הראל חוברת לענקית הביטוח היפנית טוקיו מארין: יאתרו יחד חברות ישראליות בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות

החברות יחפשו חברות הפועלות בתחומי הבריאות, הסייבר, ההפצה וחוויית הלקוח כדי לשלבן בעסקי הליבה שלהן • בנוסף הן צפויות להחליף ביניהן מידע במגוון תחומים • בכיר בטוקיו מארין: "אנו רואים בהראל גשר וחיבור לחדשנות הישראלית"

מישל סיבוני, מנכ''ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים / צילום: "פלאש 90".
מישל סיבוני, מנכ''ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים / צילום: "פלאש 90".

קבוצת הביטוח הראל , שבניהול מישל סיבוני, חתמה עם קבוצת הביטוח היפנית טוקיו מארין על הסכם שיתוף-פעולה לאיתור חברות בישראל הפועלות בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות, בדגש על הקשר לעולמות המקוונים והדיגיטליים.

לפי ההסכם שתי החברות "יפעלו במשותף" כדי לאתר טכנולוגיות, מוצרים ושירותים חדשניים בתחומים שונים, וביניהם בתחומי הבריאות, הסייבר, ההפצה וחוויית הלקוח, "אשר ישולבו בעסקי הליבה של הביטוח". כמו כן נקבע כי החברות ישתפו ידע בתחומים רחבים - הן מעולם השירות ללקוח והן מעולם הטמעת מערכות טכנולוגיות לשיפור חוויית הלקוח ותשלום תביעות מהיר, לרבות למידה משותפת של עולם הסייבר. החדשנות שמעניינת את ענף הביטוח מתפרסת על מגוון רחב של תחומים נוספים, בהם גם הביג דאטה.

לפי הודעת הראל, "תאגיד הביטוח הגדול ביותר ביפן, טוקיו מארין החזקות, ישתף פעולה עם קבוצת הראל ביטוח ופיננסים בכל הנוגע לתחומי החדשנות והדיגיטל, לרבות באיתור והשקעות בטכנולוגיות ומוצרים ישראליים חדשניים בתחומי החדשנות והדיגיטל". עוד פירטו הצדדים כי לפי ההסכם ביניהן, הראל וטוקיו מארין יאתרו בישראל טכנולוגיות שייושמו על ידי הראל וטוקיו מארין בפעילותן העסקית.

כמו כן, במסגרת ההסכם נקבע כי לקבוצת הראל תהיה גישה לתשתית הטכנולוגית של טוקיו מארין העוסקות בתחומי הטכנולוגיה. את יצירת שיתוף-הפעולה הובילה חברת הייעוץ דלויט (Deloitte). הראל נסחרת לפי שווי של כ-5.6 מיליארד שקל, והיא חברת הביטוח בעלת השווי שוק הגבוה בישראל.

לדברי סיבוני, "ההסכם עם תאגיד הביטוח הגדול ביפן יאפשר איתור מגמות ופנייה לשווקים חדשים בעלי פוטנציאל צמיחה עתידית". סיבוני הוסיף כי "כניסת התאגיד היפני לפעילות השקעתית בתחומי ההייטק בישראל, מהווה פוטנציאל עצום ליזמים ולחברות סטארט-אפ ישראליות, שפיתחו מוצרים ושירותים בתחום האינשורטק". בהראל מוסיפים עוד כי הקבוצה "תאפשר לסטרט-אפים ישראלים לחשוף את עצמם באמצעות ההסדר עם טוקיו מארין למשקיעים בארץ ובעולם, וזאת באמצעות יוזמות משותפות שהחברות ינהלו יחד".

לפי ההודעה, טוקיו מארין, שהוקמה בשנת 1879 ופועלת כיום ב-38 מדינות ברחבי העולם, "מטמיעה חדשנות בגישה המבוססת על שלושה עקרונות: 'מכוונות למשימה', 'חיבור בין אנשים לטכנולוגיה' ו'סינרגיה גלובלית דיגיטלית'", כשהיא מחזיקה בחברה בת שהוקמה לצורך איתור ופיתוח של טכנולוגיות חדשניות שיתמכו בהרחבת עסקיה בכל העולם. בהראל מפרטים כי החברה-הבת הקימה לשם כך מרכזי פיתוח בטוקיו, בטיוואן בסינגפור וב'עמק הסיליקון' בארה"ב והיא מנסה להרחיב את תחומי הפעילות שלה למדינות נוספות. עתה, כפי שמצוטט מקוטו אוקודה מטוקיו מארין, "אנו רואים בהראל גשר וחיבור לחדשנות הישראלית".

כפועל יוצא מההסכם, נציגים של תאגיד הביטוח הגדול ביותר ביפן יגיעו לישראל כדי לבקר ולבחון טכנולוגיות ישראליות כבר בחודשים הקרובים.