יהדות התורה נגד יאיר לפיד: הסתה, סרטונים אנטישמיים

ראשי הסיעה זועמים על לפיד לאחר שחברי מפלגת יש עתיד הפיצו סרטונים המדמים קבוצת ווטסאפ בה משתתפים בין היתר רה"מ בנימין נתניהו, אריה דרעי ויעקב ליצמן ובאים בדרישה לכספים תמורת הפגנת תמיכה בנתניהו • גפני: "לא נשב עם האיש הזה לעולם ועד בקואליציה. הוא עוסק בהסתה"

יאיר לפיד. "יש להם 700 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים" / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד. "יש להם 700 מיליון שקל להסכמים קואליציוניים" / צילום: תמר מצפי

ראשי סיעת יהדות התורה התראיינו היום (ב') בכל כלי התקשורת, וטענו שסרטוני קבוצות הווטסאפ שמפיצים חברי מפלגת יש עתיד בתוך כחול לבן - הם אנטישמיים.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן דיבר ברשת ב' ואמר שהקמפיינים של שתי המפלגות, ישראל ביתנו וכחול לבן, לוקים בשנאת חרדים ועל כן אנטישמיים.

יו"ר ועדת הכספים משה גפני דיבר אף הוא ברשת ב' ואמר "זה דומה למהלך ההיסטוריה של העם היהודי, בתקופות האפלות, כאילו היהודים לוקחים את כל הכסף. זה לא אנטישמי, כי זה סרטון שהפיקו יהודים, אבל זה סרטון הסתה. הדברים האלה נאמרו באירופה על היהודים. לא נשב עם האיש הזה לעולם ועד בקואליציה. הוא עוסק בהסתה". כך אמר גפני כשהוא מתייחס ליאיר לפיד.

גפני דרש מיו"ר המפלגה, בני גנץ, להתנער באופן ברור מן הסרטון הזה.

מדובר בסרטון המתעד את הנעשה כביכול בתוך קבוצת ווטסאפ ממשלתית ושם מוצגים הנציגים הבכירים של קואליציה עתידית, כאילו הם מנהלים שיחה פנימית, ובה תמיכה בבנימין נתניהו. על פי הסרטון ח"כ גפני מבקש שם את כל הכסף של המדינה עבור החרדים. הסרטון הופץ על ידי נציגי יש עתיד בתוך סיעת כחול לבן.

בשיח הקבוצתי המדומיין יו"ר ש"ס אריה דרעי כותב בקבוצה: "רוצים שאני אחתום? תביאו טריליון שקל לישיבות". ואילו יעקב ליצמן עונה: "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

 

מספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, התייחס לנושא בראיון בגלי צה"ל ואמר "זה לא סוג השיח שלנו, נלבן את הסרטון בצמרת כחול לבן. זה נושא שהוא לא הסגנון שלי, ולא של בני גנץ, נפלט לו משהו שנצטרך לברר בינינו".

ביהדות התורה מיהרו להעלות סרטון תגובה בסגנון זהה, בו הם צופים פני עתיד את התפרקות כחול לבן וגם את הדחה של חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ, בשל החשד להדלפות.

בנוסף בסרטון התגובה, צוות הקמפיין של יהדות התורה חוזה אפשרות לפיה ש"ס תשב אחרי הבחירות עם כחול לבן. לפחות כך הם מדמיינים את אמירותיו של לפיד לחברי הקבוצה: "דקה אחרי הבחירות דרעי ואני אחוקים".