"למדתי תווים לבד. אני יכול לנגן כל שיר שאני שומע"

איהאב חדיד (43), מנהל קבוצת טסט ב-DSP • טווח שכר: 31-26 אלף שקל

איהאב חדיד / צילום: סאוסן חדיד
איהאב חדיד / צילום: סאוסן חדיד

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"אני בעבודה, בדיוק יצאתי מה-fun room, חדר המוזיקה והמשחקים אצלנו. הייתי שם להפסקת צהריים. חברת DSP מייצרת רכיבים לתקשורת, והרכיבים שלנו נמצאים בטלפונים ביתיים ומשרדיים, וגם בטלפונים חכמים ובבתים חכמים. הקבוצה שאני מנהל אחראית על פיתוח פלטפורמות בדיקה עבור כל אחד ממוצרי החברה".

כמה זמן אתה בחברה?

"מאז שהתחתנתי - 17 שנה. התראיינתי בדרך לירח דבש. עבדתי בשנת 2002 בסטארט-אפ שנסגר, וקיבלתי מ-DSP הצעת עבודה חודש אחרי שהתחתנתי. בדרך לירח דבש עברתי במשרדים בהרצליה - ומאז DSP, אשתי סאוסן ואני שותפים לחיים. מאז נולדו לנו ארבעה ילדים - יארא, שיבל, לוז ואיילי - עשיתי תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ותואר שני במנהל עסקים, ו-DSP מימנו לי את שני התארים. הלימודים היו כמו הגשמת חלום. תמיד אהבתי אלקטרוניקה, וכנער, תכננתי ובניתי לבד 'בייבי מוניטור' עבור בן דוד שלי שנולד פג".

איפה אתם גרים?

"בדליית אל כרמל. אני נוסע כל יום לעבודה במשך שעה פלוס. עם הזמן למדתי לנצל את הזמן הזה להאזנה להרצאות מוקלטות, תוכניות ופודקאסטים. כך שהרבה פעמים קורה שאני כבר מחכה לנסיעה הזו".

אמרת שבדיוק יצאת מחדר המוזיקה בעבודה?

"אני מנגן מאז שהייתי ילד - מכיתה ד', ומכיתה ז' אני כבר מופיע בחתונות. בכיתה ט' הייתי מופיע ב-4-3 אירועים בסופ"ש. ככה המשכתי עד הצבא. היום אני מנגן על הכול".

כל כלי הנגינה?

"המוזיקה זורמת לי בדם. אני מצליח להוציא משהו מכל כלי שאני לוקח. למדתי מוזיקה ותווים בצורה עצמאית - משמיעה. כל שיר שאני שומע, תוך זמן קצר אני יכול לנגן אותו. אני מקווה שגם הילדים שלי יהיו ככה".

אתה מבלה כל יום בחדר המוזיקה?

"בדרך כלל לפני שאני הולך הביתה, או שעושה 'ריסט' באמצע היום. הוא די חדש, יש פה גיטרה ותופים. אנחנו רוצים להקים פה גם להקה. היום אני פחות מנגן באירועים, כי אני עובד עד שעות מאוחרות לפעמים, ולא יכול להתחייב להגיע לאירוע בו צריך להגיע לפני ולכוון את הכלים. אבל בבית יש לי פסנתר, קלידים, עוד, כינור, דרבוקה, תופים - יש הכול".

על מה אתה הכי אוהב לנגן?

"זה כמו לשאול איזה בן אני הכי אוהב. כל יום אני מגיע ישר אל אחד הכלים. זה 'מוד' אחר. אין לי טעם אחד במוזיקה, אני אוהב כל מה שהוא מוזיקה. אני יכול לשמוע מוצארט ואחר כך אום כולתום. גם בעבודה, רוב הזמן אני עם אוזניות".

איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?

"אמשיך לפתח את המוזיקה שלי, כי זה דלק. אני מאמין שיהיה לי מיזם משלי, ואם לא - אמשיך לתפקיד הבא בחברה".