אלה הסטארט-אפים הזוכים בסבב הרביעי של תוכנית מאסצ'לנג'

בין הזוכים: כוורת דבורים רובוטית ושירות בלונים רובוטיים לאזורים בהם אין כבישים

עשרת המצטיינים בסבב הרביעי של תוכנית מאסצ'לנג' / צילום: ריקי רחמן
עשרת המצטיינים בסבב הרביעי של תוכנית מאסצ'לנג' / צילום: ריקי רחמן

המאיץ מאסצ'לנג' בירושלים הכריז שלשום (ג') על הסטארט-אפים המצטיינים במחזור הרביעי של התוכנית בישראל. בין עשרת הזוכים נמצאים סטארט-אפים בתחומי מדעי החיים, הרובוטיקה, התחבורה והקיימות. הקטגוריה הנפוצה הייתה שימוש בבינה מלאכותית ורובוטיקה בתחום מדעי החיים.

חברות מדעי החיים הזוכות הן: חברת Academix Bio - פלטפורמה מבוסס בינה מלאכותית לשידוך בין חברות ביומד לבין שותפים פוטנציאליים מן העולם האקדמי; Beewise - כוורת דבורים רובוטית (גם היא מכוונת בינה מלאכותית) כדי לגדל דבורים בלי חשש ממחלות ואיומים אחרים, המהווים היום סיכון לאוכלוסיית הדבורים ולכן גם לאספקת המזון העולמית התלויה בדבורים להפריה; Butterfly Medical - המפתחת שתל לטיפול בפרוסטטה מוגדלת שפירה, במקום ניתוח שיכול להיות כרו בתופעות לוואי כמו אי-שליטה בסוגרים ואין-אונות; ReSymemetry - מוצר המשתמש בחישה ובינה מלאכותית כדי להניע אוטומטית רכיבים בכיסא גלגלים לשם שיפור הנוחות והפחתת הסיכונים למחלות-משנה אצל אנשים המרותקים לכיסא גלגלים; Miraqules - אבקה על בסיס פיברין (חומר מעודד קרישה) לטיפול בדימום כתוצאה מפציעות חמורות בשטח; Tunefork - מערכת המתאימה את השמע הסביבתי ליכולות השמיעה של מבוגרים וכבדי שמיעה; ו-Zygofix - שתל לאיחוי חוליות בגב המיוצר באופן מותאם אישית בהדפסה תלת-ממדית.

הזוכים האחרים הם: בתחום התוכנה והמידע - DAGshub - פלטפורמה לשיתוף מידע לצורך שיתוף-פעולה מדעי; בתחום התחבורה - Cloudline - שירות משלוחים על-ידי בלונים מרחפים אוטונומיים למקומות בהם אין כבישים; ובתחום הקיימות - DrizzleX - מערכת לניהול שימוש במים וזיהוי דליפות עבור בניני מגורים גדולים.

הזוכים נבחרו בתהליך שיפוט על-ידי ועדה שכללה 50 שופטים מתעשיית ההייטק, מדעי החיים והקהילה העסקית בישראל.

האקסלרטור הבינלאומי מאסצ'לנג', פועל מזה כשלוש שנים בירושלים, וזהו כאמור מחזור הסטארט-אפים הרביעי שלו בארץ. במחזור זה השתתפו 50 מיזמים מכל העולם, שנבחרו מבין 500 פרויקטים שהגישו מועמדות לתוכנית.

הזוכים יקיימו בספטמבר הקרוב סיור בבוסטון ובניו יורק, במסגרתו יפגשו עם משקיעים ושותפים פוטנציאליים. ממאסצ'לנג' נמסר כי אצל היזמים שהשתתפו בנסיעות הקודמות, הושגה האצה משמעותית בתהליכי הגיוסים של חלק ניכר מהחברות, במקביל לקידום תהליכי שיתוף-פעולה עם גופים רלוונטיים בתעשייה העולמית.

במהלך שהותם של היזמים בארצות-הברית, היזמים ישתתפו בתהליך שיפוט והערכה נוסף אשר יבוצע על-ידי גורמים בכירים מתעשיית ההון סיכון והקהילה העסקית האמריקאית. המקומות הראשונים שינבעו משיפוט זה יזכו בפרס כספי של עד כחצי מיליון שקל.

"עצם העובדה כי מאסצ'לנג' מכנה את ירושלים כבית, משמחת אותנו מאוד", אמר ראש עירית ירושלים משה ליאון באירוע ההכרזה על המצטיינים. "הגידול בהיקף משרות ההייטק בבירה משמעותי ביותר הודות לפעילות המאיץ. לדעתי זה רק קצה הקרחון".

יונית סירקין, מנכ"ל מאסצ'לנג' ישראל, מסרה כי מאז הקמת מאסצ'לנג' ישראל כבר השתתפו בתוכניות של המאיץ כ-200 חברות שנבחרו מבין כ-2,000 מועמדים. נתונים אלה משקפים את ההשפעה החיובית של מאסצ'לנג' על הפעילות היזמית בירושלים.

עוד הוסיפה סירקין כי החברות המצטיינות מביאות לידי ביטוי את המאמצים שעושה מאסצ'לנג' להגברת הגיוון בחדשנות טכנולוגית וחברתית ממגוון רחב ככל האפשר של תחומים, תוך עידוד יזמות מכול המגזרים והמגדרים.

אקסלרטור מאסצ'לנג' העולמי פועל ללא מטרת רווח, והוא אינו לוקח החזקות בחברות המשתתפות בתוכניות. מלבד ירושלים מופעל היום המאיץ בבוסטון, באוסטין שבטקסס, במקסיקו ובשווייץ.