"אם יש לי חלום ולא אגשים אותו - מצבי גרוע"

מוריס תפילין (47) הוא מהנדס תוכנה בטרידיון • טווח שכר: 38-33 אלף שקל

מוריס תפילין / צילום: לילך תפילין
מוריס תפילין / צילום: לילך תפילין

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"עצרתי להפסקה באמצע שיחת עבודה. טרידיון הוא סטארט-אפ שעוסק בהאצת תקשורת באינטרנט באמצעות שרתי ענן. אנחנו קיימים יותר מחמש שנים, ואני משמש כמהנדס בכיר".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"אני פה ארבע שנים וחצי, כמעט מההתחלה. לפני כן עבדתי בג'נגו שנרכשה על-ידי סיסקו, אז יצא לי לעבוד גם שם".

מה זה אומר לעבוד בגיל 47 בסטארט-אפ, שבדרך כלל זוכה לדימוי צעיר?

"יש ויש. הקבוצה המובילה פה - ואני רוצה להחשיב את עצמי כחלק מהקבוצה המובילה - היא של חבר'ה בני גילי. יש גם צעירים שאנחנו מטפחים ומגדלים".

חווית קושי במציאת עבודה מעל גיל 40?

"ממש לא".

מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?

"אני עם המשפחה שלי שהיא מאוד חשובה - אשתי ושתי הבנות. הדבר השני בחיי הוא התחביב שלי - המכוניות. כבר כילד וכנער כל עניין המוטוריקה והמרוצים ריתק אותי. גם היה לי רכב שטיפלתי בו לבד. למדתי בעיקר מחברים. לא היה אז אינטרנט אז קראתי את ספר הטיפול ברכב".

גם טעית?

"בטח. אין דבר כזה לא לטעות. צריך לא לפחד. הייתה לי אז אלפא רומיאו נהדרת. כשלמדתי באוניברסיטה התחביב קצת נזנח אבל נשאר בראש. לפני שנתיים וחצי בערך נפל לי האסימון שהזנחתי את זה כבר יותר מדי. אז קניתי לעצמי רכב ספורט דו מושבי עם גג נפתח - מאזדה MX5".

זה לא נשמע כמו משהו שמשרת משפחה.

"יש לנו עוד רכב, אבל ביומיום זה מה שמשרת אותי. תוך כדי הכרתי חברים חדשים מהתחום וקבוצות של בעלי הרכב, הקמתי קבוצה של בעלי רכבים, יש לנו קבוצות ווטסאפ לשאלות טכניות והתייעצויות".

והיום, כשצריך אתה לוקח את האוטו למוסך?

"לפעמים. יש הרבה דברים שאני עושה לבד. לפני חצי שנה עשיתי קורס מכונאות, גם כדי לרענן ידע קיים וגם כדי להתעדכן, כי היום רכב זה הרבה מחשוב וטכנולוגיה. זה קורס מאוד נחמד בשם 'סוויץ' בראש' שכולל תאוריה ועבודה מעשית. זה לא קורס מקצועי בסיסי, אלא כזה שפונה לחובבים, יש בו למשל הרבה ג'יפאים".

נשים יש שם?

"לפעמים. לא פגשתי במחזור שלי אבל אני יודע שהיו. זה קורס ששואף לשנות את תרבות המוסכים בארץ ולוודא שאנשים ידעו יותר. הוא הרחיב לי גם את המעגל החברתי".

מה אתה אומר על רכב אוטונומי?

"לא שמח. הוא פוגם בחוויית הנהיגה, אבל זה בלתי נמנע".

איפה תהיה בעוד חמש שנים?

"אקח רכב אספנות ישן ואשפץ אותו מאפס. אם יש לי חלום ולא אגשים אותו - מצבי גרוע. גם מקצועית אמשיך לעשות את מה שאני אוהב. בשני המקרים אני יוצר ויש לי סיפוק".