פועל בניין התחשמל באתר בנייה בכפר סבא

קאיס סינאן חטיב, פועל בניין בן 20 מקלנסוואה, פונה לבית החולים במצב קריטי אולם מת מפצעיו • התאונה אירעה ברח' עתיר ידע 1, כפר סבא, באתר לבניית פרויקט 'O-Tech' במרכז אושירה בעיר

תאונת עבודה באתר בנייה / צילום: משה גלבשטיין, תיעוד מבצעי מד"א
תאונת עבודה באתר בנייה / צילום: משה גלבשטיין, תיעוד מבצעי מד"א

קאיס סינאן חטיב, פועל בניין בן 20 מקלנסוואה התחשמל היום (ו') בצהריים בחניון באתר בנייה בכפר סבא. הוא פונה לבית החולים במצב קריטי אולם מת מפצעיו. מתחילת השנה נהרגו 26 בני אדם בתאונות באתרי בנייה.

פראמדיק מד"א סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לחניון בבנייה, ראינו פועל כבן 20 שוכב מחוסר הכרה כשחבריו לעבודה מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עיסויים, שוקים חשמליים וטיפול תרופתי ובהמשך פינינו אותו לבית החולים בילינסון".

ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בנייה ותעשייה, אומרת כי התאונה אירעה ברחוב עתיר ידע 1, באתר לבניית פרויקט 'O-Tech' במרכז אושירה בעיר.

תגרי מסרה: "שוב מתרחשת תאונה קטלנית באתר בנייה שבאחריות חברה קבלנית גדולה שלה רקורד בטיחותי שלילי ניכר של הפרות בטיחות קשות, לרבות תאונה קשה, וזאת על רקע היעדרן של סנקציות רגולטוריות מרתיעות או אכיפה פלילית מרתיעה. בחודשים האחרונים שלל רשם הקבלנים במשרד השיכון לראשונה את רישיונן של שתי חברות קבלניות קטנות, וסנקציות קלות יותר ננקטו כנגד שתי חברות קטנות נוספות.

"בשבוע שעבר התקיימו אצל הרשם הקבלנים שימועים לחמש חברות קבלניות להן רקורד בטיחותי חמור, בהן שתי חברות קבלניות גדולות ובעלות קשרים עסקיים ושלטוניים ניכרים. תוצאותיהם של שימועים אלה, שבוודאי ייודעו בקרוב, ילמדו האם נחוש רשם הקבלנים לפעול בנחישות וללא משוא פנים כנגד כל החברות קבלניות המזלזלות בבטיחות עובדיהן, ובכך לייצר הרתעה קריטית מפני המשכה של ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה ולהגביר את בטיחותם של העובדים בהם".

מארגון "קו לעובד" נמסר: "ענף הבניין ממשיך לגבות חיי אדם: היום נהרג העובד ה-26 השנה בתאונות עבודה בענף הבניין וה-45 בכלל הענפים. עובדי הבניין ממשיכים לשלם בחייהם על חוסר תפקוד הרשויות. תאונות עבודה הגובות חיי עובדים לא נחקרות על ידי המשטרה באופן מקצועי, מקרים ספורים בלבד מגיעים לכדי כתבי אישום.

"850 צווי בטיחות נתנו השנה, אך אין בהם הרתעה. כל עוד הטלת צו לא תחייב פתיחת הליך משמעת אצל רשם הקבלנים, כל עוד לא יוטלו קנסות כבדים בשל הטלת הצו ואתרים לא ייסגרו למשך 30 יום, תמשיך מדיניות חוסר ההרתעה שגובה חיי אדם".