מיקרוסופט היכתה את התחזיות: גם ברווח וגם בהכנסות - המניה קפצה

ההכנסות הסתכמו ב-33.72 מיליארד דולר, מעל לתחזיות להכנסות של 32.77 מיליארד דולר • החברה רשמה רווח למניה של 1.37 דולרים - מעל לתחזיות לרווח של 1.21 דולרים

מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מיקרוסופט / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מיקרוסופט פרסמה הלילה (ה') לאחר המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, והיכתה את תחזית הרווח למניה. החברה רשמה רווח למניה של 1.37 דולרים - מעל לתחזיות לרווח של 1.21 דולרים.

גם בשורה העליונה החברה היכתה את התחזיות, כשרשמה הכנסות של 33.72 מיליארד דולר, מעל לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בוול סטריט שצפו הכנסות של 32.77 מיליארד דולר.

מניית מיקרוסופט עלתה ב-1.4% לאחר נעילת המסחר בוול סטריט.

הכנסות שירות הענן הציבורי אז'ור הראו ברבעון זה צמיחה שנתית של 64% - מדובר בצמיחה האיטית ביותר של השירות בארבע השנים האחרונות, שנובעת ככל הנראה מקושי להראות צמיחה גבוהה כמו בעבר ככל שיותר ויותר חברות כבר עברו לשירותי ענן. חטיבת הענן החכם של מיקרוסופט, שכוללת את ההכנסות מהענן הציבורי אז'ור, שירות אחסון הקוד גיטהאב ושירותים נוספים, רשמה הכנסות של 11.4 מיליארד דולר ברבעון זה, מעל ציפיות האנליסטים להכנות של 11 מיליארד דולר.

הצמיחה השנתית של חטיבת הענן החכם עומדת על 19%.

הכנסות חטיבת המחשוב האישי - שכוללת בין היתר את ווינדוס, מחשבי סרפס ומכשירי אקסבוקס, הכניסה ברבעון זה 11.3 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 10.9 מיליארד דולר. הצמיחה השנתית בהכנסות החטיבה עומדת על 4%.

חטיבת הפרודוקטיביות והעסקים, הכוללת את אופיס, הענן דיינמיקס והרשת החברתית המקצועית לינקדין הכניסה 11 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 10.7 מיליארד דולר. ההכנסות הראו צמיחה שנתית של 14%.

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדאלה, הצהיר כי "זו הייתה שנת שיא פיסקלית עבור מיקרוסופט, כתוצאה משיתופי הפעולה העמוקים שלנו עם חברות מובילות בכל תעשייה. בכל יום אנחנו עובדים לצד הלקוחות שלנו כדי לסייע להם לבנות יכולת דיגיטלית משלהם, להביא חדשנות יחד איתם, ליצור איתם עסקים חדשים ולהרוויח את אמונם. המחויבות להצלחת הלקוחות שלנו היא תוצאה של הסכמים גדולים ולשנים ארוכות בתחום הענן המסחרי, ומומנטום גובר הנוגע לכל שכבה של הטכנולוגיה שלנו".