מפלגת העבודה: הדחת צירים שעברו מפלגה, עתירה נגד השריונים

מחר אמורה להיערך ועידת העבודה כדי לאשר שריונים של יו"ר המפלגה ואת החיבור עם מפלגת גשר • מיכל בירן ואמילי מואטי עותרות היום לצו מניעה בהול נגד השינויים ברשימה • הנהלת המפלגה אישרה את מבנה הרשימה: עמיר פרץ במקום הראשון, ואחריו אורלי לוי-אבקסיס, איציק שמולי, מרב מיכאלי, עמר בר לב ורויטל סויד

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ / צילום: תמר מצפי, גלובס
יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ / צילום: תמר מצפי, גלובס

מחר (ד') בערב, 12 שעות לפני הגשת הרשימות הסופית, אמורה להיערך ועידת מפלגת העבודה לאישור שריונים והחיבור עם מפלגת גשר.

הנהלת המפלגה אישרה אתמול (ב') את מבנה הרשימה של המפלגה כדלקמן: 6 המקומות הראשונים יהיו של יו"ר המפלגה עמיר פרץ, אורלי לוי-אבקסיס, איציק שמולי, מרב מיכאלי, עמר בר לב ורויטל סויד. המקום השמיני יהיה שריון לפרץ, ובמקום התשיעי מזכ"ל המפלגה עו"ד ערן חרמוני.

בעשירייה השנייה יוקצו 2 עד 3 שריונים, ובעשירייה השלישית 2 שריונים, וכן תינתן לפרץ אפשרות לייצר התאמות בהבטחות הייצוג כאשר חלקן ייועדו לנציגים דוברי רוסית ויוצאי אתיופיה.

החלטת ההנהלה הזו הביאה שתי מועמדות מן הפריימריז שנערכו לקראת הכנסת ה 21, ח"כ לשעבר מיכל בירן ואמילי מואטי, לעתור היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לצו מניעה בהול שיאסור על פרץ להכניס את השינויים ברשימה.

בירן ומואטי מציינות כי פרץ החליט להקפיץ מועמדים ובכך לדחוק את מיקומן ברשימה כך שיוצבו במקומות לא ריאליים. לטענתן לאחר שאושר ההסכם עם גשר המקנה לה 3 מקומות בעשירייה הראשונה ו-3 בעשירייה השנייה, ולאחר שאתמול אישרה ההנהלה ליו"ר פרץ שריון במקום ה-8 ובמקומות ה-15 וה-16 מדובר בסך הכל בהיקף של 9 מועמדים מוצנחים מתוך 20 המקומות הראשונים.

עוד הן מציינות כי פרץ עתר לפני מספר חודשים לבית המשפט בדרישה שרשימת המפלגה לכנסת ה-21 תוקפא ותשמש כרשימה לכנסת ה-22, זאת לפני שניצח במערכה על ראשות המפלגה. פרץ אף התחייב בפני בית המשפט כי "לא תעלה בפני הוועידה הצעה חדשה המנוגדת לפסק הדין".

הדחת צירים לקראת הועידה

בתוך כך, מזכ"ל המפלגה שלח בימים האחרונים מכתבים על "הפסקת חברותם במפלגת העבודה" לחברי מפלגת העבודה שפעלו כדי להביא לאיחוד בין מפלגת העבודה למחנה הדמוקרטי בראשות אהוד ברק, גם אחרי שמפלגתו של ברק חברה למפלגת מרצ ביחד עם ח"כ סתיו שפיר. מכתבים מן הסוג הזה נשלחו לאסף אגמון, תלמה אליגון, יגאל נג'ח ואחרים. במפלגת העבודה מבצעים סוג של "טיהור" כדי למנוע מאותם החברים להצביע נגד ההחלטות שמבקש פרץ להעביר מחר בועידה.