בדקתם איך אתם נראים כזקנים? לכו תדעו לאן המידע שלכם הגיע

תנאי השימוש של האפליקציה מאפשרים להשתמש בתמונות שמשתמשים מעלים לאפליקציה • מאחורי האפליקציה עומדת חברה רוסית, שכבר פיתחה אפליקציות דומות בעבר

פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
פרופיל הפייסבוק של מארק צוקרברג / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

משתמשים באפליקציית FaceApp כדי לראות איך תיראו בגיל הפנסיה? אתם חלק מאיסוף מידע שיטתי בעבור מפרסמים - כך עולה מתנאי השימוש של אפליקציית FaceApp, שמשמשת ליצירת התמונות.

האפליקציה שהציפה את הפיד ברשתות החברתיות ביממה האחרונה, בתמונות של סלבס ושל חברים בגיל הפנסיה, שייכת לחברת חברת Wireless Lab הרוסית. זה אינו המפגש הראשון עם החברה, שכבר עמדה מאחורי טרנדים דומים בישראל, דוגמת האפליקציה "איך היית נראה בתור גבר/אישה?".

Wireless Lab הוקמה ב-2014 ואפליקציית FaceApp הושקה ב-2017, וזכתה לפופולריות רבה בעמק הסיליקון כשהושקה. את שינויי הפנים מבצעת האפליקציה באמצעות טכנולוגיה של למידת מכונה, שמאפשרת לבצע שינויים דרסטיים בתמונות תוך שמירה על האותנטיות שלהן.

החברה מצהירה בתנאי השימוש שלה כי היא משתמשת בתמונות שהמשתמשים בוחרים להעלות לאפליקציה עבור מפרסמים, אך לא ידוע איך המנגנון של החברה עובד. מאגר תמונות פנים יכול להיות בעל ערך למגוון שימושים: החל מבניית מאגר לצורך זיהוי פנים, דרך העברתו לגורמים צד שלישי שישתמשו בו לזיוף דרכונים למשל, ועד שימוש במאגר התמונות לצורך אימון של בינה מלאכותית. שרתי החברה ממוקמים מחוץ לגבולות ישראל, ולכן לא ניתן לעקוב לאן המידע הזה יגיע בפועל. בנוסף, למשתמשים אין כל דרך להסיר את תמונותיהם מהמאגר בדיעבד.