בילונג, שהקימה רשת חברתית לחולי סרטן, גייסה 14 מיליון דולר

חברת הענק IQVIA הובילה את הגיוס של החברה הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לניהול מחלות קשות

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

חברת בילונג לייף שפיתחה פלטפורמה לניהול מחלות קשות ("GPS לחולי סרטן" על פי הגדרת החברה), הודיעה על גיוס של כ-14 מיליון דולר. את הגיוס הובילה חברת IQVIA, חברת ענק בתחום המידע הרפואי הנסחרת לפי שווי של 31 מיליארד דולר. עוד השתתפה בגיוס קרן The Group Ventures.

בילונג (Belong.life) הקימה פלטפורמה לניהול קשרים בין מטופל לרופא, בין מטופל למוסדות הבריאות וחברות הביטוח, לחיפוש ניסויים קליניים, ולחיבור בין המטופלים למטופלים אחרים, כאשר בשלב הראשון היא מיועדת לחולי סרטן ובני משפחותיהם. בילונג נוסדה ב-2015 על ידי אלירן מלכי, עירד דויטש, אוהד רובין ואסף רג'יניאנו, כולם בעלי ניסיון כמטפלים עיקריים בחולי סרטן. החברה משלבת ברשת החברתית שלה יכולות למידת מכונה להתאמת המידע באופן אישי לכל משתמש ברשת, וכן לביצוע מחקרי ביג דאטה על התעבורה ברשת - זה כנראה הרכיב המעניין את IQVIA. בילונג כבר עורכת מחקרים מדעיים על גבי הדאטה שלה עם אוניברסיטאות ומכוני מחקר, ובכנס ASCO האחרון, אחד הכנסים המובילים בתחום הסרטן, פורסמו שלושה מחקרים שבהם הייתה מעורבת.

באתר החברה נאמר כי ברשת חברים כ-200 אלף חולים, וכי 84% מהם אמרו כי השימוש בשירותי החברה עזר להם להרגיש שהם פחות לבד. החברה גייסה עד כה גיוס סיד ממועדון האיינג'לים אשבול.

אלירן מלכי, מייסד משותף ומנכ"ל בילונג ציין: "'התחלנו עם "בילונג - מנצחים את הסרטן יחד' והפכנו במהרה להיות הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם לסרטן עם יכולות ניהול מתקדמות בשיתוף בכירי המומחים והחוקרים הבינלאומיים בתחום האונקולוגיה. הרחבת הפתרון הגלובלי שלנו בתחום הסרטן והשימוש ביכולות של בילונג לתחומי מחלות קשות אחרות הייתה תמיד התוכנית שלנו. עם ההשקעה הנוכחית נוכל ליישם זאת ולבצע פריצות דרך משמעותיות נוספות".

"ההשקעה שלנו בחברת בילונג היא חלק מהאסטרטגיה לזיהוי והאצה של טכנולוגיית פורצות דרך לשיפור עולם הרפואה", ציין טל רוזנברג, סגן נשיא בכיר, פתרונות טכנולוגיים גלובליים ב-IQVIA. "בילונג יכולה להשלים את היכולות והפתרונות של IQVIA ולהגדיר מחדש את ניהול הקשר של מערכת הבריאות עם המטופלים ובינם לבין עצמם. אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם בילונג משום שהם מצליחים להפוך את הקשר עם המטופלים לחוויה והצלחה".