אחרי הדוחות: מניית נטפליקס צללה, IBM עלתה

מניית נטפליקס נחתכה אמש ב-12%, לאחר שפרסמה דוחות לאחר סיום המסחר • מספר המשתמשים הרשומים של החברה ברבעון השני של השנה עלה בשיעור נמוך בהרבה מהצפוי • במקביל, ענקית המחשוב IBM עקפה את תחזית הרווח למניה, ומנייתה עלתה לאחר הנעילה

נטפליקס. יודעת לאתגר את הצרכן הצעיר והמתוחכם עם תוכן חדשני ומקורי / צילום: רויטרס - Mike Blake
נטפליקס. יודעת לאתגר את הצרכן הצעיר והמתוחכם עם תוכן חדשני ומקורי / צילום: רויטרס - Mike Blake

עונת הדוחות בוול סטריט ריכזה עניין אמש (ד') לאחר נעילת המסחר, עם פרסום תוצאותיהן של נטפליקס  וענקית המחשוב IBM .

מנייתה של נטפליקס צנחה ב-12% במסחר המאוחר לאחר שהחברה פספסה את התחזיות של הכלכלנים לגבי מספר המשתמשים הרשומים.

החברה הציגה ברבעון השני של השנה תוספת של 2.7 מיליון משתמשים רשומים "בלבד", שמהווים כמעט מחצית ממספר המשתמשים שצפו האנליסטים. אם לא די בכך, מספר המשתמשים הרשומים בארה"ב התכווץ ב-126 אלף, בניגוד לתחזיות המוקדמות, שצפו דווקא תוספת של יותר מ-300 אלף מנויים. עם זאת, מספר המנויים הכולל של החברה הסתכם ב-150 מיליון משתמשים.

נטפליקס רשמה רווח של 60 סנט למניה, מעל לתחזיות המוקדמות לרווח של 56 סנט למניה. בשורה העליונה נטפליקס רשמה הכנסות של 4.92 מיליארד דולר, מעט מתחת לצפי להכנסות של 4.93 מיליארד דולר, אך כ-25% מעל להכנסות ברבעון המקביל אשתקד, מה שמסמן כי העלאת המחירים היתה משתלמת בשורה העליונה.

IBM עקפה את תחזית הרווח למניה

במקביל, חברת IBM פרסמה גם היא את דוחותיה לרבעון השני לאחר המסחר, ומנייתה עלתה ב-1.2% לאחר שענקית המחשוב עקפה את תחזית הרווח, ועמדה בתחזית ההכנסות.

הרווח למניה של IBM הסתכם ב-3.17 דולרים, לעומת התחזיות לרווח של 3.07 דולרים למניה. ההכנסות הסתכמו ב-19.16 מיליארד דולר, ומדובר בירידה של 4% בשורה העליונה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.