קרן ההון סיכון פיטנגו השקיעה במיזם הנדל"ן Venn, בסבב של 40 מיליון דולר

בסבב הגיוס השתתפו גם קרן המילטון ליין (כנציגת New York State Common Retirement Fund) וקרן ברידג'ס ישראל, המתמקדת בהשקעות אימפקט • Venn הוקמה בשנת 2016 על ידי שלושה יוצאי סיירת מטכ"ל המנכ"ל אור בוקובזה, דוד שרז וחן אבני, והיא מציעה דיור שיתופי ואפליקצייה שנועדה להעניק לדיירים בו תחושת מעורבות בחיי קהילה

אור בוקובזה, חן אבני ודוד שרז, מקימי מיזם Venn / צילום: חן זיו
אור בוקובזה, חן אבני ודוד שרז, מקימי מיזם Venn / צילום: חן זיו

קרן ההון סיכון פיטנגו השקיעה במיזם הנדל"ן Venn, בסבב של 40 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו גם קרן המילטון ליין (כנציגת New York State Common Retirement Fund) וקרן ברידג'ס ישראל, המתמקדת בהשקעות אימפקט. בנוסף, השקיעו בחברה אייל גורה וגיגי לוי.

Venn הוקמה בשנת 2016 על ידי שלושה יוצאי סיירת מטכ"ל המנכ"ל אור בוקובזה, דוד שרז וחן אבני, והיא מציעה דיור שיתופי ואפליקציה שנועדה להעניק לדיירים בו תחושת מעורבות בחיי קהילה. החברה מעסיקה כ-70 עובדים, והיא צפויה להגדיל את צוותה בעקבות הגיוס. בנוסף, החברה הודיעה כי היא מתכננת לפעול ב-100 ערים שונות, עד שנת 2030.

כיום החברה פועלת בשלוש שכונות בעולם: בשפירא בתל אביב, בפרידריכסהיין בברלין ובבושוויק בברוקלין, ניו יורק. המודל העסקי של החברה מבוסס על שיתופי פעולה עם יזמי נדל"ן וחברות נדל"ן, מהם היא שוכרת בזול מבני מגורים ישנים, משפצת אותם בעלות נמוכה באופן שיקלע לטעמם של צעירים, ומשכירה אותם במחיר הגבוה ממחיר השכירות הממוצע באיזור.

Venn מנהלת כ-1000 נכסים, בהם היא משכירה יחידות דיור הנעות מ-7 מ"ר ליחידת קיו-בי בדירת שותפים, דרך יחידות של 20 מ"ר ועד ליחידות של 130 מ"ר (המיועדות לדירות שותפים ולמשפחות). בנוסף, בבנייני החברה יש גם חללים משותפים ושירותים העומדים לרשות הדיירים כמו למשל, שירותי כביסה וניקיון, "ספריית ציוד", מתחם אמנות, סדנאות "צמיחה אישית", חדר מוזיקה, סטודיו ליוגה, פיצרייה שכונתית, בית קפה, גן ילדים, חלל עבודה משותף, תוכניות למעורבות חברתית, הכשרות מקצועיות, חנויות פופ-אפ ושירותי בייביסיטר.

ניהול הדירות והחללים המשותפים מתבצע באמצעות אפליקציה, אותה החברה מפתחת, אשר נועדה לאפשר ואף לעודד קהילתיות בקרב דיירי החברה. האפליקציה מאפשרת ארגון אירועים ביוזמת התושבים, עידוד מעורבות קהילתית, סחר חליפין בציוד ובידע, והחברה אף מפתחת מטבע שנועד לשמש את הדיירים. Venn הודיעה כי "נתנה גיבוי" ל-35 עסקים מקומיים, אך לא חשפה את היקפו.

למרות שלא מדובר בחברה שהטכנולוגיה נמצאת בבסיס המודל העסקי שלה, Venn נכנסת לקטגוריה של חברות טכנולוגיית נדל"ן, אשר עסקיהן מבוססים על רווח ממסחר בנכסי נדל"ן, אך באופן שנשען על אפליקציות טכנולוגיות. כך החברה קיבלה השקעה מקרנות ומשקיעים מתחום ההייטק.

חמי פרס, שותף מנהל ומייסד של קרן ההון סיכון פיטנגו, אשר הוביל את ההשקעה ב-Venn מטעם הקרן, מסר בהודעת החברה: "האצת תהליכי האורבניזציה יוצרת מצב בו ההשקעות חייבות להיות ברות קיימא ולצפות את העתיד, המיזם של Venn שונה ממיזמי נדל"ן או מסטארט-אפים של טכנולוגיות דיור (proptech), משום שבחברה מאמינים ששכונות זקוקות למודל עסקי טוב יותר לצד חיי קהילה שיוצרים חיבור בין אנשים".