"היום מתחיל המסע להפלת משטר נתניהו. ניתן לו פייט שלא היה לו עשרים שנה"

במסיבת עיתונאים חגיגית בבית העיתונאים בתל אביב, נשאו דברים חברי איחוד המפלגות "המחנה הדמוקרטי", ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר

אהוד ברק באירוע של ישראל דמוקרטית בתל אביב / צילום: אמיר מאירי
אהוד ברק באירוע של ישראל דמוקרטית בתל אביב / צילום: אמיר מאירי

במסיבת עיתונאים חגיגית בבית העיתונאים בתל אביב, אהוד ברק ושאר חברי איחוד המפלגות "המחנה הדמוקרטי", קראו למחנה השמאל להתאחד להפלת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אהוד ברק: "היום מתחיל המסע להפלת משטר נתניהו. ניתן לנתניהו פייט שלא היה לו עשרים שנה (נזכיר כי ב-1999 ברק ניצח בבחירות על נתניהו, ד"ז)". ברק הודה במיוחד לעיסאווי פריג' שהיה לפי אדריכל המגעים לחיבור. ב"גלובס" פרסמנו היום (ה') את מעורבותו הרבה של פריג' בהקמת המחנה הדמוקרטי אף שבתחילה היה המתנגד החריף ביותר של החיבור לברק.

ניצן הורוביץ, מספר אחת ברשימה המאוחדת: "חיבור שכזה לא היה בשמאל מזה שנים רבות. אנחנו מאגדים את כל נפגעי הממשלה, עניים, ערבים, להט"בים. נפעל לצמצום פערים, נבטל את חוק הלאום, להבדיל מכחול לבן שרק רוצה לשנות, נגן על בתי המשפט והתקשורת וניאבק להשיג שלום, הסדר מדיני עם שמירה על האינטרסים הבטחוניים של ישראל. נשאף להיות בממשלה, אבל לא נהיה בממשלת נתניהו ולא בממשלת ימין".

לאחר מכן עלתה לבמה ח"כ סתיו שפיר, על מנת להסביר את המהלך הפוליטי שלה: העבודה היא הבית האידאולגי שלי, כשיש שריפה בבית, יוצאים ממנו, מכבים את השריפה ואחר כך בונים מחדש. השמאל לא ידע לתת מענה לימין הסתגר ונאבק במריבות פנימיות על ניואנסים. זה נגמר. המטרה חילופי שלטון באמצעות כוח פוליטי גדול ומאוחד".

איש מהשלושה לא קרא לעמיר פרץ ולחברים אחרים מהעבודה להצטרף.