חוכמת ההמונים מגיעה אל החלל: היעד הבא של "בראשית" ייבחר ע"י הציבור

הירח כבר קטן על ישראל: כחודשיים וחצי אחרי ההתרסקות של החללית הישראלית בראשית על הירח, הודיעה הערב SpaceIL כי מסע נוסף לירח באמצעות חללית שתיקרא "בראשית 2" אינו מאתגר מספיק • ב-SpaceIL אמרו הערב כי "חזרה על מסע דומה לא מציבה את הרף הנדרש ממשימות פורצות דרך ועל כן, הוחלט לחפש אתגר משמעותי אחר

"בראשית" עם סלפי מהירח; לאילו מחוזות תגיע "בראשית 2"? / צילום: באדיבות ספייס IL והתעשייה האווירית
"בראשית" עם סלפי מהירח; לאילו מחוזות תגיע "בראשית 2"? / צילום: באדיבות ספייס IL והתעשייה האווירית

הירח כבר קטן על ישראל: כחודשיים וחצי אחרי ההתרסקות של החללית הישראלית בראשית על הירח, הודיעה הערב (ג') עמותת SpaceIL כי הוועד המנהל שלה החליט בתום דיון מעמיק כי מסע נוסף לירח באמצעות חללית שתיקרא "בראשית 2" אינו מאתגר מספיק.

מהעמותה נמסר כי המסע של בראשית לירח, למרות תוצאותיה הקשות של הנחיתה עליו, נזכר בתודעה בישראל ובעולם כמסע מוצלח, פורץ דרך ובעל משמעויות רבות לאופי המסעות הבאים של בני אנוש לירח.

עוד נמסר כי, "הפידבקים שהתקבלו מגורמים מקצועיים רבים בעולם במהלך השבועות שאחרי הנחיתה הצביעו על כך שהמשימה נתפסה כהצלחה יוצאת דופן, ושברה שיאים עולמיים רבים". בין השיאים שעליהם מדברים בעמותה: מדובר בחללית שנבנתה בתקציב הנמוך ביותר, עשתה את המרחק הגדול ביותר אל הירח וזאת בשונה מחלליות אחרות ששוגרו אליו. בנוסף מוסרים כי זוהי החללית הראשונה שמומנה בכסף פרטי והיא גם הקטנה ביותר שהצליחה להגיע אליו.

ב-SpaceIL אמרו עוד הערב כי "חזרה על מסע דומה לא מציבה את הרף הנדרש ממשימות פורצות דרך ועל כן, הוחלט לחפש אתגר משמעותי אחר". עוד ציינו שם כי הציבור ישותף בתהליך הבחירה של היעד החדש של של העמותה בחלל, כפי שעשתה במסגרת המסע לירח. כך, מהעמותה נמסר עוד כי היא תמשיך להתמקד בביסוס הערכים של "אפקט בראשית" בקרב בני הדור הצעיר בישראל.

אחרי ההתרסקות של בראשית, הודיע המיליארדר מוריס קאהן שנשא ברוב המימון של תכנית זו כי יממן גם את פרויקט "בראשית 2". על תרומתו למסע של ישראל לירח הוא נבחר בערב יום העצמאות האחרון להדליק משואה בהר הרצל.