הנהלת שיכון ובינוי חגגה הבוקר את הצטרפותה למדד ת"א 35

וגם: מי הגיעו ביום חמישי בערב לנגב?

אייל לפידות ותמיר כהן/  צילום: אבשלום ששוני
אייל לפידות ותמיר כהן/ צילום: אבשלום ששוני

את כניסתה למדד ת"א 35 חגגה היום (א') הנהלת שיכון ובינוי בפתיחה חגיגית של שבוע ויום המסחר. 

"החברה עברה שנה מאתגרת ולמדנו במהלכה הרבה", פתח ואמר תמיר כהן, יו"ר קבוצת התשתיות והנדל"ן, שנכנס לתפקידו לפני כשנה. "המחויבות שלנו היא למשקיעים ולתוצאות. אני סמוך ובטוח שאייל ייקח את החברה לגבהים חדשים", הוא אמר בהתייחסו למנכ"ל החברה, אייל לפידות.

מסוף חודש מרץ, אז נחשף לראשונה ב"גלובס" דבר מינויו הצפוי של לפידות למנכ"ל, ועד היום, רשמה מניית שיכון ובינוי (שו"ב) זינוק אדיר של קרוב ל-90%, מה שמוביל אותה לשווי שיא של כ-5 מיליארד שקל, ושולח אותה לראשונה להיכנס למדד הדגל של הבורסה - ת"א 35, אירוע אותו היא כאמור ציינה הבוקר. כניסתה של שו"ב לת"א 35 תהיה על חשבון יחידות ההשתתפות של ישראמקו, הרחוקות כ-25% מרמת השיא השנתית שרשמו בפברואר, ואשר משקפות לחברה שווי נוכחי של 3.6 מיליארד שקל.

"אני חושב שהכניסה למדד קצת שונה מהמקובל כי היא משקפת ציפיות גבוהות ופוטנציאל רב", אמר לפידות, "חובת ההוכחה היא עלינו, עובדי שיכון ובינוי ואנו עובדים קשה כדי לממש את הפוטנציאל האדיר". עם כניסתו לתפקיד פתח לפידות בשורת קיצוצי עלויות בכל הנוגע להתנהלותה השוטפת של שו"ב, וזאת כחלק מהצעדים לשיפור מצבה הפיננסי.

על הפעמון לחצו גם: ז'אן סממה, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה; אלון רווה, מנכ"ל שיכון ובינוי זכיינות; גיא דבורין, מנכ"ל שיכון ובינוי יזמות נדל"ן חו"ל; אפרת יצחקי, סמנכ"לית משאבי אנוש; רונית בירן, מבקרת פנים; חברי הדירקטוריון לילי אילן ורועי דוד; יקי מנדל, היועץ המשפטי; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך; ואורחים נוספים.

"צריך יותר בוני גשרים מבוני חומות": מי הגיעו ביום חמישי בערב לנגב?

עד קיבוץ רוחמה הדרימו ביום חמישי בערב עודד ערן, יו"ר בנק הפועלים; אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים היוצאת; אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב; רם זהבי, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך; ד"ר מוחמד אלנבארי, יו"ר עמותת כוכבי המדבר; ומתן יפה, מנכ"ל העמותה.

המאורע: טקס סיום מחזור ה' של תוכנית החממה למנהיגות בעמותה הפועלת לפיתוח מנהיגות בקרב צעירים בני הקהילה הבדואית בישראל, בה גם בנק הפועלים תומך באמצעות תרומה של מאות אלפי שקלים.

פלמור, שותפה לדרך של העמותה, נשאה דברים והסבירה כי "תפיסת העולם שלי אומרת שצריכים יותר אנשים שבונים גשרים ולא חומות. לכן אני באה לכאן כל שנה, וגם אמשיך לבוא - כדי לראות ולתמוך באנשים האלה".

ערן אמר כי "חינוך ויזמות הם המפתח לחברה הישראלית. אני מאמין שרכישת ידע וחינוך לחשיבה ביקורתית יביאו את כולנו לחיות ביחד, בשיתוף, ברעות ובכבוד הדדי. לכן החלטנו השנה להרחיב את שיתוף הפעולה עם החממה למנהיגות של כוכבי המדבר, ובנוסף לתמיכה הכספית, התקיים בשנה האחרונה גם שיתוף פעולה עם המרכז לצמיחה פיננסית שלנו".  

לדברי המנכ"ל יפה "כשבאים לפה, רואים את החברה הישראלית במיטבה. רואים איך החברה יכולה להיות, צריכה להיות, וכולי תקווה שעם עבודה קשה ונחושה - גם תהיה בעתיד הקרוב". 

החממה למנהיגות של כוכבי המדבר מכשירה 25 צעירים מהחברה הבדואית, במסגרתה הם לומדים עברית, מתנדבים ויוזמים פרויקטים קהילתיים ומתכוננים ללימודים אקדמיים. מנתוני העמותה עולה כי  8.7% בלבד מבנות ובני החברה הבדואית מגיעים לאקדמיה, ובקרב בוגרי החממה - 65% מגיעים לכך.

ד"ר מוחמד אלנבארי, עודד ערן ומתן יפה/  צילום: אליאב מייסון
 ד"ר מוחמד אלנבארי, עודד ערן ומתן יפה/ צילום: אליאב מייסון