הסכם קיבוצי בבזק בינלאומי: תוספות שכר, פרישה מרצון ומענק מיוחד

ההסכם, שנחתם בין ההסתדרות וועד עובדי בזק בינלאומי לבין הנהלת החברה, מסדיר את השלכות שיתופי-הפעולה שלה עם פלאפון ו-yes, תוך הבטחת ביטחונם התעסוקתי והכלכלי של עובדיה • לראשונה בחברה תינתן אפשרות לפרישה מרצון עם תנאים מיטיבים, יוגדלו תקציבי הרווחה, ויחודשו כל הטבות ההסכם הקודם

הסכם בבזק בינלאומי / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
הסכם בבזק בינלאומי / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

הסכם קיבוצי חדש בבזק בינלאומי: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל בזק בינלאומי, רן גוראון; יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי; סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה, צביקה אברמוביץ'; ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא; חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי חדש בחברה. ההסכם, שלישי במספר מאז התאגדו העובדים בהסתדרות במרץ 2014, יחול על 1,400 עובדי בזק בינלאומי ויהיה תקף עד לסוף 2021.

כחלק מההסכם, הצדדים סיכמו על סינרגיה (שיתופי-פעולה) עסקית, תפעולית וניהולית של בזק בינלאומי עם החברות-הבנות בבזק (פלאפון ו-yes) - הכוללת בין היתר ניהול משותף, הרחבת תפקידים ומכירה הדדית של מוצרי ושירותי החברות, תוך שמירה על עצמאות החברה והרחבת הפוטנציאל העסקי שלה והצבת חלופות למימוש יעדי התייעלות; כל זאת תוך הסדרת השלכות שיתופי-הפעולה הללו על העובדים. בהתאם לזאת סוכם על חלוקת מענק התמדה מיוחד לרגל שיתופי-הפעולה בשנים 2019-2020 בגובה 14 מיליון שקל, שיחולק לעובדים על-פי ותק.

בנוסף, סוכמו היקפי ההתייעלות בכוח-אדם לכל שנות ההסכם. לראשונה בחברה תינתן לעובדים אפשרות לפרישה מרצון בתנאים תקדימיים בענף תוך קבלת 240% פיצויי פרישה. כמו כן, חבילת הפרישה תכלול תנאים נלווים נוספים כגון המשך החזקת רכב למשך חודשיים מיום הפרישה וייעוץ כלכלי ופנסיוני לכל פורש. מטרת תוכנית הפרישה לתת חלופה לפיטורי עובדים בהשגת יעדי ההתייעלות של החברה.

ההסכם שנחתם אף מסדיר את עדכון שכרם של העובדים בחברה, ונקבע בו כי בשנת 2020 הם יקבלו תוספת שכר בגובה 2.95%. בשנת 2021 תחולק תוספת שכר בגובה 2%, ו-2 מיליון שקל נוספים יחולקו כמענק מצוינות לעובדים.

עוד בהסכם: הגדלת תקציב הרווחה ל-4,375 שקל לכל עובד וכן 6 מיליון שקל נוספים עד סוף ההסכם והגדלת השתתפות החברה בארוחות מ-10 שקל ביום לעובד ל-21 שקל.

בנוסף לזאת יחודש ההסכם הקיבוצי על הטבותיו והישגיו עד סוף 2021, לרבות תוספות גני ילדים וקייטנות, קרן השתלמות, תעריף דמי הבראה מוגדל, ימי חופשה ובחירה מעבר לקבוע בחוק ועוד.

המשא-ומתן להסכם לווה על-ידי עו"ד תהילה בנישו מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. עו"ד מיכל הראל ממשרד עורכות דין ארנה לין ושות' ייצגה משפטית את ועד העובדים. בזק בינלאומי יוצגה על-ידי עו"ד ירון לסטרל ו עו"ד שירי שלו ממשרד עורכי הדין אשר חלד ושות'.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "ההסכם מביא לידי ביטוי את ההכרה וההבנה של ההסתדרות ועובדי בזק בינלאומי בצורך של החברה להתייעל ולהרחיב את שיתופי-הפעולה העסקיים שלה - וכל זאת מבלי להתפשר על מעמד העובדים והמשך השיפור בתנאי העסקתם. אני מברך על סיום המשא-ומתן ומודה לכל המעורבים בו, משני הצדדים. המשך הדרך המשותפת והמוצלחת יחד תוכל להיעשות רק באמצעות שיח של הידברות הדדית והוגנות אלה כלפי אלה, ואני בטוח שמערכת יחסי העבודה בבזק בינלאומי ובקבוצת בזק בכלל תמשיך להתנהל על הצד הטוב ביותר".

מנכ"ל בזק בינלאומי, רן גוראון, מסר: "היום חתמנו על הסכם עם ועד עובדי בזק בינלאומי וההסתדרות הכללית במסגרתו הגענו להבנות המיטביות עם כל הצדדים. הסכם זה יאפשר לנו לקדם מהלכי סינרגיה, לפעול מתוך ראייה כוללת של צרכי הלקוח ולהציע סל מוצרים מלא המותאם למצב השוק. אני סמוך ובטוח כי ההסכם, שגובש בעבודת צוות, יבטיח את המשך הובלתה של בזק בינלאומי בשוק התקשורת תוך שמירה על התרבות הארגונית הייחודית שלה".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, מסר: "נציגות עובדי בזק בינלאומי והנהלת החברה מסיימים היום משא-ומתן ארוך ומורכב. הדרך כללה לצערי גם מאבקים ארגוניים מחוץ לשולחן המשא-ומתן, אך למרות כל אלה, בשורה התחתונה דרך המלך הטובה לעובדים ולחברה היא הסכם קיבוצי. אני מברך על המוגמר. ההסכם משקף הבנה מלאה בין הצדדים: מצד אחד לאפשר את ההתקדמות העסקית של החברה ואת שיתופי-הפעולה הרצויים עם החברות הבנות בקבוצה; ומן הצד השני שמירה בלתי מתפשרת על ביטחונם התעסוקתי של העובדים. חובת ההוכחה עתה מוטלת על הנהלת החברה ועובדיה להביא את העסק להצלחה המתבקשת".

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא, מסרה: "אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות ומשא-ומתן שידע עלויות ומורדות, אני שמחה שהצלחנו לייצר הסכם חדש וטוב לעובדים ולחברה. הגענו להבנות שיאפשרו מחד שקט וביטחון לעובדים ומאידך מבטיחות את יכולתה של החברה להמשיך ולצמוח. העקרונות שהנחו אותנו לאורך כל המשא-ומתן היו שמירה על עצמאות החברה והייחודיות שלה, אך גם היכולת לקיים שיתופי-פעולה שיאפשרו את המשך שגשוגה ואת יכולתה לתת מענה שלם ורחב יותר ללקוחות הקבוצה כולה. בנוסף, הצלחנו לשמר ולשפר את תנאי ההעסקה בחברה, תוך הבטחה לתנאים מיטיבים לפרישה מרצון לעובדים שיסיימו את העסקתם. חשוב לי מאוד להודות לעובדי החברה המסורים על התמיכה, העמידה האיתנה, הפרגון והסבלנות שגילו בתקופה האחרונה. כולי תקווה שהסכם זה יאפשר את צמיחת חברת בזק בינלאומי, שהיא יותר ממספר 1".