נעילה מעורבת בוול סטריט: מניות הטכנולוגיה מיתנו את הירידות בתעשייה

פפסיקו הראשונה לדווח על תוצאות הרבעון השני של 2019, ועקפה את התחזיות • סקטור הפארמה ריכזעניין על רקע ההוראה של טראמפ להגביל את מחירי התרופות • ההסתברות להפחתה שנייה בספטמבר ירדה ל-62% לעומת 77% לפני שבוע • המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות, בהובלת מדד הדאקס שאיבד 0.86%

בורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס
בורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. בהתאם למגמה הנאסד"ק ננעל בעלייה של 0.54% שהובלה על ידי עליות במניות הטכנולוגיה ובהן אמזון פייסבוק ונטפליקס דאו ג'ונס שירד במשך רוב היום מיתן את הירידות וננעל בירידה קלה של 0.08%. מדד S&P 500 שנסחר במשך רוב היום ביציבות עבר לעליות קלות וננעל בעלייה של 0.14%.

21:50

המגמה המעורבת שולטת במסחר בוול סטריט, כאשר הנאסד"ק רושם עלייה של 0.40% ואילו הדאו ג'ונס מאבד 0.25%. מדד S&P 500 נותר יציב ויורד ב-0.03%.

הזהב שומר על יציבות ומחירו עולה ב-0.04% ל-1,400.60 דולר לאונקייה. 

מניית טוויטר  עולה ב-3% לאחר שבית משפט קבע כי הנשיא טראמפ לא יכול לחסום משתמשים ברשת החברתית.

20:05

המסחר בוול סטריט שב להתנהל במגמה מעורבת כאשר הדאו ג'ונס מאבד כ-0.30%, מנגד מדד הנאסד"ק רושם עלייה בשיעור דומה.

מניית יצרנית השבבים AMD  עולה ב-2%, לאחר שבנק ההשקעות נומורה העלה את מחיר היעד מ-33 דולר ל-37 דולר. 

מניית חברת פתרונות התקשורת האופטית אקיישה (Acacia Communications) מזנקת ביותר מ-35% לאחר שסיסקו הודיעה על כוונתה לרכוש את החברה בתמורה ל-2.6 מיליארד דולר.

18:34

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות, בהובלת מדד הדאקס שאיבד 0.86%, הקאק ירד 0.3% והפוטסי איבד 0.16%. הבורסה באיסטנבול איבדה כ-2%, בהמשך לנפילת מטבע לאחר פיטורי הנגיד על ידי ארדאון.

בוול סטריט המסחר מתנהל בטריטוריה האדומה, בהובלת מנייתה של 3M, וזאת בציפייה לנאום פאואל הערב שעשוי לרמז על שינוי בתוואי הריבית. ההסתברות להפחתה שנייה של הריבית בספטמבר ירדה ל-62% לעומת 77% לפני שבוע.

18:09

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס מאבד 0.35%, מנגד מדד הנאסד"ק עולה ב-0.2%.

מנייתה של חברת התרופות טבע  הישראלית עולה כעת ב-1%, לאחר רצף ירידות מתמשך מסוף השבוע האחרון, על רקע כוונת ממשל טראמפ להגביל את מחירי התרופות בארה"ב. 

מנייתה של פריון נטוורק  הישראלית מזנקת ב-6.6% על רקע התחלת סיקור בהמלצת קנייה.

אלפאבית  הודיעה כי תרכוש את חברת Elastifile הישראלית, שמספקת טכנולוגיית אחסון לענן לחברות אנטרפרייז.

17:00

אחר הצהריים הודיעה IBM  כי השלימה את רכישת RED HAT תמורת 34 מיליארד דולר - אחת מהרכישות הגדולות ביותר בתעשיית הטכנולוגיה.

פריון  מזנקת בכ-6% אחרי שכלכלני בית ההשקעות האמריקאי Lake Street Capital Markets, החלו לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" ונוקבים במחיר יעד של 6 דולר, בעוד שהמחיר הנוכחי של המניה, שנסחרת בנאסד"ק ובת"א, הוא כ-2.9 דולר. 

טבע  שנפתח בירידות של 2%, מתקנת כעת מעלה ונסחרת בטריטוריה הירוקה.

16:35

המסחר נפתח במגמה שלילית בציפייה לנאום פאואל היום בערב. המדדים המובילים מאבדים 0.4%.

סקטור הפארמה נסחר תחת לחץ בעקבות הוראה של טראמפ להגביל את מחירי התרופות בארה"ב.

טבע מאבדת 2%.

15:25

לקראת נאום פאואל בקונגרס נזכיר כי ההסתברות להפחת ריבית ראשונה ביולי לא השתנתה והיא עומדת עדיין על 100%, לפי החוזים העתידיים שנסחרים בשיקאגו. עם זאת, ההסתברויות להפחתה שנייה בספטמבר ולהפחתה שלישית בדצמבר. נכון לעכשיו, ההסתברות להפחתה שנייה בספטמבר ירדה ל-62% לעומת 77% לפני שבוע, כאשר ההסתברות להפחתה שלישית בדצמבר ירדה ל-43% בלבד לעומת 60% לפני שבוע. זה למעשה השינוי הדרמטי בשבוע האחרון בעקבות פרסום נתוני המאקרו האחרונים.

14:00

עונת הדוחות בוול סטריט נפתחה עם פרסום תוצאות פפסיקו, שעקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים, גם ברווח וגם בהכנסות. הרווח למניה עלה ל-1.54 דולרים, מעל לתחזיות לרווח של 1.5 דולרים למניה. ההכנסות עלו ב-2.2% ל-16.45 מיליארד דולר, מעל לתחזיות שצפו הכנסות של 16.43 מיליארד דולר.

טבע  יורדת בטרום מסחר, יחד עם סקטור הפארמה שנסחר תחת לחץ, וזאת על רקע ההוראה של טראמפ להגביל את מחירי התרופות בארה"ב.

שער הביטקוין (BTC) עלה ביממה האחרונה ב-4%, ונע סביב 12,300 דולר, נכון לשעה 13:45, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. הבוקר התקרב מחיר הביטקוין ל-12,800 דולר - שערו הגבוה ביותר בשבוע האחרון.

11:30

המדדים המובילים באירופה נסחרים תחת לחץ, כשברקע החוזים העתידיים על המדדים המובילים מאבד עד 0.7% בהמשך לירידות אתמול. מדד הדאקס יורד ביותר מ-1%. 

נגיד הפד פאואל צפוי לשאת היום עדות בפני הקונגרס ובה יהיה לנגיד הזדמנות להגן, או לשנות, את תוואי הריבית. נזכיר כי דוח התעסוקה החזק שפורסם בארה"ב ביום שישי האחרון, הרחיק את הסיכויים להורדת הריבית בארה"ב בטווח הקצר.

10:15

אירופה נפתחת במגמה שלילית: בורסת גרמניה יורדת ב-0.6%, בורסת צרפת ב-0.2%, ובורסת לונדון ב-0.1%. המסחר באסיה ננעל בירידות, למעט ניקיי שעלה ב-0.14%. קוספי איבד 0.6%, שנחאי ירד ב-0.18% ו-ASX 200 איבד 0.1%. הנג סנג נסחר בשעה זו בירידות של כ-0.7%.

מניית איזיג'ט  יורדת ב-3% ומניית דויטשה בנק  יורדת בעד 3.2%, על רקע צעדי ההתייעלות עליהם הכריזה אתמול.  

7:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בירידות, למעט מדד ניקיי שעולה ב-0.2%. מדד הנג סנג מאבד 0.75%, מדד שנחאי יורד ב-0.6%, מדד ASX 200 יורד ב-0.45%, ומדד קוספי ב-0.3%. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות של עד 0.8%. באירופה המסחר ננעל אתמול ביציבות עם נטייה לירידות.

הרקע לירידות מיוחס לצינון הציפיות לחיתוך הריבית של הפדרל ריזרב, לאחר פרסום דוח התעסוקה החיובי בארה"ב בסוף השבוע האחרון שניפץ את התחזיות. היום צפוי נגיד הפד ג'רום פאואללפתוח בעדות בת יומיים בפני הקונגרס, ובה תהיה לנגיד האמריקאי הזדמנות להצהיר מחדש על מדיניות הריבית של הבנק המרכזי.

מנהיגת הונג קונג קארי לאם הודיעה הבוקר על הביטול הסופי של חוק ההסגרה לסין. שלשום התקיימה בהונג קונג הפגנת ענק נוספת נגד החוק, שאמור היה לאפשר לרשויות בהונג קונג להעביר עצורים ואסורים לסין ללא דיון בפסק דינם. 

הלירה הטורקית נסחרת הבוקר בעליות קלות של 0.3% מול הדולר, זאת לאחר שירדה בימים האחרונים בעקבות החלטתו המפתיעה של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן להדיח את נגיד הבנק המרכזי מוראט סטינקאיה מתפקידו ולמנות תחתיו את סגנו

מבחינת נתוני מאקרו, היום יפורסמו בארה"ב סקר מחזור משרות פתוחות ותעסוקה לחודש מאי. בנוסף, היום נפתחת עונת הדוחות לרבעון השני בוול סטריט. חברת פפסיקו תהיה בין הראשונות לדווח. 

מניית אפל  איבדה 2% במסחר בארה"ב אמש. הבוקר הספקיות של ענקית הטכנולוגיה נסחרות בירידות באסיה. כך, מניית TDK Corp , מניית Nidec, מניית Alps Alpine , מניית Hon Hai Precision Industry ומניית Catcher Technology מאבדת מעל ל-1%.

מניית סול ג'ל  הישראלית זינקה ב-13% אתמול במסחר בארה"ב. החברה, המפתחת מוצרים לטיפול במחלות עור, הודיעה על השגת כל היעדים בניסויי שלב III שלה בטיפול במחלת רוזציאה

חברת הטכנולוגיה הישראלית ננו דיימנשן  התרסקה אתמול במסחר בוול סטריט - המניה צנחה ב-18.5%. החברה פרסמה אתמול אזהרת הכנסות