איחוד הימין הגדול מתרחק? פגישת רפי פרץ ונפתלי בנט נדחתה

המגעים בין איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי, תקומה ועוצמה לישראל) לימין החדש נהיים רעועים יותר • את ביטול הפגישה עם מספר שתיים בימין החדש, נפתלי בנט, תלו גורמים מטעם יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, בישיבת ממשלה ולאחריה ישיבת קבינט, ומסרו כי הפגישה בין השניים תתקיים הערב

המגעים בימין בין הבית היהודי, תקומה והימין החדש נראים הבוקר (א') על כרעיים. הבוקר הייתה אמורה להתקיים פגישה בין שר החינוך לשעבר נפתלי בנט לבין שר החינוך החדש רפי פרץ, אולם לפני זמן קצר הודיעו מטעם הימין החדש שהפגישה הזו נדחתה. הרב פרץ דחה כעת פעם נוספת את פגישתו עם נפתלי בנט, מסרו מטעם מפלגתם של בנט ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד.

גורם בימין החדש אמר: "זו לא דרך לנהל משא ומתן. יש שם גרירת רגליים מכוונת וחוסר רצון להתקדם. סוכם שצריך לסגור היום כדי להתפנות לאיחודים נוספים. התחושה היא שלא רוצים בצד השני אחדות".

אולם בבית היהודי מציינים כי הסיבה לכך פשוטה, בשעה 10:30 תתקיים ישיבת מממשלה ולאחר מכן ישיבת קבינט והפגישה בין הצדדים קבועה לשעות הערב, מבחינתם לא היה ביטול כלל ולבטח אין גרירת רגליים.

בתוך כך גם האיחוד עם עוצמה לישראל בראשות איתמר בן גביר מקרטע. בעוד תקומה בראשות בצלאל סמוטריץ' והבית היהודי בראשות רפי פרץ, כבר סגרו ביניהם הסכם לפני מספר שבועות, ההסכם המשולש עם עוצמה לא מתקרב. היום בבוקר האשים בן גביר את בצלאל סמוטריץw שהוא מדבר על איחודים בטוויטר, אך מאחורי הגב מסכל את המהלכים.

"‏בצלאל יקירי. לא הגיע הזמן שתפסיק לשחק אותה בטויטר כמי שתומך בחיבורים ואחדות אבל בפועל עושה מהלכים נגד".

בימים האחרונים התבהר שגם ראש הממשלה נתניהו וגם ח"כ אביגדור ליברמן היו רוצים לראות בצד הימני של המפה הפוליטית שתי מפלגות מימין לליכוד. נתניהו מאמין בכך כיוון שזה יאפשר לו מרווח תמרון פוליטי במו"מ הקואליציוני. ליברמן לעומת זאת, אמר אתמול באופן מפורש שהיה רוצה לראות את סמוטריץ' מחוץ לממשלה הבאה.

אתמול בשבתרבות בחדרה אמר ליברמן: "איילת שקד היתה שרת משפטים מצוינת ואין בעיה אבל אם היא תלך בחבילה אחת עם כל המשיחיים - זאת בעיה. הרב פרץ, סמוטריץ' ובן גביר אאוט", הוא אמר.