מפלגת ימין חדשה נגד ההכרה במשפחות חד מיניות

שמה של המפלגה החדשה הוא "נעם – עם נורמלי בארצנו", ומקימיה הם ברובם תלמידי הרב צבי טאו מישיבת הר המור • במפלגה מדגישים את המאבק נגד הכרה במשפחות חד מיניות: ""מדובר על עתיד ילדנו כבעלי משפחות נורמליות, מדובר על יהדותם של נכדינו ומדובר על היכולת להיות עם נורמלי בארצנו"

לוגו מפלגת נעם / צילום: צילום מסך מיוטיוב
לוגו מפלגת נעם / צילום: צילום מסך מיוטיוב

בעוד הימין הדתי-לאומי מתקשה לחבר את ארבע-חמש מפלגותיו, קמה לה מפלגה חרד"לית נוספת המאיימת לנגוס עוד בכוח האלקטורלי המפולג והמפוצל של המחנה הזה. שמה של המפלגה "נעם - עם נורמלי בארצנו", ומקימיה הם ברובם תלמידי הרב צבי טאו מישיבת הר המור, המסד האידאולוגי של הזרם החרד"לי בציונות הדתית.

כמה מפעילי מפלגה זו חברו בבחירות 2015 לאיחוד בין עוצמה יהודית לתנועת יחד של אלי ישי, אך אז כזכור לא עבר האיחוד את אחוז החסימה.

מייסדי המפלגה ומי שכעת אמורים לעמוד בראשה הם יגאל כנען, תושב כפר אדומים ונווט קרב במילואים; אריאל שחר איש הייטק ותושב ירושלים; הרב איתי הלוי רב היישוב מגרון; והרב דרור אריה, פעיל ציבורי מוכר. שם נוסף העומד מאחורי הקלעים הוא יואל דננברג, פעיל מוכר בחוגים האלה. בכנס יסוד שהיה אתמול הודיעו ראשי המפלגה החדשה על כוונתם לרוץ כבר בבחירות הקרבות, ומבהירים מראש כי יפעלו לחיבורים עם מפלגות אחרות.

בהודעה שהפיצו לפעילים שבאו לכנס נאמר: "אנו בטוחים שאזרחים רבים, מכל גווני הקשת בישראל, כמו גם אישי ציבור רבים, שותפים לדאגה שלנו ויצטרפו אלינו. אנו נמצאים בשלב הראשון של הפעילות, ובימים אלו עסוקים בגיוס ציבור רחב, ובחיבורים נוספים, לעבוד יחד כתף אל כתף מול מערכת הענק המשומנת והמסוכנת.

"מדובר בנושא קיומי, וברעיון גדול השייך לרבים בעם ישראל. אנו פועלים להעמדה של רשימה שתרוץ לכנסת הקרובה ותלכד סביבה ציבור רחב אשר יאמר די להרס הערכים הקיומיים ביותר לחיינו. אנו נעדכן בימים הקרובים לאן מתקדמים פני הדברים".

הם הסבירו בהודעה את מטרת הקמת המפלגה: מאבק במה שכינו המתקפה חסרת התקדים בהיקפה נגד מדינת ישראל, במימון זר בהתערבות של מדינות רבות בעולם. "מטרת קמפיין זה, לטשטש כל ערך, למחוק כל מוסכמה ולשנות כל מושג. הברור מאליו הפך ללא ברור, המובן לכל הפך לחריג, הישר לעקום והטבעי למוקצה".

הם מדגישים את המאבק למען ערכי המשפחה, קרי נגד הכרה במשפחות חד מיניות, וכותבים כי רוב הציבור הרחב דוגל בערכי המשפחה ומתנגד לשיח נגדה. "זהותנו כמדינה נורמלית, עם ערכים ומורשת בני אלפי שנים נמצאת בסכנה. מדובר בסכנה קיומית, אשר לצערנו כל מי שמנסה לעמוד מולה נרמס באלימות ובהשתקה, ואין מי שמעז לעמוד כנגד.

"מדובר על עתיד ילדנו כבעלי משפחות נורמליות, מדובר על יהדותם של נכדינו ומדובר על היכולת להיות עם נורמלי בארצנו החי במדינה יהודית עם תקוה בת אלפי שנים. לאור זאת, התאגדנו קבוצת אזרחים, חלקנו תלמידים של הרב צבי טאו, אשר לא יכולנו לראות את מדינת ישראל הולכת ומדרדרת ולשתוק יותר."

אתמול הסירה יוטיוב סרטון של מפלגת נעם לאחר שהתקבלו תלונות כי הוא מפיץ "דברי שטנה". הסרטון עוסק בטיפולי ההמרה ובו מוצגת משפחה שנקלעת למה שמוגדר אלימות להט"בית ורפורמית, הסוף טוב, לאחר מאבק בנם נישא לאשה יהודיה כדת משה וישראל.

ברמה המעשית כדי לאפשר את הריצה בבחירות הקרבות רכשו מייסדי המפלגה, שלד של מפלגת מדף רשומה - מפלגת "לזוז" שהקים אמנון זאבי בשנת 2008, תמורת 80 אלף שקל.

ההערכה היא כי בימים הקרובים תנהל המפלגה מסע ציבורי-פוליטי רחב, מודעות רבות כבר נתלו בצמתים מרכזיים, כדי לצבור כוח ועמו לנסות לחבור לאיחוד מפלגות הימין או לאחת מהמפלגות שלא יצטרפו אליו, כדי לעבור את אחוז החסימה. גם חסידיה המובהקים ביותר של התנועה החדשה מודעים לכך שאין לה שום סיכוי אם תרוץ לבד.