למה אהוד ברק נאלץ לבטל את כרטיס האשראי? ניסה להביך את נתניהו ועשה טעות של מתחילים

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית העלה אתמול סרטון שבו הוא משלם מכספו הפרטי על מנת לעקוץ את ראש הממשלה • תוך זמן קצר, גולשים העתיקו את נתוני מספר האשראי, וברק נאלץ לבטל את הכרטיס • מהקמפיין מסרו: "הגיע הזמן שלאזרחי ישראל יהיה ראש ממשלה עם כרטיס אשראי"

אהוד ברק / צילום:

יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית יצא אתמול (ב') לרחוב שלמה המלך פינת קינג ג'ורג' בלב העיר תל-אביב, מלווה בחלק מן המועמדים ברשימתו, והצהיר שהוא מזמין את כולם לפלאפל מכספו הפרטי. כדי להמחיש את העניין הכספי, שלף ברק את כרטיס האשראי שלו מארנקו ונופף בו למצלמה.

"אני רוצה ללמד אותך, כרטיס אשראי ככה זה נראה, צריך להחזיק את זה בכיס וזה כסף מזומן, ככה זה נראה" - כך אמר ברק, כשהוא רומז לפרסומים רבים על ראש הממשלה נתניהו לפיהם הוא אינו מחזיק כרטיס אשראי או מזומן.

את הסרטון הפיץ ברק בכל הרשתות החברתיות ותוך זמן קצר, גולשים העתיקו את נתוני מספר האשראי שלו. הבוקר אישרו בקמפיין של ברק כי הוא נאלץ לבטל את כרטיס האשראי מחשש לגניבת הנתונים ומן הקמפיין שלו מסרו: "הגיע הזמן שלאזרחי ישראל יהיה ראש ממשלה עם כרטיס אשראי".

הבוקר צייץ ברק תגובה משעשעת נוספת, כאשר פרסם תמונה משותפת של נתניהו ומילצ'ן, תחתיה כתב "את כרטיס האשראי של החשוד מבלפור משטרת ישראל כבר חשפה מזמן".

 

בשנים האחרונות, בקמפיינים השונים של נתניהו, כאשר הוא מגיע לסיבובי בחירות בשווקים או בבתי קפה, מבליטים אותו בתמונות ו/או בקטעי הווידאו כאשר הוא שולף ארנק או כסף מכיסו ומשלם באופן עצמאי. הדבר נעשה לאחר פרסומים רבים בהם דווח שנתניהו לא אוהב לשלם מכיסו, אפילו לא בעבור רכישות קטנות.

בנוסף, תיק 1000 בו חשוד ראש הממשלה בעבירת הפרת אמונים, מבוסס על קבלת מתנות - סיגרים יוקרתיים, משקאות, חליפות ותכשיטים - שכולם מומנו והוענקו לו על ידי אנשי עסקים, ביניהם ארנון מילצ'ן, מבלי שנתניהו שילם מכיסו.