ראש הממשלה נתניהו חנך טיילת ביישוב אפרת; גנץ ויעלון סיירו בבקעה

גם על גבי הטיילת באפרת הוצב שלט גדול עם שמו של נתניהו והכיתוב: "בונה ושותף נאמן של אפרת, בירת גוש עציון" • במקביל באותה השעה השתתפו יו"ר כחול לבן בני גנץ וח"כ משה יעלון בסיור בבקעה והתחייבו שבקעת הירדן תהיה "בשליטת ישראל לעד. נציג תוכנית לאומית לפיתוח הבקעה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטיילת החדשה באפרת / צילום: איגור אוסדצ'יה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטיילת החדשה באפרת / צילום: איגור אוסדצ'יה

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך היום (ד') טיילת ביישוב אפרת, ממנה ניתן לצפות על שכונות אפרת. בהודעה לעיתונות של הליכוד נמסר כי מדובר בשכונות שאותן הקים נתניהו. גם על גבי הטיילת הוצב שלט גדול עם שמו של נתניהו באותיות גדולות ונכתב "בונה ושותף נאמן של אפרת, בירת גוש עציון".

עוד נאמר מטעם הליכוד שבהוראת נתניהו מוקמות כיום 1,057 יחידות דיור עם בתי ספר, גני ילדים ותשתיות.

נתניהו אמר באירוע, לצידו של ראש המועצה עודד רביבי: "אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקר לעולם. אפרת תמשיך להיבנות ולשגשג - לנצח. אפרת וגוש עציון זה השער הדרומי של ירושלים. הייתה לי זכות גדולה לבנות את יהודה ושומרון ולחבר את גוש עציון לירושלים. אני מחוייב לזה. עמדנו מול לחצים גדולים מאוד ומול חזית בינלאומית לא פשוטה - והצלחנו כי פעלנו ביחד ובשכל". ראש המועצה ציין שיאיר לפיד מעוניין לפנות עד 90 אלף איש וללא יכולת הסברה ושכנוע בארה"ב, "יהיו ויתורים ויהיו כניעות". ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר לנתניהו כי "קצרה היריעה מלפרט את כל ההישגים שלך בעשור האחרון למען העם והמדינה"

במקביל באותה השעה השתתפו יו"ר כחול לבן בני גנץ וח"כ משה (בוגי) יעלון בסיור בבקעה והתחייבו שבקעת הירדן תהיה "בשליטת ישראל לעד. נציג תוכנית לאומית לפיתוח הבקעה".

בני גנץ ומשה יעלון בסיור בבקעת הירדן / צילום: אלעד מלכה
 בני גנץ ומשה יעלון בסיור בבקעת הירדן / צילום: אלעד מלכה

גנץ אמר: "אנחנו מכירים את בקעת הירדן משנות שירותנו הארוכות - מכירים את חשיבותה האסטרטגית. בכל הסדר בקעת הירדן צריכה ותהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. הבקעה היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל. היא לעד תהיה בשליטה שלנו. יש לזה חשיבות אסטרטגית עצומה. מתוך ההכרה בכך, וההערכה למתיישבים - נפתח תוכנית לאומית ונקצה מיליארדי שקלים בשנים הקרובות להתיישבות, חקלאות ומסחר. נכין תוכנית רחבה שתכלול גם הקמת מרכז עירוני במעלה אפרים והרחבה של כביש 90".

יעלון הוסיף שבבקעה חיים 9,000 איש "חלוצים שמצפים לפיתוח. מדינת ישראל הזניחה בשנים האחרונות את בקעת הירדן. כשמדברים על ביטחון - מדברים על התיישבות. כחול לבן תחזיר את ההשקעה לכאן".

זמן קצר לאחר הסיור של גנץ בבקעה, שלחה מפלגת הליכוד הודעה לפיה גנץ כרמטכ"ל קידם תוכנית לנסיגה מוחלטת מיו"ש "ורצה להפקיר ולהעביר את בקעת הירדן לידיו של כוח רב-לאומי".