"יש לבטל את תביעות הדיבה של לשכת עוה"ד נגד עיתונאים"

עו"ד עמית בכר, יו"ר מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין, אמר היום בכנס של הלשכה כי "מתקפות נגד עיתונאים כמוהן כמתקפה על המרחב הדמוקרטי, ואין להשלים איתן"

עו"ד עמית בכר / צילום: שלומי יוסף
עו"ד עמית בכר / צילום: שלומי יוסף

יו"ר מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, קורא לביטול תביעות הדיבה של הלשכה נגד עיתונאים. עו"ד בכר דיבר היום (ה') בכנס של הלשכה ואמר כי בכדי שתקשורת תוכל למלא את תפקידה ככלב השמירה של הדמוקרטיה, יש לאפשר לה את מרחב הפעולה, את מרחב העצמאות ואת מרחב הטעות.

"מתקפות על מקצוע העיתונות ונגד עיתונאים כמוהן כמתקפה על המרחב הדמוקרטי, ואין להשלים איתן", אמר עו"ד בכר. לדבריו, לשכת עורכי הדין המתייצבת כמגינה על שלטון החוק, צריכה להתייצב בקול ברור גם נגד מתקפות אישיות על עיתונאים או כלי תקשורת. בכלל זה, תביעות של נבחרי ציבור נגד עיתונאים צריכות להישמר למקרים קיצוניים וחריגים, כדי למנוע מתביעות כאלה להפוך במכוון או שלא ככלי להשתקה.

"על כן, וכדי לשמש דוגמה אישית, אני סבור כי על הנהגת הלשכה לשקול מחדש את ניהול שני ההליכים המשפטיים שהיא מקיימת נגד עיתונאים. מהיכרותי הקצרה עם אבי חימי (יו"ר הלשכה), אני משוכנע שהוא יבחן את הדברים בכובד-ראש וישכיל לנווט את הספינה לכיוון חיובי גם בהיבט הזה".