נאסד"ק ו-S&P 500 ננעלו בשיא; טאואר וטבע קפצו

פייסבוק הכתה את תחזיות האנליסטים לרבעון השני • בעקבות דוחות מאכזבים, בואינג וקטרפילר איבדו גובה והכבידו על הדאו ג'ונס שאיבד 0.3% • טקסס אינסטרומנט הכתה את התחזיות והקפיצה את סקטור השבבים, טאואר זינקה ביותר מ-10% • טבע עלתה ב-4% • מניית יצרנית שואב האבק iRobot ירדה לאחר הנמכת תחזיות בצל מלחמת הסחר

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:15

פייסבוק  הכתה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים לרבעון השני של השנה. ההכנסות הסתכמו ב-16.89 מיליארד דולר - מעל לתחזיות להכנסות של 16.49 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-1.99 דולרים - מעל לתחזיות המוקדמות. המניה מזנקת במסחר המאוחר בכ-3.5%.

23:02

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת. נאסד"ק ו-S&P 500 זינקו ב-0.9% ו-0.5% בהתאמה וננעלו בשיא כל הזמנים. דאו ג'ונס איבד 0.3%. מניות קטרפילר  ובואינג  הכבידו על הדאו ג'ונס. 

מניית טאואר  זינקה במעל ל-12% ומניית סנאפ  קפצה במעל ל-18%. מניית טבע  עלתה ב-4%. מניית iRobot איבדה כ-17%. 

22:00

מגמה מעורבת בוול סטריט על רקע עונת הדוחות. קטרפילר  ובואינג  מאבדות גובה ומכבידות על הדאו ג'ונס שמאבד 0.4%. מנגד, מדד הנאסד"ק עולה ב-0.6%.

מניית סנאפ  מזנקת ב-17% בהמשך לפרסום הדוחות אמש לאחר הנעילה.

פייסבוק  תדווח על תוצאותיה לאחר המסחר.

טבע קופצת ב-4% ונושקת ל-8 דולרים למניה. טאואר  מזנקת ביותר מ-10% ברקע לזינוק של טקסס אינסטרומנטס  שפרסמה דוחות טובים לרבעון.

מניית הקנאביס  CannTrust Holdings צוללת  ביותר מ-20% לאחר דיווח שחשף תכתובת מיילים בין בכירים בחברה, הקשורים לגידול קנאביס בניגוד לחוק לפני הרגולציה בקנדה.

20:20

בואינג  מאבדת גובה אחרי הדוחות. חברת התעופה רשמה הפסד של 2.9 מיליארד דולר ברבעון החולף - ההפסד הרבעוני העמוק ביותר מאז שנות קיומה, שכולל הפרשות של 4.9 מיליארד דולר בצל פרשת התרסקות מטוס MAX 737. החברה הזהירה כי היא עשויה להפסיק את ייצור הדגם שהתרסק פעמיים בשנה החולפת.

קטרפילר  צונחת לאחר הדוחות. החברה רשמה רווח של 2.83 דולרים למניה על הכנסות של 14.432 מיליארד דולר - מתחת לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק שצפו רוו למניה של 3.12 דולרים על הכנסות של 14.435 מיליארד דולר. אם לא די בכך, החברה הנמיכה את תחזית הרווח לשנה כולה.

מנייתה של חברת השילוח UPS מזנקת בכ-9% ביום הטוב ביותר מזה עשור. את הרבעון השני החברה סיימה עם רווח נקי של 1.69 מיליארד דולר, או 1.94 דולר למניה, בהשוואה ל-1.49 מיליארד דולר או 1.71 דולר למניה ברבעון המקביל. הרווח המתואם עמד על 1.96 דולר למניה, 3 סנט מעל התחזיות המוקדמות. ההכנסות עלו ל-18.05 מיליארד דולר, מעל לצפי המוקדם של האנליסטים של 17.97 מיליארד דולר.

מנייתה של יצרנית שואב האבק iRobot צונחת בכ-19% לאחר שמנכ"ל החברה הזהיר כי מלחמת הסחר מול סין תפגע בהכנסות במחצית השניה של השנה. החברה הנמיכה את תחזיות הרווח לשנה כולה, לטווח של 2.4-3.15 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 3.13-3.4 דולרים למניה.

חברת הטלקום AT&T דיווחה על תוצאות טובות מהצפי המוקדם של האנליסטים בשוק. החברה הוסיפה 72 אלף משתמשים רשומים - הרבה מעל לצפי לתוספת של 27 אלף בלבד.

צ'יפוטלה מקסיקן גריל  עולה לשיא כל הזמנים לאחר שדיווחה על רבעון טוב מהצפוי עם רווח של 3.99 דולרים למניה. בכך החברה עלתה על התחזיות המוקדמות לרווח של 3.76 דולרים למניה. ההכנסות הסתכמו ב-1.43 מיליארד דולר, גם הן מעל לתחזיות המוקדמות להכנסות של 1.41 מיליארד דולר. המכירות בחנויות זהות עלו ב-10%, מעל לתחזיות שצפו עלייה של 8.33%. 

18:44

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת כאשר הדאקס עלה ב-0.3%, ומנגד הפוטסי איבד 0.7% על רקע מינוי בוריס ג'ונסון לראשות הממשלה. הקאק ירד ב-0.2%.

בוול סטריט המדדים עברו למגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.2% ומנגד קטרפילר ובואינג מכבידות על מדד הדאו ג'ונס שמאבד 0.5%.

מניית טאואר  הישראלית מזנקת ב-8% בוול סטריט, בדומה לזינוק של טקסס אינסטרומנטס  שהכתה את התחזיות ברבעון השני. 

17:00 

נמחקו הירידות בוול סטריט לאחר פתיחה שלילית, ברקע להמשך עונת הדוחות. ברקע: דיווח כי שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין צפוי להגיע לפגישה פנים מול פנים בנוגע לשיחות הסחר מול סין ב-30 ליולי. נציין כי מדובר בכותרת שכבר דווחה בעבר.

וויקס  הישראלית מטפסת לשיא חדש אחרי הדוחות ונסחרת לפי שווי של 7.7 מיליארד דולר.

טאואר  הישראלית מזנקת מבלי שהחברה הוציאה הודעה כלשהי. מוקדם יותר השבוע בנק ההשקעות גולדמן זאס העלה המלצה לענקית השבבים מיקרון.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון השני של השנה. מדד דאו ג'ונס מאבד 0.5%, הנאסד"ק משיל 0.26% ומדד S&P 500 יורד ב-0.3%. 

מניית פייסבוק  יורדת ב-1.7% על רקע החלטת ה-FTC להשית קנס של 5 מיליארד דולר על החברה. הלילה לאחר המסחר פייסבוק תפרסם דוחות לרבעון השני של השנה.

מניית קטרפילר  צונחת בכ-5% לאחר פרסום הדוחות לרבעון השני. 

מנייתה של סנאפ  מזנקת ביותר מ-13% בהמשך לפרסום הדוחות אמש לאחר המסחר. הכנסות החברה עמדו על 388 מיליון דולר, צמיחה של 48% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ומעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 360 מיליון דולר. המניה מזנקת במעל ל-10% במסחר המאוחר. גם ההפסד למניה עמד על 6 סנט, תוצאה טובה מציפיות האנליסטים להפסד של 10 סנט למניה. ההפסד הנקי עומד על 255 מיליון דולר, שיפור של 28% לעומת ההפסד ברבעון המקביל בשנה שעברה שהיה 353 מיליון דולר.

באירופה המדדים נסחרים במגמה מעורבת, כאשר הדאקס הגרמני עולה ב-0.3% ומנגד הקאק יורד ב-0.36% והפוטסי מאבד 0.8%.

בהמשך לבחירתו של בוריס ג'ונסון לראשות ממשלת בריטניה,אזאד זאנגנה, כלכלן אירופה הראשי של שרודרס, ענקית ההשקעות הבינלאומית, אמר: "לאחר שנים של צנע, נראה כי ג'ונסון נחוש לעמוד בהבטחת הבחירות שלו ולהקל בנושא המדיניות הפיסקלית. ההוצאה הציבורית כאחוז מהתוצר, נמצאת ברמה הנמוכה ביותר מאז 2003-4. במקביל, ההכנסות ממסים נמצאות ברמתן הגבוהה ביותר מאז 1985-6. הפחתות מסים ועליה בהוצאה הממשלתית הינן אפשרות סבירה, אך לכל פעולה כזו ייקח זמן עד שאפשר יהיה לראות את ההשפעה על הכלכלה. כאשר היו"ר החדש של המפלגה ימונה, נוכל לדעת טוב יותר מה עומד בפנינו.

אנו מניחים שהממשלה תשרוד הפעם, אך אם נראה כי התנתקות ללא עסקה הופכת ממשית יותר, המורדים עשויים להצליח במהלכם להפיל את הממשלה. ג'ונסון אמר שינסה להביא לתוצאה טוב יותר בהסכם ההיפרדות, בעיקר בנושא הגבול של אירלנד. בכל מקרה, קשה לנו להאמין כי ג'ונסון יצליח להביא לשינויים משמעותיים בהסכם, בזמן שנותר עד למימושו. פגרת הקיץ שנכנסת ואירועים נוספים יגרמו לכך שבפועל יוותרו לג'ונסון ולממשלתו מספר שבועות בודדים להשלים את המשא ומתן לפני הדד-ליין של ה-31 לאוקטובר", אמר זאנגנה.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר. עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת עם פרסום תוצאות פייסבוק הלילה לאחר המסחר.

פייסבוק תשלם 5 מיליארד דולר לרשות הסחר הפדרלית (ה-FTC), מנייתה יורדת ב-2% בטרום-מסחר.

לדברי אייל שני, סמנכ"ל השקעות באפסילון: "עונת הדוחות בארה"ב נפתחה בנימה חיובית כאשר התוצאות עד כה טובות יותר מהתחזיות המוקדמות , אך חשוב לזכור שאותן תחזיות הונמכו לקראת הרבעון. הבנקים שפרסמו דוחות בשבוע שעבר בסה"כ הציגו תמונה חיובית עם המשך צמיחה בתיק האשראי, שיפור המאזן ובהתאם גם הרווח למניה גדל ביחס לשנה שעברה ולעומת הרבעון האחרון. מניתוח הבנקים הגדולים ניתן לומר שמרווח האשראי גבוהה יותר מאשר שנה שעברה, אך נמוך מהרבעון הקודם.

"מרווח האשראי נטו הממוצע של עשרת הבנקים הגדולים בארה"ב עומד על בין 2.5-3 אחוז כאשר בסביבה הנוכחית הבנקים עדיין צומחים . ככל שמגמת הצמיחה בארה"ב תמשיך, כך אנו צפויים לראות תוצאות טובות יותר של הבנקים. מנגד, הסיכון למערכת הבנקאית טמון בכניסה למיתון, הפחתה אגרסיבית של ריבית הפד והתהפכות העקום האמריקאי. ככל שהפד לא יוריד ריבית בצורה אגרסיבית וציפיות האינפלציה יחזור לעלות, הסביבה הכלכלית עדיין תומכת במערכת הבנקאית", אמר שני.

15:10

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט יורדים לאחר דוחות רבעוניים מאכזבים של בואינג  וקטרפילר . החוזים על הדאו ג'ונס מצביעים על ירידה של יותר מ-100 נקודות. 

מניית בואינג ירדה במסחר המוקדם ביותר מ-1% לאחר שענקית התעופה הציגה הפסד עצום לרבעון השני. מניית קטרפילר צנחה ב-3% לאחר שהחברה דיווחה על רווחים והכנסות נמוכים מהצפוי.  

14:00

המניות באירופה נסחרות בטריטוריה השלילית, תוך שהמשקיעים מעכלים סבב חדש של דוחות חברות, בעודם מצפים לצעדים מקילים מהבנק האירופי המרכזי, בישיבה הקרובה שלו על המדיניות המוניטרית. 

מדד סטוקס אירופה 600  יורד ב-0.2%, מגזר הרכב רושם עליות של 0.8% בעוד שמגזר המשאבים הבסיסיים נופל ב-2%.

היום פורסם מדד מנהלי הרכש (PMI) שהצביע על הרעה במיתון בסקטור הייצור בגרמניה ביולי, שם נפלו ביצועי יצרניות הסחורות לרמה הנמוכה ביותר בשבע שנים. גם הצמיחה העסקית בצרפת האטה באופן בלתי צפוי.

האירו צלל לשפל של חודשיים, לרמה של 1.1127 דולר לאירו, בעקבות נתוני ה-PMI, אך התאושש מעט לרמה של 1.114 דולר.

באסיה ננעלה מסחר בעליות שערים, למעט מדד קוספי   בדרום קוריאה שאיבד כ-0.9%.   

11:45

בורסות אירופה עברו להיסחר בירידות. מניית דויטשה בנק  צונחת 4.5% בעקבות הדוחות. החברה הפסידה ברבעון השני 3.15 מיליארד אירו.

יצרנית הרכב הגרמנית דיימלר  הודיעה כי עברה להפסד ברבעון השני, בעקבות עלויות החקירה בנוגע לרכבי הדיזל שלה וצפי לריקול של כריות האוויר של Takata. יצרני מכוניות מרצדס-בנץ דיווחה על הפסד נטו של 1.3 מיליארד אירו, בהשוואה לרווח נקי של 1.73 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עלו ב-5% ל-42.65 מיליארד אירו.    

10:30

המסחר באירופה נפתח בעליות קלות, על רקע ציפיות המשקיעים להורדת ריבית של הבנק המרכזי האירופי (ECB). מדד סטוקס אירופה 600  פתח את המסחר בעלייה מזערית, ומניות ההייטק רשמו עלייה של 0.5%.

המשקיעים בשוק מתמקדים בבנקים המרכזיים על רקע ציפיות שה-ECB והפדרל ריזרב יורידות בקרוב את שיעורי הריבית. הציפייה היא כי הבנק האירופי יפחית מחר (ה') את הריבית ב-0.1%, בעוד שהבנק המרכזי בארה"ב יוריד בסוף החודש את הריבית ב-0.25%.

הציפייה לגל של מדיניות ממריצה מרככת, כך נראה, את ההשפעה של ההורדה האחרונה בציפיות הצמיחה הגלובלית מצד קרן המטבע הבינלאומית. הכלכלה העולמית צפויה להתרחב ב-3.2% ב-2019, כך הודיעה אתמול הקרן. מדובר ב-0.1% מתחת לתחזית הקודמת.

בבריטניה יחל בוריס ג'ונסון בתהליך של הרכבת ממשלתו, עם היכנסו למשרד רה"מ כדי להחליף רשמית את תרזה מיי.     

המנהיג החדש של המפלגה השמרנית עומד על כך שבריטניה "חייבת לעזוב את האיחוד האירופי עד למועד שנקבע, 31 באוקטובר".

בחזית נתוני המאקרו המשקיעים יעקבו אחר מדד מנהלי הרכש (PMI) בצרפת ובגוש האירו, שיפורסם היום.

קונפדרציית התעשייה הבריטית (CBI) צפויה לפרסם את מדד האופטימיות העסקית שלה לרבעון השלישי בשעה 11:00, שעון לונדון. 

בחזית הדוחות, דויטשה בנק  דיווח על הפסד נקי גדול מהתחזיות, בהיקף של 3.15 מיליארד אירו, עבור הרבעון השני של השנה, כתוצאה מעלויות של שינויים אסטרטגיים משמעותיים, שהסתכמו ב-3.4 מיליארד אירו.

יצרנית המכוניות פיג'ו דיווחה על עלייה חדה ברווחים במחצית הראשונה, לאחר שייצור דגמים חדשים והאיחוד עם אופל-ווקסהול יותר מפיצו על המכירות החלשות בשווקים המתעוררים. 

 

09:00

נמשכות העליות בשוקי אסיה, אולם מדד קוספי  בקוריאה הדרומית חזר לטריטוריה השלילית, והוא נסחר בירידות של כ-0.8%. מניית LG דיספליי  מאבדת כ-2.5%. 

יצרנית הרכב היפנית ניסאן   מתכננת קיצוץ גלובלי של יותר מ-10,000 משרות, במסגרת שינויים שהיא עורכת בעסקיה.

דויטשה בנק דיווח על הפסד של 3.15 מיליארד אירו ברבעון השני השנה, לעומת צפי להפסדים של 1.7 מיליארד אירו, במסגרת תוכנית ההתייעלות שמוביל הבנק.  

07:00

המדדים באסיה נסחרים היום (ד') בעליות שערים, בעקבות ההתפתחויות בחזית הסחר בין ארה"ב לסין. 

מדד ניקיי 225  ביפן נסחר בעלייה של 0.5% במסחר הבוקר. בקוריאה הדרומית התאושש מדד קוספי  מירידות שנרשמו בו מוקדם יותר הבוקר, והוא נסחר בעליות קלות.

מניות LG דיספליי , ספקית אפל, צונחת ביותר מ-1.5% לאחר שהחברה דיווחה על הפסד תפעולי גדול מהצפוי ברבעון השני. החברה הודיעה גם כי היא פועלת לגוון את בסיס הספקיות שלה על רקע הסכסוך הדיפלומטי המתמשך בין טוקיו לבין סיאול, שבמסגרתו הטילה יפן מגבלות יצוא על סחורות חשובות לקוריאה הדרומית. קוריאה הדרומית ביקשה מיפן לזנוח את תוכניתה להסיר את קוריאה הדרומית מ"הרשימה הלבנה" של טוקיו, של מינימום מגבלות סחר. 

היום המועד האחרון להודעה פומבית על תוכניתה של ממשלת יפן להסיר את דרום קוריאה מהרשימה.

בסין מוסיף המדד בשנחאי  כ-0.8%, מדד שנזן  עולה בשיעור דומה, ועליות דומות נרשמות גם במדד הנג סנג  בהונג קונג.

עליות בשיעור של כ-0.8% נרשמו גם במסחר במדד S&P/ASX 200  באוסטרליה, עם עליות במרבית הסקטורים.

בתחום הדוחות, מיצובישי מוטורס היפנית צפויה לפרסם היום את רווחיה לרבעון הראשון. 

גם בוול סטריט התנהל אמש המסחר באופטימיות, על רקע הציפיות לחידוש שיחות הסחר עם סין, ושלושת המדדים המובילים רשמו עליות של כ-0.7%. השיחות צפויות להתחיל שוב בשבוע הקרוב.