל הנוף בבת אחת אלא לחלק אותו לקטעים. בעזרת מכ"ם לייזר אנו יודעים לייצר תמונות ממקטעים של הנוף - תמונה אחת בטווח של 0 עד 30 מטר, ואז 30 עד 60 מטר, 60 עד 90 מטר ומשם עד 200 או 250 ולבסוף לתפור יחד את כל התמונות יחד לתמונה אחידה.

"לעין של הנהג קשה להבחין בנעשה בערפל משום שהפנסים מחזירים אור מהערפל לעיניים. בלילה כמובן שבעיה זו מחמירה. אנו יודעים לעשות אופטימיזציה לכל פרוסה של הנוף כך שלא רק שהחיישן לא מושפע ומסונוור מהאור שחוזר מהערפל, אלא שהוא מצליח לקלוט אור המוחזר מהמטרות שבתוך הערפל וכך בעצם לראות דרך הערפל".