מי יהיה מנכ"ל חדשות 13? פגישה בין בן עובדיה, טויטו ובלווטניק

החיפוש אחרי מנכ"ל לחדשות 13 עולה שלב: ל"גלובס" נודע כי שני מועמדים - טלי בן עובדיה וישראל טויטו - הוטסו לפגישה בלונדון עם בעל המניות המרכזי של רשת 13 • בתוך כך, בחודשיים האחרונים מובילה הנהלת הערוץ מהלך שנמנעה ממנו עד עתה - קיצור של מספר הברייקים במהלך המהדורה המרכזית

החיפוש אחרי מנכ"ל לחדשות 13 עולה שלב: ל"גלובס" נודע כי שני מועמדים - טלי בן עובדיה וישראל טויטו - הוטסו לפגישה בלונדון עם בעל המניות המרכזי של ערוץ רשת 13, לן בלווטניק.

טויטו ובן עובדיה נחשבים עיתונאים מנוסים, ולשניהם יש רקע בניהול חדשות: בן עובדיה שימשה בעבר כסמנכ"לית החדשות של חברת החדשות והעורכת הראשית של המהדורה; טויטו, המכהן כיום כמנכ"ל חדשות 13 הזמני, שימש בעבר בתפקיד עורך המהדורה המרכזית.

חוק הרשות השנייה מגדיר את ההליך שיש לקיים במינוי מנכ"ל לחברת חדשות, מאחר שמדובר במינוי בעל השלכות על הציבוריות. החוק איננו רואה בחברה כזאת חברה "רגילה", ולכן יש לרשות השנייה ולציבור מניות ודירקטורים. ברור מאליו כי הפעילות של חברת החדשות אמורה להיות מנותקת לחלוטין מעמדותיהם ומדעותיהם של מנהלי החברה, עובדיה ובעלי המניות שלה, אך מלשון התקנות לא ניתן להסיק בבירור באשר להגבלת ההשפעה שאמורה להיות או לא להיות לבעל המניות על בחירת המנכ"ל. 

בתחילת יוני השנה עזב גולן יוכפז את חברת החדשות לאחר 6 שנים, ובמקומו מונה טויטו כמנכ"ל זמני. במקביל החלה ועדת האיתור שהוקמה לחפש מועמדים ראויים להחליפו. רוב אנשי החדשות שמועמדותם נשקלה, ביניהם רם לנדס, גיא סודרי, אורי רוזן, וחיליק שריר, לא מיהרו לקחת על עצמם את התפקיד. חיפוש המנכ"ל מתרחש בתקופה שאיננה אידאלית מבחינת נתוני הרייטינג באופן כללי. תקופת הקיץ סובלת באופן מסורתי מירידה בהיקפי הצפייה. 

בתפקיד הפלסטר: צמצום הברייקים

בחודשיים האחרונים מובילה הנהלת הערוץ מהלך שנמנעה ממנו עד עתה - קיצור של מספר הברייקים במהלך המהדורה המרכזית. וכך, אל מול שלושה מקבצי פרסומות שיש בחדשות 12, משודרים כיום ברשת 13 רק שני מקבצים. בסוף השבוע האחרון ירד המספר של המקבצים אפילו יותר ועמד על מקבץ אחד בלבד לאורך כל המהדורה.

צמצום הברייקים לא נובע רק מניסיון להעלות את הרייטינג באופן מלאכותי. לפי גורמים, המהלך נובע מביקוש נמוך לפרסום שמאפשר לאגד את כל דקות הפרסום למקבץ אחד. בכך הדבר מסייע בעקיפין גם לאחוז הצפייה, שכן הנקודות המסוכנות לאובדן עיניים צופות הוא במהלך מקבצי הפרסומות, אז חלק מהצופים מחפשים תוכן אחר בערוצים מתחרים.

טלי בן עובדיה, ישראל טויטו ובעלי המניות של רשת 13 סרבו להגיב לידיעה.