רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס, מארח בירושלים ומקבל חיזוק נוסף נגד שפעת

וגם: אמיר אלשטיין קיבל תואר עמית כבוד במכללת עזריאלי להנדסה

 

אמברויס פיולה ורון בבקוב  / צילום: Alex Kolomoisky,
אמברויס פיולה ורון בבקוב / צילום: Alex Kolomoisky,

רון בבקוב, מייסד ומנכ"ל חברת התרופות ביונדווקס, אירח השבוע יחד עם הנהלת החברה את נציגי בנק ההשקעות האירופי (EIB), המוסד הפיננסי של האיחוד האירופי, ובראשם את אמברויס פיולה, סגן נשיא הבנק. סיבת המפגש: השלמת המימון בסך 24 מיליון אירו שקיבלה החברה מהבנק, שמטרתו הקמת מפעל החברה בירושלים לייצור החיסון האוניברסלי לשפעת. 

בבקוב ציין בביקור כי "זו הפעם הראשונה שאמברויס פיולה מגיע לישראל ואני שמח שהוא נענה להזמנה. כבוד שדווקא את הביקור הראשון שלו בישראל הוא עושה במפעל של ביונדווקס שהוקם בזכות כספי האיחוד האירופי שאף אפשר את הניסוי הקליני פאזה 3 של החיסון". קודם לאירוע הרשמי הוביל בבקוב סיור בשער יפו בירושלים העתיקה וביקור במפעל החברה. במסגרת ביקור המשלחת בארץ היא נפגשה גם עם נציגי רשות החדשנות, וסיימה אותו במכון ויצמן. 

עוד התלוו לסיור ולמפגש: שרית קמחי, ראש תחום מימון ברשות החדשנות; איציק דבש, דירקטור בביונדווקס ושותף בקרן aMoon; נילי שלו, מנכ"לית המנהלת הישראלית למו"פ האירופי ISERD ברשות החדשנות; מנהלי בבנק EIB - ג'ולי שוואליר, הנרי פרנציוס בואדט ואנה לינץ; הולם קלר, יו"ר ארגון kENUP ארגון חברתי אזרחי לקידום תעשיות חדשניות באירופה; תמר בן ידידיה, המדענית הראשית של ביונדווקס; אורי בן אור סמנכ"ל הכספים של ביונדווקס; ועו"ד מארק המילטון, ממשרד עורכי הדין כהן-צדק-לצר-ברץ.

אמיר אלשטיין קיבל תואר עמית כבוד במכללת עזריאלי להנדסה

אמיר אלשטיין, דירקטור בטבע ובן למשפחות מייסדי החברה, לשעבר מנכ"ל אינטל ישראל והיום יו"ר טאואר סמיקונדקטור, ויו"ר הוועד המנהל של המכון הישראלי לדמוקרטיה, קיבל השבוע תואר נוסף - "עמית כבוד" של מכללת עזריאלי להנדסה בירושלים. 

את התואר קיבל אלשטיין במהלך אירוע לציון 20 שנים לפעילותה של המכללה, והוא הוענק לו על שום היותו "חבר בוועד המנהל של המכללה ומי ששימש כיו"ר חבר הנאמנים בה עד 2018, פעילות בה תרם רבות לקידום המכללה והתפתחותה, ולבניית הקשרים בין חברות התעשייה בישראל למכללה".

בטקס אמר אלשטיין כי בניגוד למה שהיה בעבר הקשר היום בין האקדמיה לבין התעשייה מועיל לשני הצדדים. אלשטיין סיפר כי נחשף למכללה בהיותו מנכ"ל אינטל ישראל, אז הסטודנטים של המכללה ביצעו את פרויקטי הגמר שלהם באינטל. לדבריו, לאחר התואר חלקם המשיך לעבוד בחברה. הוא הזכיר כי על המדינה לעודד כמה שיותר סטודנטים להשתלב במקצועות ההנדסה. 

עוד נכחו בטקס: פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת מכללת עזריאלי; ירון רביד, יו"ר הוועד המנהל ומנכ"ל חברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים; ד"ר רפי אבירם, מנכ"ל המכללה; פרופ' יצחק אפלויג, לשעבר נשיא הטכניון והיום יו"ר חבר הנאמנים של המכללה; משה ליאון, ראש עיריית ירושלים; זאב אלקין, השר לענייני ירושלים; שרית גולדשטיין, מנכ"לית המשרד לענייני ירושלים ואורחים נוספים.

רוזה אזהרי, יצחק אפלויג, אמיר אלשטיין וירון רביד / צילום: צילום: שגיב כהן
 רוזה אזהרי, יצחק אפלויג, אמיר אלשטיין וירון רביד / צילום: צילום: שגיב כהן