| סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירוק על רקע דברי וויליאמס; הזהב טס

נשיא הפד של ניו יורק דוחק בהורדת הריבית והעביר את וול סטריט לעליות • עונת הדוחות נמשכת: הלילה לאחר המסחר מיקרוסופט צפויה לפרסם דוחות • מורגן סטנלי עולה ב-1.4% לאחר שהבנק היכה את תחזית הרווח למניה ב-9 סנט • פיליפ מוריס ואיביי קופצות לאחר הדוחות • אפל זוכה להעלאת המלצה מצד בית ההשקעות ריימונד

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המדדים המובילים בוול סטריט קטעו רצף ירידות לאחר הציפייה להורדת ריבית עקב דברי נשיא הפד של ניו יורק. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.3%, ומדד S&P 500 טיפס ב-0.4%.

מחיר הזהב, הנחשב לחוף מבטחים בעתות משבר, זינק ב-1.8% ל-1,449 דולרים לאונקייה, וזאת על רקע הדברים שאמר נשיא הפד של ניו יורק בנוגע לצורך המידי בהפחתת הריבית שכן "עדיף לנקוט באמצעי מניעה מאשר להמתין לאסון".

22:00

המדדים המובילים בוול סטריט עברו להיסחר בטריטוריה הירוקה על רקע דבריו של נשיא הפד' של ניו יורק, ג'ון וויליאמס, שאמר כי הפד' צריך לפעול "במהירות ובעוצמה" במטרה לעצור את תחילתה של האטה כלכלית. "עדיף לנקוט באמצעי מניעה מאשר להמתין לאסון", הוסיף וויליאמס.

הדאו ג'ונס עולה ב-0.1%, מדד S&P 500 מטפס ב-0.4%, הנאסד"ק עולה ב-0.3%.

מחיר חבית נפט איבד 2.3% וננעל ברמה של 55.3 דולר לחבית, וזאת על רקע חזרתן לפעולה של אסדות קידוח במפרץ מקסיקו לאחר סיומה של סופת ההוריקן. 

18:35

המדדים המובילים בבורסות אירופה ננעלו בירידות בהובלת הדאקס הגרמני שאיבד 0.9%. הקאק הצרפתי ירד 0.3% והפוטסי הבריטי איבד 0.6%. בוול סטריט, המדדים מאבדים עד 0.4% ברקע להמשך עונת הדוחות.

18:15

מחיר הביטקוין מתאושש מהירידות שרשם בשבוע האחרון ומטפס ביממה האחרונה בכ-5%. לפי נתוני אתר CoinMarketCap, בשעה האחרונה זינק שער ה-BTC  שוב מעל לרף ה-10,000 דולר ונע קרוב ל-10,200 דולר ליחידה.

17:35

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון השני של 2019. אחרי פרסום הדוחות: מניית איביי  מזנקת, נטפליקס  צוללת ב-11%, מניית אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM) קופצת, פיליפ מוריס  ומורגן סטנלי  מרכזות עניין לאחר שהיכו את התחזיות.

מניית טבע  צונחת מתחת ל-8 דולרים - רמת שפל היסטורית.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני של 2019. המדדים המובילים מאבדים עד 0.3% בפתיחה.

מדד הייצור של הפד לאיזור פילדלפיה עלה ביולי לרמה הגבוהה מזה כשנה. מדד הייצור טיפס ביולי ל-21.8 נקודות, לעומת 0.3 נקודות בחודש יוני, ו-16.6 נקודות בחודש מאי. הכלכלנים צפו קריאה של 4.5 נקודות. כל קריאה מעל ה-0 מצביעה על שיפור בתנאים הכלכליים.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים בבורסת ניו יורק מצביעים על יציבות בפתיחה, על רקע המשך עונת הדוחות הרבעוניים לרבעון השני.

בתוך כך, דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב עלו ב-8,000 תביעות הסתכמו ב-216 אלף, בהתאם לציפיות.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי היכה את התחזיות לרבעון השני של השנה, כשרשם רווח למניה של 1.23 דולרים - 9 סנט מעל לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. הבנק היכה את התחזיות גם בשורה העליונה.

פיליפ מוריס רשמה רווח למניה של 1.46 דולרים - מעל לתחזיות המוקדמות שצפו רווח של 1.32 דולרים למניה. החברה עקפה בנוסף את תחזית ההכנסות והעלתה תחזיות לשנה כולה.

בית ההשקעות ריימונד העלה המלצה לאפל ל'תשואת יתר' לעומת 'תשואת שוק', והביע אמון באייפון 5G הצפוי לצאת לשוק.

יצרנית התרופות השוויצית נוברטיס העלתה את התחזיות לשנה כולה, גם ברווח וגם בהכנסות, בהמשך לעלייה של 20% ברווח התפעולי ברבעון השני של 2019. 

איביי היכתה את התחזיות עם רווח של 68 סנט למניה - מעל לצפי ב-6 סנט למניה. גם בשורת ההכנסות החברה עקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים.

 חברת SAP דיווחה על ירידה של 21% ברווח התפעולי ברבעון השני של השנה.

מניית נטפליקס  צוללת יותר מ-10% במסחר המוקדם, לאחר שענקית הסטרימינג דיווחה על ירידה מפתיעה במנויים בארה"ב, בשילוב עם האטה בצמיחה של משתמשים גלובליים. 

ירידות נרשמות גם ב-IBM  לאחר שהחברה דיווחה על רבעון רביעי ברציפות של ירידה בהכנסות. 

13:30

באירופה יורד מדד סטוקס אירופה 600  ב-0.4%. הירידה במניות הטכנולוגיה התמתנה נעט, והסקטור מאבד 1.6%, בעוד שמניות מגזר הבריאות עולות בכ-1%.  

11:30

באירופה נסחרות הבורסות בירידות על רקע פרסום דוחות החברות. מניית SAP   צונחת בפרנקפורט בכ-8%, לאחר שחברת הטכנולוגיה בעלת השווי הגבוה ביותר באירופה פרסמה תוצאות שלא עמדו בתחזיות האנליסטים. המניה גוררת מטה את סקטור ההייטק ביבשת. 

נוברטיס  רושמת עליות, לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון השני עם תוצאות חזקות, והעלתה את תחזיותיה לשנה כולה.

דוחות הרבעון השני של דנסקה בנק  מציגים רווח לפני מס מתחת לציפיות האנליסטים. הרווח נפגע משיעורי ריבית נמוכים ומעלויות גבוהות שנגרמו בעקבות שערוריית הלבנת הכספים בסניף האסטוני של הבנק. 

מניות אסוס צונחות בכ-14% בלונדון לאחר שקמעונאית האופנה המקוונת הבריטית פרסמה אזהרת רווח שלישית בתוך שמונה חודשים.

בורסות אסיה ננעלו בירידות שערים בהובלת בורסת טוקיו   שאיבדה 2%.

10:15

בורסות אירופה פתחו את המסחר בירידות, תוך שהמשקיעים מעכלים את תוצאות הדוחות שפורסמו, ופוקחים עין על הנעשה בגזרת הסחר העולמית. 

מדד סטוקס אירופה 600  מאבד בפתיחה 0.6%, עם צניחה של 2.6% במגזר הטכנולוגיה. עליות נרשמות רק במגזר הבריאות, שעולה ב-0.2%.

נמשכות הירידות באסיה. בורסת טוקיו   מאבדת קרוב ל-2%. בהונג קונג מאבדת ענקית הטכנולוגיה טנסנט   1.3%. 

07:30

המניות בסין רושמות ירידות היום (ה'), ויתר שוקי אסיה בעקבותיהם, על רקע האיום המחודש מכיוון הסחר העולמי, ובהמשך למסחר בוול סטריט שננעל אמש בטריטוריה האדומה זה היום השני ברציפות, על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני של 2019. 

בורסת שנחאי   מאבדת 0.7% ובשנזן  יורד המדד בכ-1%. בהונג קונג מאבד מדד ההנג סנג  0.5%. 

בטוקיו נופל מדד ניקיי  ב-1.25%, עם ירידות בולטות במניות סופטבנק   ו-Fanuc .

היצוא ביפן צנח ביוני ב-6.7% בהשוואה ליוני 2018, ולעומת ציפיות כלכלנים לירידה מתונה יותר, של 5.6%.

מדד קוספי   בקוריאה הדרומית מאבד כ-0.3%, עם ירידות של כ-1% במניית Celltrion.

הבנק של קוריאה הודיע על קיצוץ הריבית ב-25 נקודות בסיס ל-1.5%, בעקבות הורדה ביעד הצמיחה של קוריאה הדרומית מוקדם יותר החודש, וסכסוך סחר מתמשך בין סיאול לטוקיו, שבמסגרתו הטילה יפן מגבלות על יבוא חומרים חשובים המשמשים את מגז ההייטק בקוריאה.     

הוון הקוריאני מאבד 0.17% לשער של 1,181.68 וואן לדולר, לאחר שפל קודם של 1,183.52.

באוסטרליה נסחר מדד S&P/ASX 200  בירידות של כ-0.3%. מניות חברת הנדל"ן Lendlease זינקה ביותר מ-4% לאחר שהחברה הודיעה על חוזה עם ענקית הטכנולוגיה של אלפבית, גוגל, בהיקף של 15 מיליארד דולר, בקליפורניה.

נתוני העבודה באוסטרליה  מראים היום כי שיעור האבטלה במדינה נותר ברמה של 5.2% ביוני. 500 משרות חדשות נוצרו בחודש שעבר, הרחק מתחזית של 10,000 משרות.

יצרנית השבבים עבור אפל, טייוואן סמיקונדקטור , צפוה לפרסם היום דוחות.