הליכוד ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד ברק בנוגע לקשריו עם אפשטיין

עוד נכתב בפנייה למנדלבליט כי אהוד ברק מסרב לחשוף את סיבת תשלום בסך 2.3 מליון דולר שקיבל מקרן וקסנר בגין ייעוץ על מחקר שמעולם לא פורסם • קרן וקסנר הייתה לקוח גדול של ג'פרי אפשטיין, הטייקון האמריקאי החשוד בפדופיליה, ואחת הטענות היא שאפשטיין תרם לקרן הון-עתק

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

תנועת הליכוד פנתה הבוקר (ד') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה שיפתח בחקירה נגד יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, בנוגע לקשריו עם ג'פרי אפשטיין, הטייקון האמריקאי החשוד בפדופיליה אשר נעצר השבוע.

את התלונה הגיש עו"ד מיכאל דבורין, שאף ייצג את הליכוד בהליכים שונים במערכת הבחירות מועד א'. עו"ד דבורין כתב בפנייה ליועמ"ש כי ברק מסרב לחשוף את סיבת תשלום על סך 2.3 מליון דולר שקיבל מקרן וקסנר בגין ייעוץ על מחקר שמעולם לא פורסם.

קרן וקסנר, בהובלת המיליארד לזלי וקסנר (בעל תאגיד אופנה ענק), היא ארגון פילנתרופי המפעיל תוכניות הכשרה לאנשי מקצוע ופועל לחיזוק מנהיגות ומצוינות בניהול במגזר הציבורי בישראל ובקהיליות יהודיות בעולם. קרן וקסנר הייתה לקוח גדול של ג'פרי אפשטיין, ואחת הטענות היא שאפשטיין תרם הון-עתק לקרן.

בליכוד טוענים בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה כי ברק צולם יוצא מדירתו של אפשטיין בשנת 2016. "עד כדי כך היו קרובים הקשרים בין השניים, עד ששמו של מר ברק אף הופיע ב'פנקס השחור' של מר אפשטיין. בהקשר זה קיים הכרח אמיתי לבחון האם 'המענקים' שקיבל ברק מקרן וקסנר ו/או מר אפשטיין חדלו בשנת 2006, או שמא החליפו צורה בשנים שלאחר מכן והמשיכו להינתן לו".

בליכוד טוענים כי "יש הכרח לבדוק היטב מה ההסבר לקבלת הכספים הנ"ל, וגם האם היו אלה הכספים היחידים שניתנו לברק לאורך השנים בנסיבות תמוהות שכאלה ומידי מי".

השבוע (יום ב') רמז ח"כ מיקי זוהר בראיון רדיו לגלי צה"ל כי ברק היה שותף לפעילות המינית של ברק בדירתו של אפשטיין בניו יורק: "בשנים הארוכות שברק ישב בצד, הוא לא עשה מה שנקרא 'דברים נפלאים'. אותו אדם חגג במסיבות עם ג'פרי אפשטיין, שהואשם היום בסרסור קטינות. הוא קיבל מקרן וקסנר 2.3 מליון דולר, את זה לא הוא מכחיש. ואפשטיין היה התורם היחיד של אותה הקרן".

המראיין ישי שנרב העיר לזוהר כי ברק הכחיש שהיה לו קשר כלשהו למפגשי המין של אפשטיין.

יצוין כי הליכוד מעלה את הנושא בימים האחרונים ביתר שאת, לאור מעצרו של ג'פרי אפשטיין בארה"ב בחשד לעבירות פדופיליה חמורות וסחר בנשים.

גם בסרטוני הקמפיין של הליכוד ונתניהו אתמול (ג') כתב ראש הממשלה: "מה עוד נתן עבריין המין לאהוד ברק", עם רמיזות כאילו מעבר לקשר הכספי (שבגינו נעשתה הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה) - ברק מסתיר קשרים נוספים עם אפשטיין.