ארוחה ששווה 4.5 מיליון דולר: מייסד eToro יוני אסיא הוזמן לסעודת צדקה עם וורן באפט

מייסד פלטפורמת הבלוקצ'יין הסינית Tron, ג'סטין סאן, תרם 4.57 מיליון דולר לעמותה המסייעת לנזקקים בארה"ב תמורת הזכות לשבת לארוחת צהריים עם "האורקל מאומהה" ולצרף אליו אורחים • אתמול צורף אסיא לרשימת המוזמנים לסעודה, שתיערך ביום חמישי בסן פרנסיסקו • לאורחים מצפה אתגר לא קטן במפגש עם באפט, הידוע בביקורתו החריפה על המטבעות הדיגיטליים

יוני אסיא, מנכ"ל eToro / צילום: איל יצהר
יוני אסיא, מנכ"ל eToro / צילום: איל יצהר

לרשימת המוזמנים לסעודה הצדקה שיערוך ביום חמישי בסן פרנסיסקו איל ההון האמריקאי וורן באפט, העומד בראש חברת ההחזקות ברקשייר האת'וויי, נוסף גם אורח ישראלי, המוכר היטב בקהילת משקיעי המטבעות הדיגיטליים בעולם. אתמול צייץ בטוויטר ג'סטין סאן, מייסד פלטפורמת הבלוקצ'יין הסינית Tron: "אני רוצה להזמין את חברי הטוב יוני אסיא, מייסד ומנכ"ל eToro, להצטרף אליי לארוחת הצהריים עם וורן באפט".

אסיא מיהר להשיב להזמנה, וצייץ בתגובה בטוויטר: "ג'סטין, יהיה לי לכבוד להצטרף אליך לארוחת הצהריים עם באפט, צעד גדול לגישור בין עולם הפיננסים המסורתי לזה החדש! יש הזדמנות ענקית להשתמש בבלוקצ'יין שלא למטרות רווח (Blockchain For Good) ואני שמח לשתף את המחקר שלנו על מיזם The Good Dollar עם האורקל מאומהה".

אסיא, אחד הפעילים הוותיקים בקהילת הקריפטו הישראלית, הקים את איטורו יחד עם אחיו רונן אסיא ב-2006. החברה מפעילה רשת חברתית להשקעות פיננסיות ב-140 מדינות בעולם, עם כ-10 מיליון משתמשים רשומים. בזירות המסחר של איטורו, לצד מניות, קרנות סל, סחורות ומט"ח, נסחרים גם מטבעות דיגיטליים. באפריל האחרון, כפי שפורסם ב"גלובס", השיקה החברה את בורסת הקריפטו eToroX, המאפשרת בין השאר מסחר במטבעות דיגיטליים "יציבים" (Stablecoins) הצמודים למטבעות ממשלתיים (מטבעות פיאט).

סאן הסיני זכה להשתתף בארוחה עם המשקיע האגדי באפט, לאחר שהסכים להיפרד מתרומה בסכום של 4.57 מיליון דולר. סאן, שרשאי להזמין כמה אורחים שיצטרפו אליו לסעודה, הזמין, נוסף על אסיא, גם את ג'רמי אולאייר, מנכ"ל חברת הבלוקצ'יין האמריקאית Circle; צ'רלי לי, מייסד המטבע הדיגיטלי לייטקוין; ליביו וונג, מייסד המטבע הדיגיטלי Huobi, והלן האי מבורסת הקריפטו הסינית Binance. נוסף על כך, סאן הזמין לארוחה גם את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ - אבל עד כה לא התקבל כל אישור מהנשיא להזמנה.

התרומה, שתועבר לעמותת Glide, המסייעת לנזקקים בארה"ב, היא הדרך שבה מאפשר באפט מדי שנה לתורמים מכל העולם להיפגש עמו ולשוחח על נושאים הקרובים לליבם. הפעם מבקש התורם סאן לשוחח עם באפט על מטבעות דיגיטליים, בתקווה למצוא אצלו אוזן קשבת לנושא.

לסאן ואסיא מצפה אתגר לא קטן במפגש עם "האורקל מאומהה", הידוע בביקורתו החריפה על המטבעות הדיגיטליים. בשנים האחרונות המליץ באפט בהזדמנויות שונות למשקיעים העוקבים אחריו "להתרחק מהביטקוין", ואפילו כינה את המטבע הדיגיטלי המוביל "רעל עכברים". האם הסעודה ביום חמישי תהיה תחילתה של ידידות חדשה? ימים יגידו.