פינוי-בינוי בנוה דוד בחיפה: 12 קומות לא הספיקו כדי להפוך את הפרויקט לכלכלי

במקום 74 דירות שיש בבניינים כיום, ייבנו 437 דירות • הפרויקט קיבל היתר בימים אלה, והאכלוס צפוי להיות ב-2024

סיפור בעלי הדירות:

ולרי ביננבאום, אחד מבעלי הדירות בפרויקט, מספר: "זה פרויקט ארוך, כבר יותר מעשר שנים מדברים על זה. זו הייתה יוזמה של משרד השיכון, והם עשו את התכנון הראשוני, אבל הם לא לקחו בחשבון את הפן הכלכלי. הם דיברו על בניינים בגובה של 12 קומות, וזה לא היה משתלם לקבלנים. הזמנתי המון קבלנים ולא רצו לקחת את זה. אמרו, 'תודה ושלום'. בקיצור, כשהמדינה מתערבת בתכנון זה לא היה טוב. 

"ואז הגיעה חברת אלמוג, שפנה לעירייה ואמר שאם רוצים פרויקט צריך יהיה לבנות הרבה יותר לגובה. אחרי מו"מ העירייה הבינה שאין ברירה. ואז בעצם עשו פרויקט חדש לגמרי וזה לקח הרבה זמן. גם בהיבט של הדיירים לא היה קל. לא כולם מבינים מה יהיה ולא רוצים לזוז לשם מקום. אנשים מבוגרים לא רצו לשמוע על זה. שכונת נוה דוד היא נמוכה והרבה אנשים לא רצו לשלם עבור האחזקה שתהיה יותר יקרה. אבל בחוק יש הנחות למבוגרים, וגם קבלן הבטיח לשנים הראשונות לתת הטבות, ולאט-לאט זה התקדם. בקרוב מתחילים את ההריסה.

"בישראל שהיא מדינה קטנה אין דרך אחרת. חייבים ללכת על פינוי-בינוי. אם עושים תכנון נכון מההתחלה זה מקצר תהליכים".

התמורה ליזם:

אלמוג פינוי-בינוי תבנה 437 דירות בשלושת מגדלי המגורים הגבוהים בחיפה. 82 מהדירות מיועדות לדיירים הקיימים. לכל דירה, ישנה וחדשה, תהיה חניה בחניון תת-קרקעי.

התמורה לדיירים:

הדיירים יקבלו דירות חדשות גדולות יותר בשטח של כ-80 מ"ר בקומות 3-16. הדירות יכללו ממ"ד ומרפסת. הדיירים יפונו על חשבון היזם ויגורו בדירות שכורות.

לו"ז:

הפרויקט נמצא בעבודה מ-2012 בתמיכה משמעותית של עיריית חיפה. הבניין הראשון בפרויקט קיבל היתר בימים אלה. פינוי הדיירים הראשונים יצא לדרך החודש. הריסת המבנה הראשון מתוכננת לספטמבר הקרוב. אכלוס הפרויקט צפוי להיות ב-2024.

הלית ינאי-לויזון

מיקום מדויק: חיפה, שכונת נווה דוד במשולש הרחובות אמציה, שלמה המלך ואסתר המלכה.

המצב הקיים: 74 דירות בעלות שטח ממוצע של כ-50 מ"ר שהוקמו בשנות ה-50. הדירות פרושות על פני שמונה מבני מגורים ישנים "רכבת" בגובה שתיים-שלוש קומות. ללא מעלית וללא חניה.

היזם: אלמוג פינוי-בינוי.

אדריכל הפרויקט: שוורץ-בסנוסוף.