חברת הפינטק לנדבאזז גייסה 150 מיליון דולר, מרביתם בחוב

לנדבאזז גייסה 130 מיליון דולר, בין השאר מבנק הפועלים ו"ויולה קרדיט", ותשתמש בכסף שגייסה למימון הלוואות בתחום הרכב • במקביל החברה גייסה 20 מיליון דולר במניות בהובלת קרן 83North למימון צמיחת פעילותה

אמיתי קלמר (מימין) ודן רביב / צילום: Weifan Chen
אמיתי קלמר (מימין) ודן רביב / צילום: Weifan Chen

חברת הפינטק Lendbuzz (לנדבאזז) גייסה 150 מיליון דולר עבור פתרונות למימון רכב. מרבית הסכום, 130 מיליון דולר, גויס בחוב לצורך מימון ההלוואות שהחברה נותנת. את גיוס החוב הובילו BHI (פעילות בנק הפועלים בארה"ב), ConnectOne, ויולה קרדיט, ו-IDB Bank. במקביל, החברה גייסה 20 מיליון דולר במניות בהובלה של קרן ההון סיכון 83North כדי לממן את צמיחת החברה. בסך הכל גייסה החברה עד כה 30 מיליון דולר במניות ו-165 מליון דולר בחוב.

בחברה הסבירו כי מודל החיתום שלה מאפשר לה להעריך בצורה טובה יותר את סיכון האשראי של צרכנים עם היסטוריית אשראי קצרה בארה"ב וכך לבנות את דירוג האשראי שלהם. כמו כן, החברה משתפת פעולה עם סוכנויות רכב בכדי להציע ללקוחותיהן פתרונות מימון. עוד ציינו בחברה כי מספר ההלוואות החדשות של החברה צמח ב-320% במהלך 2018.

לנדבאזז הוקמה ב-2015 על ידי אמיתי קלמר, המכהן היום כמנכ"ל, ודן רביב, המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות. קלמר עבד בעבר בקבוצת ההשקעות בטכנולוגיה של דויטשה בנק בבוסטון. רביב הוא בעל דוקטורט במדעי המחשב מהטכניון ועבד כחוקר פוסט-דוקטורט ב-MIT. השניים הכירו בלימודיהם ב-MIT. החברה יושבת בבוסטון ולא מעסיקה עובדים בישראל. הם כן ציינו כי הם בוחנים מעת לעת לפתוח סניף בישראל, בעיקר בגלל הצורך במפתחים בתחום למידת מכונה.